۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۲

جلد نخست کتاب زن در اسلام؛ کلیات و مبانی، نوشته فریبا علاسوند به همت دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر ‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، نویسنده این کتاب کوشیده است با استفاده از منابع و متون اسلامی در مباحث مربوط به زنان، موضوعات مطرح شده را به صورت شایسته تبیین، پرسش‌ها را تشریح و پاسخ‌ها را عالمانه و نظام‌مند ارائه کند.

براساس آنچه در مقدمه کتاب آمده است، هدف این کتاب، ارائه متن آموزشی برای طلاب سطح دو حوزه‌های علمیه و دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به ویژه دانشجویان علاقه‌مند به مطالعات زنان است.

این کتاب، مخاطبان را با یک دوره‌ عمومی و نسبتا کامل از معارف اسلامی در تبیین جایگاه زن و مناسبات حقوقی و اخلاقی زنان آشنا می‌سازد.

کتاب زن در اسلام شامل هفت فصل با موضوعات جایگاه انسانی زن، جایگاه ارزشی زن، تفاوت‌های تکوینی زن و مرد، هویت ‌و نقش‌های جنسیتی، نسبت میان زن و مرد، برابری و فمینیسم است.

در فصل سوم این کتاب آمده است: تفاوت‌های تکوینی به تمایزاتی اشاره دارند که اکتسابی نیستند و از بدو تولد شخص، او را همراهی می‌کنند یا از صفات ثانویه جنسی‌اند که از زمان بلوغ به بعد خود را نشان می دهند. به رغم غیراکتسابی بودن، این تمایزها با به کارگیری روش‌های تربیتی یا طبی تا حدی تغییرپذیر(تشدید یا تضعیف) هستند. به عبارت دیگر، طبیعی و یا تکوینی دانستن این صفات به معنای راه نیافتن هرگونه تغییر در ساحت تفاوت‌ها نیست. پس از آگاهی از دامنه تفاوت‌‌ها، آنچه در این میان مهم است، کشف تاثیر تفاوت‌های طبیعی میان زنان و مردان در رفتار و دستورهای مربوط به آن است. به عبارت دیگر، می‌خواهیم بدانیم تفاوت‌ها در زندگی زنان و مردان چه تاثیری دارند.

جلد اول کتاب زن در اسلام در ‌192صفحه، با شمارگان 3 هزار نسخه و به مبلغ 45 هزار ریال به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 02512907610 الی13 تماس بگیرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =