نمایش مجدد فیلم جدایی نادر از سیمین با استقبال بسیار خوب هم مواجه شد و این در حالی بود که تنها دو سینما در تهران اقدام به پخش دوباره این فیلم کرده اند. و همین نمایش مجدد ثابت کرد ؛ فیلم های خوب و استاندارد سینما در اکران دوم نیز موفق هستند.

 

اثر تحسین شده اصغر فرهادی حدود سه ماه پس از پایان اکرانش ؛ در طرح اکران ویژه رمضان ؛  دوباره رنگ پرده نقره ای را به خود دید و پس از مدتها بازهم اکران دوم ؛ معنای واقعی به خود گرفت.

نمایش مجدد فیلم  جدایی نادر از سیمین با استقبال بسیار خوب هم مواجه شد و این در حالی بود که تنها دو سینما در تهران اقدام به پخش دوباره این فیلم کرده اند. و همین نمایش مجدد ثابت کرد ؛ فیلم های خوب و استاندارد سینما در اکران دوم نیز موفق هستند.

نکته دیگر سعه صدر تهیه کنندگان فیلم است که پس از اکران ؛ آنگونه که رایج است ؛ اقدام به تولید و توزیع دی وی دی های فیلم نکردند و باعث شدند که دیدن جدایی نادر از سیمین فعلا فقط با حضور در سالن سینما میسر باشد.

اکران دوم و اکران های بیشتر ؛ در امریکا و اروپا یک امر عادی است. دلیل اصلی این مهم فرصت دادن به سینماداران جز و کوچک  و هم چنین فرصت دادن  به تماشاگرانی است که فیلم دلخواهشان  را بر پرده نقره ای ندیده اند. ضمن اینکه اکران مجدد هیچ ربطی به توزیع دی وی دی های یک فیلم نیز ندارد و پروسه ی خود را با دلایل فرهنگی و اقتصادی دنبال میکند.

پیش از این اکران دوم در سینماهای تهران تقریبا معنادار بود؛ ولی با افول سینمای مان و هم چنین رکورد وحشتناک بین سالهای 86 تا 88 تقریبا اکران دومی وجود نداشت. امید که بازهم فیلم های شاخص فرصت اکران دوم بدست بیاورند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    بهترین فیلم تاریخه ایرانه ...
  • همای.ن US ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    دفعه بعد سیمین محلل میخواد ها!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 0
    شهاب حسینی توی این فیلم محشره
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    در کدوم سینماها اکران شده؟