رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی گفت: برای برخی مدیران سابق این سازمان که اواخر سال 90 منصوب شدند، از 86 تا 92 پاداش نوشته اند.

علیرضا محجوب در میزگرد بررسی علل تخلفات مالی در سازمان تامین که با حضور علی صابری، حقوقدان در کافه خبر تشکیل شد  دراین باره چنین توضیح داد: "سیستمهای نظارتی از جمله هیئت نظارت بر عملکرد  سازمان تامین اجتماعی که نماینده های دولت، کارگران و کارفرمایان در آن حضور داشتند، مرتب هشدار می داد برخی اعمال مدیران این سازمان خلاف قانون است، ولی کسی گوش نمی کرد."

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: "صورتحسابها و برخی اسناد را همین اواخر درست کرده اند. ولی برخی پاداش ها اصلا معنی ندارد. مثلا مدیر سابق این سازمان از اواخر سال 90، منصوب شده، ولی برای او از 86 تا 92 پاداش نوشته اند. شخصا جلوی پرداخت این مبالغ را گرفتم، ولی این موارد نشان می دهد فساد در این سازمان، دامنه دار بوده، زیرا فساد و قانون گریزی بستر مناسبی پیدا کرده بود که به دلیل انتصاب غیرقانونی افراد در پستهای حساس به وجود آمده بود."

محجوب در ادامه گفت: "در این سازمان از برخی کارمندان معمولی بگیر تا مدیران ارشد، قانون را دور می زدند و حقوق مردم را نادیده می گرفتند و عملا هیچ اتفاقی نمی افتاد، این شرایط باعث فراگیر شدن فساد مالی شده بود."

47/231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند US ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    26 1
    وای خدای من! واقعا این بیت هر دم از این باغ بری میرسد مصداق ایرانه!
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    43 0
    بابا 200 تومن جریمش کنید این همه هم کشش ندید!
  • قادر A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    20 0
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست
  • تيمور IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    39 0
    بنده حق بيمه خود را از وزارت دفاع به صندوق تامين اجتماعي انتقال دادم ولي به دليل مابه التفاوت زيادي كه بايستي پرداخت ميكردم منصرف شدم. وقتي خواستم مبلغ سازمان قبلي را بگيرم گفتند نميشود، حال آنكه نه سابقه بيمه اي برام لحاظ شد نه به پولم رسيدم ولي اين روزها متوجه شدم كه چرا پولم را نميدن.من كه از حق خودم نميگذرم.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      6 0
      تازه فهمیدی چه خبره . .
    • هموطن US ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      0 3
      تیمور جان بهتر نبود اول مبلغ تفاوت حق بیمه را سئوال می کردی ؟
  • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    8 0
    دولت پاك قبل از مسئوليت هم حق دريافت هديه و... دارد چشم ديدن دولت پاك!!!!!!!!!! را نداريد ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    10 0
    ادم در سرعت رسیدگی به شکایت مرتضوی از هیئت تحقیق و وزیر شگفت زده میشه در حالیکه دادستان میگوید پرونده ارجاعی از مجلس هنوز به قوه قضائیه نرسیده یعنی نرسیده یا نرسوندنش یا نمیرسه یا در حال ارساله یا ........... منتظر محکوم شدن طرفهای مرتضوی هستند تا بعد بتونند یه دوزار سه زاری مرتضوی رو جریمه کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بیمه شده دو صندوق A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    1 3
    بهترین برخورد،ادغام صندوق کشوری و تامین اجتماعی به جهت تقویت بیمه شدگان و رفع مشکل انتقال سوابق و همچنین گماشتن ناظر عالیه ثابت با گزارش سالیانه به نهادهای مسئول می باشد وگرنه کماکان همین آش و کاسه خواهد بود. الان تامین اجتماعی بیمارستان دارد در صورتی که صندوق خدمات کشوری با این حجم عظیم بیمه شده فاقد بیمارستان است. اگر هم یکی بنابه دلایلی بخواهد صندوقش را عوض کند ، علاوه بر پرداختی های قبلی ، مبلغ گزافی از وی طلب می کنند که مجبور شود عطایش را به لقایش ببخشد. بنده 10سال سابقه تامین اجتماعی داشتم که برای انتقال خون پدرشان را از من طلب کردند و مجبور شدم فعلا اقدامی نکنم تا ببینم در آینده صندوقها یکی می شود؟ نمیدانم چرا مسولین فکری بحال این معظل نمی کنند.
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 0
    وقتی پول به صاحب هست مدیریت هم نیست همن طور هم میشه
  • مهمان IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    3 1
    خدای من چی میبینیم چی میشنوم