حوادث ایران در سه شنبه 1 آذر 1390

زورگیری خودرو با همدستی دختر جوان

روزنامه خراسان نوشت: تحقیقات پلیس درباره دو پسر جوان که با همدستی یک دختر خودرویی را زورگیری کرده بودند به دستگیری دختر و پسر جوان و متواری شدن همدست آنها انجامید.
هفته گذشته مردی به کلانتری 170کهریزک رفت و مدعی شد دو پسر جوان با همدستی یک دختر با تهدید چاقو خودرواش را زورگیری کرده اند. شاکی که از این حادثه شوکه شده بود در این باره گفت: سوار بر خودروی پراید نقره ای رنگم از حوالی میدان سیزده آبان عبور می کردم که سه جوان سر راهم قرار گرفتند. آنها خودرو را به مقصد باقرشهر کرایه کردند و من هم که از نقشه آنها بی خبر بودم و به راه افتادم. دختر جوان و یکی از همراهانش روی صندلی عقب نشستند و نفر سوم که جوان قد بلندی بود کنار من روی صندلی جلو نشست. هنوز مسافت زیادی طی نشده بود که تیزی یک چاقو را زیر گلویم احساس کردم. درحالی که در منطقه خلوتی بودیم آنها با تهدید من را وادار کردند خودرو را کنار جاده متوقف کنم. درحالی که خیلی ترسیده بودم خواسته شان را اجرا کردم اما وقتی خودرو متوقف شد آنها به صورتم گاز اشک آور اسپری کردند و از آن به بعد دیگر متوجه هیچ چیز نشدم. آنها من را به زور از پراید پیاده و کنار جاده پرت کردند و سوار بر خودروام شدند و از آنجا فرار کردند.
در پی ثبت این شکایت به دستور سوری، بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهر ری ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی موظف شدند در این باره تحقیق کنند. یکی از راه هایی که می توانست به دستگیری سارقان منجر شود شناسایی خودروی مسروقه بود. از این رو مشخصات این پراید نقره ای رنگ در اختیار واحدهای گشتی پلیس قرار گرفت. درحالی که دو روز از آغاز تحقیقات گذشته بود ماموران گشت پلیس خودروی مسروقه را شناسایی کردند و به راننده آن دستور توقف دادند اما راننده بی توجه به این فرمان، به مسیر خود ادامه داد و این آغاز یک تعقیب و گریز بود. سرانجام دقایقی بعد راننده خودرو را متوقف کرد و توانست با پای پیاده از دست پلیس بگریزد اما دختر و پسر جوان دستگیر شدند.
دو متهم که پوریا-18ساله- و مهسا -22ساله- نام دارند در جریان بازجویی ها اتهام مشارکت در سرقت خودرو را پذیرفتند و گفتند از مخفیگاه همدست فراریشان به نام سعید بی اطلاع هستند. پوریا گفت: من در یک تراشکاری کار می کردم و مدتی است با سعید و مهسا آشنا شده ام.روز حادثه قرار بود با هم برای تفریح به باقرشهر برویم اما در بین راه سعید گفت باید پراید را زورگیری کنیم. او چاقویی زیر گلوی راننده گذاشت و خودرو را دزدید. مهسا نیز گفت: یک سال قبل پدرم فوت کرد و بعد ازآن با مادربزرگم زندگی می کنم. مدتی قبل با سعید آشنا شدم و او به من قول داده بود به زودی به خواستگاری ام می آید اما یک سال گذشت و خبری نشد. در این مدت با سعید و پوریا بودم و آنها هیچ کار خلافی انجام ندادند اما نمی دانم چرا آن روز خودرو را سرقت کردند. اظهارات متهمان درحالی بود که بررسی سوابق پوریا نشان می داد او پیش از این 5مرتبه توسط پلیس بازداشت شده و ممکن است او و همدستانش در سرقت های بیشتری دست داشته باشند.

 

 

سارقان نگهبان را از نرده پله‌های طبقه سوم آویزان کردند

روزنامه جام‌جم نوشت: 5سارق نقابدار که پس از کتک زدن و بستن دست و پای نگهبان یک مرکز تجاری در سرآسیاب شهرستان ملارد، از 5 مغازه سرقت کرده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
نیمه‌شب شنبه همین هفته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان ملارد تماس گرفت و اطلاع داد که سارقان نقابدار با حمله‌ور شدن به مجتمع تجاری مروارید در بلوار رسول اکرم(ص) در منطقه سرآسیاب ملارد، اموال 5 مغازه را سرقت کرده و متواری شده‌اند. ماموران عازم محل حادثه شده و مشاهده کردند، شیشه‌های 3 مغازه فروش تلفن همراه، یک طلافروشی و یک مغازه فروش لوازم آرایشی در طبقه اول مجتمع تجاری شکسته و طلا، پول و گوشی‌های تلفن همراه سرقت شده است.
نگهبان آویزان از نرده‌ها
در تحقیق از صاحبان مغازه‌های مجاور، معلوم شد 5 مرد نقابدار، نگهبان مجتمع تجاری را به شدت کتک‌زده و با دست و پای بسته از نرده پله‌های طبقه سوم آویزان کرده و متواری شده‌اند. به این ترتیب پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل و جستجو‌ها برای دستگیری دزدان نقابدار مسلح آغاز شد.
مالباخته از ماجرای سرقت گفت
در پی این حادثه روز گذشته یکی از مالباخته‌ها که صاحب مغازه فروش تلفن همراه بود، گفت: صبح یکشنبه وقتی وارد مجتمع تجاری شدم، چند مامور را دیدم که می‌گویند در این محل سرقت شده است. وی افزود: در ادامه متوجه شدم به مغازه من نیز دستبرد زده شده و 14 میلیون تومان پول و گوشی‌های گران‌قیمت درون مغازه‌ام به سرقت رفته است. وی اضافه کرد: از مغازه یکی از همسایه‌هایمان 25 میلیون تومان پول و تعدادی گوشی تلفن همراه و از مغازه طلافروشی حدود 2 کیلوگرم طلا و از گاوصندوق مغازه فروش لوازم آرایشی نیز 5 میلیون تومان سرقت شده است. مالباخته گفت: مدت‌ها بود که از صاحبان اصلی مجتمع تجاری خواسته بودیم زنگ خطر و دوربین مداربسته در محل نصب کنند، اما تاکنون اقدامی نشده بود.
سایه دزدان روی دیوار
نگهبان مجتمع تجاری نیز که مورد حمله سارقان نقابدار قرار گرفته بود، درباره شب حادثه گفت: آن شب مرد طلافروش آخرین مغازه‌داری بود که مرکز تجاری را ترک کرد. من نیز پس از قفل کردن در ورودی، به سمت راه پله‌ها رفتم تا نزد خانواده‌ام که در اتاقک سرایداری طبقه سوم مجتمع بودند، بروم که سایه 2 مرد را روی دیوار دیدم. وی افزود: سراسیمه از پله‌ها پایین آمدم و 2 مرد نقابدار را دیدم. خواستم با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک بخواهم، اما آنها با قمه به سمتم حمله‌ور شدند و کتکم زدند. مرد نگهبان یادآور شد: در این هنگام 3 مرد نقابدار دیگر نیز به آنها پیوسته و مرا به شدت کتک زدند. آنها مرا با افشانه، بی‌هوش کرده و با انتقال به طبقه سوم، دست و پایم را به نرده‌ها بستند. وی گفت: متوجه نشدم سارقان چطور از مغازه‌ها سرقت کردند.

 

 

دزدان مصالح ساختمانی در چنگ پلیس

روزنامه خراسان نوشت: 2جوان که با استفاده از یک دستگاه وانت پیکان به اموال ساختمان های در دست احداث دستبرد می زدند در چنگ پلیس گرفتار شدند.
ساعت 2 بامداد روز گذشته مأموران گشت کلانتری ناجا در حال انجام وظیفه در حوزه استحفاظی بودند که به سرنشینان یک دستگاه وانت پیکان در بولوار شهید ستاری مظنون شدند و آن ها را تحت نظر گرفتند وقتی مأموران انتظامی متوجه شدند که وانت پیکان در حال حمل تعداد زیادی قالب فلزی مخصوص بتن ریزی است آن را متوقف کردند و به بازجویی از راننده و سرنشین وانت پرداختند اما این 2 جوان 20 و 25 ساله در اظهارات خود دچار تناقض گویی شدند و هر کدام داستان جداگانه ای را مطرح کردند بنابراین مأموران انتظامی 2 جوان مظنون را به کلانتری منتقل کردند و بازجویی از آنان را به شیوه پلیسی ادامه دادند تا این که در پاسخ به سوالات مأموران تجسس عاجز ماندند و اعتراف کردند که به شغل ضایعات فروشی اشتغال دارند. آنان همچنین اعتراف کردند که هنگام عبور از کنار یک ساختمان در حال احداث بودیم که چشممان به قالب های فلزی افتاد فکر کردیم این ها ضایعات است بنابراین آن ها را داخل وانت ریختیم تا به طرف روستای اسماعیل آباد ببریم که مأموران انتظامی ما را دستگیر کردند.

 

 

«قاتل نامرئی» جان 2 جوان دیگر را گرفت

روزنامه خراسان نوشت: 2جوان که از یک بخاری بدون دودکش برای گرم کردن اتاقی در طبقه دوم منزل مسکونی استفاده کرده بودند، دچار گازگرفتگی شدند و جان باختند.
یک کارگر 25 ساله که انجام تعمیرات طبقه دوم یک منزل واقع در بولوار بهمن را به عهده داشت با فرا رسیدن شب در همان محل که مهمان صاحب خانه نیز حضور داشت، خوابید. ساعت 10 صبح روز بعد زن صاحب خانه برای بیدار کردن کارگر و مهمانشان به طبقه بالا رفت اما هر چه آن ها را صدا کرد جوابی نشنید او که تصور می کرد 2 جوان هنوز خواب هستند، ساعتی نیز صبر کرد ولی از آن دو نفر خبری نشد. در این هنگام این زن دوباره به طبقه بالا رفت و با استشمام بوی گاز و همچنین مشاهده وضعیت مهمان و کارگر، بلافاصله شیر اصلی گاز را قطع کرد و به طرف درمانگاهی که در همان نزدیکی بود دوید و ماجرا را برای پرستار درمانگاه توضیح داد. پرستار که به طرف منزل مذکور به راه افتاده بود تلفنی موضوع را به ماموران اورژانس گزارش کرد.
دقایقی بعد وقتی ماموران اورژانس به محل رسیدند با پیکر 2 جوان مواجه شدند که دچار جمود نعشی شده بودند و دیگر کاری از دست آنان ساخته نبود، بنابراین ماموران اورژانس موضوع را به کلانتری خواجه ربیع اطلاع دادند. روز گذشته وقتی عقربه های ساعت 14 را نشان می داد قاضی اسماعیل شاکر به همراه پزشک قانونی و گروه بررسی صحنه جرم به محل حادثه رفت و تحقیقات در این باره آغاز شد. بررسی ها بیانگر آن بود که کارگر و مهمان مذکور بخاری را که اصلا لوله دودکشی نداشت روشن کرده و به خواب رفته اند و به همین دلیل دچار گازگرفتگی شده اند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    1 0
    این چیزی نیست دیروز برای خواهر خانم من اتفاق افتاد آردی تاکسی هم بود .غرب تهران