فرزند آیت الله مصباح یزدی می​گوید انتخاب کامران باقری لنکرانی به «تائید نهایی» آیت الله مصباح یزدی رسیده است.

محمود عزیزی:  مجتبی مصباح یزدی در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آیا آقای لنکرانی براساس نظر نهایی آیت الله مصباح انتخاب شده، گفت: ایشان را شورای مرکزی جبهه پایداری تعیین کرده است ولی به تائید حاج آقا هم رسیده است. منتخب شورای مرکزی جبهه پایداری همچنین به تائید شورای فقهای این جبهه رسیده است.
آیت الله مصباح یزدی، مرحوم آیت الله خوشوقت و حجت الاسلام صدیقی امام جمعه تهران سه عضو شورای فقهای جبهه پایداری هستند.
باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم بعد از آنکه رایزنی جبهه پایداری برای حضور سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی به نتیجه نرسید، در نهایت توسط جبهه پایداری به عنوان نامزد این تشکل اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری معرفی و در نشست روز گذشته این تشکل رسما معرفی شد.
با این حال، در بین هواداران این تشکل تمایل به سعید جلیلی بیشتر است. پس از پایان رسمی مراسم جبهه پایداری در شب گذشته، اعضای شورای مرکزی این جبهه در گفت وگو با هواداران جبهه پایداری به تشریح دلایل خود برای انتخاب باقری لنکرانی پرداختند.
 در حالی که گمانه زنی ها از تصمیم سعید جلیلی برای ورود مستقل به عرصه انتخابات خبر می دهد، فرزند آیت الله مصباح در این زمینه می گوید: «اطلاعی در این خصوص ندارم.»
سروری از اعضای ارشد جمعیت رهپویان نیز روز گذشته از «احتمال ائتلاف» جلیلی با زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت.
فرزند آیت الله مصباح در پاسخ به اینکه چه تعریفی از رجل سیاسی دارد و آیا گزینه جبهه پایداری در انتخابات در این دسته بندی قرار می گیرد؟، تاکید کرد: منظورتان از رجل سیاسی چیست؟ رجل سیاسی کسی است که در کار سیاسی دخالت داشته باشد.
وی در پاسخ به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در باب انتخابات تاکید کردند که کسانی وارد این عرصه شوند که علاوه بر تجربه، توان کار اجرایی بالا را داشته باشند، گفت: تجربه وزارت یک کار سنگین اجرایی است و تا جایی که مطلع هستم آقای باقری لنکرانی از فعال ترین وزاری دولت نهم بوده است.
 مجتبی مصباح یزدی در خصوص پیش بینی اش از طیف های سیاسی که وارد عرصه انتخابات می شوند، گفت: نمی دانم. هیچ اطلاعی ندارم. ما بیشتر به این فکر می کنیم وظیفه مان چیست تا به آن عمل کنیم.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    "منظورتان از رجل سیاسی چیست؟ رجل سیاسی کسی است که در کار سیاسی دخالت داشته باشد." پس با این تفسیر مهندس اسفندیار رحیم مشایی هم رجل سیاسی است تازه او 4 سال بیشتر از لنکرانی تجربه رجل سیاسی بودن را دارد.