قصدم نوشتن یادداشت سیاسی نیست. هرگز آدم ناشکری نبوده‌ام و نخواسته‌ام خدمات ارزشمند و تلاش‌های خستگی ناپذیر مدیرانی چون سعید مرتضوی را که چون شمع سوخته‎‌اند تا کارگران و بیمه شدگان غم نان نداشته باشند ، از یاد ببرم ؛ تنها قصدم یادآوری خدمات‌ایشان و مدیران خدومی‌ چون ‌ایشان است و لاغیر.

فهرست افتخارآمیز کمک‌های انسان دوستانه‌ی سازمان تامین اجتماعی به چهره‌های تلاشگر عرصه‌های مختلف خدمتگزاری را که مرور می‌کردم ، به تنوع غرورآفرین چهره‌ها و رسته‌های شغلی و خدماتی برخوردم و از‌این بابت که سازمان تامین اجتماعی در دوران باشکوه مدیریت آقای مرتضوی ، هیچ یک از اقشار اجتماعی را از لیست دریافت کارت هدیه جا نینداخته اند به خود بالیدم.نمایندگان تلاشگر مجلس شورای اسلامی‌که همگی زیر بار تلاش برای احقاق حقوق مردم مستمند، دچار آرتروز گردن و جابجایی مهره‌های کمر شده اند، با دریافت کارت‌های هدیه زرین دیگری بر کارنامه‌ی خدمت خوش افزودند. از روزی که ماجرای کارت‌های هدیه پیش آمده است فریادهای دلسوزانه‌ی نمایندگان برای رفع مشکلات مردم بیش‌تر از گذشته به دل می‌نشیند!

آن چه بیش از پیش به لیاقت و توانایی‌های مدیریتی‌ایشان واقفم کرد - البته بعد از بحث دوربین مخفی در اتاق - اهتمام بی‌دریغ ‌ایشان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای بود.‌این بخش از ظرفیت‌های مدیریتی آقای دکتر - دکتر؟ نمی‌دانم واقعاً ،‌این روزها مدیران دکترند مگر‌این که خلافش ثابت شود- از دید بسیاری از ما پنهان مانده بود که خوشبختانه ماجرای کارت‌های هدیه،این غفلت تاریخی را جبران و ما را از نگرش فرهنگی و رسانه‌ای ‌ایشان آگاه کرد.

مردی که خود در تامین هزینه‌ی سنگین جریمه‌ی دویست هزارتومانی برای برخی سهل انگاری‌ها در کهریزک دچار مشکل است، سخاوتمندانه به بسیاری از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشور که بی شک آن‌ها نیز چون شمع در حال سوختن برای روشن نگه داشتن چراغ علم و ادب در کشورند؛ کمک کرده است.‌این که می‌گویم سخاوتمندانه واقعاً به معنای دقیق کلمه است چون برای کتاب نویسنده‌ای که کمتر کسی اسمش را شنیده است و اتفاقاً یک شباهتهای فامیلی هم با منتسبان آقای مرتضوی دارد، به اندازه‌ی حق التالیف چند کتاب بهترین شاعران و داستان نویسان کشور در طول چند سال، هدیه داده شده است. کدام مدیر فرهنگی در طول تمام‌این سالها برای نویسنده‌ای- اصلاً بگو نویسنده‌ای که اتفاقاً شباهت فامیلی با منتسبان مدیر فرهنگی هم دارد- یک جا ‌اینقدر پول خرج کرده است؟ بهترین شاعران و نویسندگانی که همیشه متهم بوده‌اند از جمهوری اسلامی ‌پول گرفته اند میزان دریافتی شان! را در طول تمام‌این سی و چند سال رو کنند تا ببینیم کدامشان به گرد پای نویسنده‌ی خوشبخت کتاب " دوستت دارم مادر" می‌رسند؟

کدام سازمان فرهنگی را می‌شناسید که  2 میلیون تومان برای ساخت یک انیمیشن کوتاه و 9 میلیون تومان فقط برای ساخت یک ترانه با نام "پیک باد" در تجلیل از سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشد؟ کدام مجری خوشبختی در طول عمر اجرایش به اندازه‌ی مجری مراسم تجلیل از رییس جمهور سابق درآمد داشته است که برای یک مراسم 4 میلیون تومان گرفته باشد و کدام عکاس و فیلمبردار خوشبخت تر از کسانی که برای تبلیغات تصویری همین مراسم خودجوش و مردمی‌برای تجلیل از خادم ملت، یک قلم 32 میلیون تومان پول گرفته باشند.

واقعاً خدمت به فرهنگ و هنر از‌این درخشان تر؟ کاش می‌شد از خدمات‌ایشان در عرصه‌ای دیگر بهره گرفت در آن صورت من هم تلاش می‌کردم کتاب ارزشمند "دوستت دارم پدر" را بنویسم و با تغییر فامیلم به درآمدی هنگفت درست یابم.کاش!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    10 2
    خودش را خیلی حرص نده برادر! .. این ماجرا، ماجرای گندیدنِ نمک است آرش جان!!
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    2 0
    شما رو به خدا برای ارتقاء اگاهی مردم تلاش کنید و نه برای باند و باند بازی نه برای مرتضوی و نه برای حضرات حاضر، هزار بار بر سر مترضوی کوبیدیم که چرا از یزدیها استفاده کردی؟ حالا می بینیم که مشهدی ها آمدند؟ این زنگ خطر است این هشدار است و این وظیفه شما به عنوان یک خبرگزاری است که مقابله کنید با قوم گرایی مقابله کنید با جریانی که کشور 75 میلیونی را نمی بیند و شهر گرایی می کند وظیغه شماست که اگر از مرتضوی پرسیدید که چگونه یک شبه مدیران بدون سابقه را به کار گرفتید از اقای نوربخش هم بپرسید که یک دکتر علوم ازمایشگاهی چه ربطی به اداره کل بازرسی دارد؟ عزیزان من کشور با این نوع جهت گیریها رشد نخواهد کرد؟ همین جریانات خواهند بود و فردا رشتی ها و اصفهانی و ها و اذربایجانی ها و ... متاسفانه .....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    1 1
    بسیار جالب بود اما تلخ!!!!