مردی برای فروش شترش جار میزد و قیمتی بسیار کمتر از آنچه ارزش شتر بود بر زبان می آورد. خریداری به طمع خرید ارزان شتر پیش رفت و تا دست در کیسه کرد که پول فروشنده را بدهد ،مرد فروشنده گفت که این شتر به همراه گربه ای فروخته میشود که در جوال شتر است.

خریدار با خود اندیشید که شتر به این ارزانی ،گربه حتما بی ارزش تر از آن است که مشکلی در خرید شتر پیش آورد.چون معامله را پذیرفت فروشنده قیمتی ده برابر قیمت شتر بر گربه نهاد و این حکایت دنباله ی شیوه ی افزایش حقوق فرهنگیان است.
امسال به کمک همین دنیای مجازی فرهنگیان خود را از دام اتهامات احتمالی نجات دادند . به صراحت اعلام کردند که خواسته هایشان فقط و فقط صنفی است و هیچ جریان و گروه سیاسی را به خواسته های به حقشان منسوب نکرده و نمی کنند.

از طرف دیگر هم بهتر است مسوولین با تغییر روش جواب قانع کننده ای به وضعیت فرهنگیان داشته باشند .معمولا در چنین احوالی چند بهانه همیشه مانع آن می شد که خواسته ی این جمع بزرگوار به خوبی تبیین شود .در هشت سال دفاع مقدس همیشه بدنه ی فعال و با نفوذ جامعه توسط همین فرهنگیان جان می گرفت و مصداق درست آن تعداد دانش آموزان و دانشجویان و فرهنگیان حاضر در خط مقدم جبهه بود که صد البته وظیفه ی دینی و میهنی خویش می دانستند و می دانند.

در راستای مدارا کردن در شرایط مختلف باز همین فرهنگیان بوده و هستند که حتی در مقابل دریافت دستمزد خود بیشترین نرمش را به خرج داده و کمترین توقع را دارند .کجا سراغ دارید که فردی اضافه کاری کند تا امرار معاش راحت تری برای خانواده اش مهیا کند و گاهی تا نزدیک به یک سال در چشم انتظاری دریافت حق خود سکوت کند و آنقدر بر این سکوت پا فشاری کند که مسوولین تصور کنند حق معلم است که اضافه کاریش را شش ماه به شش ماه دریافت کند!

زمانیکه اعتبارات کشور در حالت نگران کننده ای تصّور می شد، بار ها و بارها به حراست از صندوق های رأی پرداخته و صبح تا شامشان را به عشق پاسداری از آرمانهایشان با کمترین امکانات به کار اجتماعی پرداخته و چه بسا که از این بابت ریالی هم دریافت نکرده اند و توقعی هم نداشته اند .

این بار فرهنگیان چیزی مازاد از حق قانونیشان نمی خواهند ،وقتی نظام هماهنگ در بسیاری از وزارتخانه ها به اجرا در میآید و تفاوت فاحش دریافتی خود را با هم مدرک تحصیلی خود در هر کجای دیگر می سنجند نمی دانند به چه گناهی مورد بی مهری و یا بی توجهی قرار می گیرند.

جمله ی معروف " ظلم علی السویه،عدل است" در دیدگاه بسیاری از فرهنگیان پذیرفته شده است ،چرا که اگر حاکمیت به صبوری و گذشت کارمندانش نیاز دارد باید از صدر تا ذیل در این امر مشارکت کنند .چه دلیلی دارد که هر وزارتخانه ای با استدلال خود وضعیت پرسنلش را تا حد ممکن بهبود بخشد؛ ولی در آموزش و پرورش هیچ نگاه مثبتی به اوضاع فرهنگیان متوجه نگردد.

واقعا تمام این ارقام اختلاسی که می توانست زندگی آحاد این سرزمین را بهبود بخشد ، به بی درایتی چه کسانی به یغما رفته و اگر مملکتمان از نظر مالی دچار مشکل است پس این ثروتهای کلان در کجا انبار شده بودند که به قول بعضی ها، هنوز قله ی این کوه اختلاس از آب بیرون زده است که خدا به خیر کند از تنه و دامنه ی این کوه.

شاید یکی از بزرگترین آرزوهای فرهنگیان همین باشد که فضای تعلیم و تربیت به بازیهای سیاسی آلوده نشود و معلمین ما با دلگرمی  فقط در پی آموزش و آموختن علم و تولید دانش باشند .

برای یکبار هم که شده با نگاه درست به وضعیت معیشت و منزلت مادی و معنوی فرهنگیان نگاهی انداخته شود چرا که اکثریت آنان از پاسخگویی به زن و فرزندانشان برای ابتدایی ترین نیازها شرمنده اند و خدا را خوش نمی آید که پرچمداران علم و معرفت با نجابت ذاتیشان اینگونه مورد بی مهری قوای مقننه و مجریه قرار گیرند.

طرحهای تخیلی و برنامه های دراز مدت نمی تواند مشکل این گروه را حل کند.فکرکنید که اگر تلاش این جانشینان به حق پیامبران در عرصه ی تعلیم و تربیت نبود، شما مسوول محترم امروز در این جایگاه قرار نداشتی.فکری عملی بیاندیشید که واقعا فشار تبعیض، بدحالی عجیبی را؛ به معلمین وارد ساخته است. وعده هایتان هم که همانند فروش شتر با ظاهری راحت و در عمل غیرممکن می نماید.اگر هم معتقدید این سخنان عبث است یک ماه درامد و امتیازات خود را با یک فرهنگی هم طراز خود عوض کنید یا کار دشوارتان را به او بسپارید و کار ساده ی اورا انجام دهید تا معتقد شویدکه"اگر معلمان زیاد هستند،زیادی نیستند" این گوی و این میدان!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    46 1
    گل گفتی دستت درد نکنه
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    48 6
    بنده اکنون زیر یک میلیون حقوق دریافت میکنم باسی سال سابقه کاربازنشسته شده ام فقط بیست ودوسال مدیر دبیرستان بوده ام ونمونه کشوری هم شدم سال هشتاد وپنج هم باز نشسته شدم ، حقوقم چند ده تومان مانده یک میلیون شود از شرم اصلا جایی اندازه حقوقم رانمیگویم ،تا انسانیت فراموش نشود اما آیا این عدالت است؟
    • سیدجعفر A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      16 32
      عزیز من همکار ما الان بازنشسته شده با 700 تومان یه کارگر که سی سال زحمت کشیده اون هم به معنای واقعی که خودتون بهتر میدونین کار های کارگری چطوریه الان چیزی نمیتونه بگه شما با یه تومان حقوق و بیمه تکمیلی و ..... دارین اعتراض میکنین کارگران چی بگن
    • بی نام US ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      15 2
      مرد حسابی کارمندای دولت رو باهم مقایسه میکنن نه کارمند رو با کارگر
    • alireza A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
      6 0
      قبول دارم که کارگرای شرکتی کم حقوق میگیرند اما همشون اینطور نیستند به عنوان مثال یه کارگر دیپلم ذوب اهن اصفهان یا مجتمع فولاد یا خیلی از کارخونه های دیگه بالای 2/5 یا 3 میلیون حقوق میگیرند
  • مهدی A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    32 1
    ممنون از این نوشتار زیبا ولی کو گوش شنوا؟؟؟
  • جمعي از معلمان معمولان A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    31 1
    درود بر شما جانا سخن از زبان ما مي گويي .
  • كتابدار EU ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    7 27
    كاش ما كتابداران هم معلم بوديم.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    2 27
    چرا هيچكس حقوق فرهنگيان را با حقوق كارگران افغاني مقايسه نمي كند؟ شايد نتايج خوبي حاصل شود
    • حامد CA ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      21 0
      شرم باد بر نژاد پرستی
  • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    9 0
    شما خوبید
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    16 0
    جانا ،سخن از زبان ما می گویی .
  • علی بالا A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    29 1
    دست این آقا درد نکند که واقعا حرف تمامی فرهنگیان را زده اند متشکریم
  • معلمی که دستش از همه جا کوتاه است IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    34 1
    یک ماه درامد و امتیازات خود را با یک فرهنگی هم طراز خود عوض کنید یا کار دشوارتان را به او بسپارید و کار ساده ی اورا انجام دهید تا او هم بداند شما چه شق القمری می کنید و معلم از آن بی خبر است.
  • ناشناس A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    32 1
    فرهنگیان از فرق بین کارمندان دولت می نالند . با ماهی یک میلیون تومان یک فرهنگی صبور تنها می تواند تا 15 روز دوام بیاورد و 15 روز دیگر را چه بکند؟
  • محسن IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    28 0
    درد فرهنگيان بسيار است آيا مسوولين خوابند يا خود رابه خواب ميزنند.جايگاه عدالت درجامعه اسلامي كجاست
  • حاجی پور IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    16 1
    حرف حساب جواب نداردچرامسوولین به این خواستهاجواب قاطع نمی دهندجزاینکه سکوب علامت رضاست وخواسته های آنهابه حق است.شایدجواب مسوولین این است که چون جمعیت فرهنگیان میلیونی است برطرف شدن مشکلات حقوقی آنهامستلزم مبلغ زیادی است که ازتوان این دولت ساخته نیست.اگرمشکل این است کارساده ای است مگرخواسته فرهنگیان جزبرقراری عدالت ومساوات بادیگرکارمندان است.می توانیدحقوق دیگرکارمندان راتعدیل کنیدوبااین کارعدالت برقرارشده وهیچ فرهنگی فهیمی اعتراض ندارداگرهم عدالت رابرقرارنمی توانیدبکنیدبدون کتمان واین دست آن دست کردن آشکاراعلام کنیدواین به صلاح شماوهمه است جراکه فردادیراست.
  • احمد A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    25 0
    اشکال از وزارتخانه بی عرضه آموزش پرورش است ، این وزارت خانه چه چیز از وزارت نفت ، وزارت دفاع ، وزارت نیرو و... کم دارد فقط درایت و مدیریت ، تنها کاری که بلد است هر دو سال یکبار 6سال را میکند 3تا دو سال بعد میکند ابتدایی راهنمایی و دبیرستان وبه این صورت فکر همه را مشغول میکند در صورتی که اگر متل ارتش و وزارت نفت یک تعاونی درست حسابی متل اتکا یک بانک معتبر مثل بانک سپه ، حکمت ایرانیان ، بانک شهر ، بانک رفاه و ... ویا مجموعه های تفریحی مانند محمود آباد شرکت نفت و مجتمع های زیارتی کلیه وزارت خانه ها در مشهد و... درست کند خیلی از مشکلات داخلی معیشتی و رفاهی را خود میتوانست حل کند ونیاز به جار و جنحال نبود .
  • بی نام EU ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    16 1
    تا نگاهها به مقوله تعلیم وتربیت عوض نشه همینه متاسفانه کشورهای غربی وپیشرفته درعمل بیشتر به آموزه های دینی اسلام درمورد تعلیم وتربیت وارزش دادن به ان ودغدغه مادی نداشتن مسئولین اموزشی توجه دارند
  • مسعود A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    17 0
    با سلام. عالی بود . ولی کو گوش شنوا و وجدان بیدار به امید آن روز که مسئولین دست از ضدیت با فرهنگیان بردارند.ایتحانب حاضرم یک پایه از مدرک تحصلی ام را بدهم فوق لیسانس و کار پرزحمت ؟مسئولین را با آن همه حقوق و مزایا انجام بدهم.
  • فرهنگی کهنه کار A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    8 0
    جانا سخن از زبانبستهما می گویی؟
  • يك فرهنگي A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    22 0
    آقاي فاني آيا مي دانيد معلمان بيشترين خريداران اجناس چيني هستند وهنگامي كه لباسهاي ارزان قيمت چيني برتن دارند چگونه مي توانند در كلاس درس الگو ومبلغ توليد داخلي باشند ؟
  • مسعود A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    14 0
    درود برشما حرف دل ما را زدین
  • سید امیرعباس A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    14 0
    دمت گرم
  • م.ع.ر A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    13 0
    گوش اگر گوش ... چی باید گفت از این وزیر خسته .
  • كارمند دولت IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    22 45
    با احتساب سه ماه تعطيلي تابستان ، يك ماه نوروز ، برف بياد ، بارون بياد ، باد تند بياد ، گرد و خاك بياد ، ايام امتحانات و با در نظر گرفتن 24 ساعت ساعت تدريس در هفته معلمان جمعاً در سال 150 روز كاري هم كار نمي كنند بنابراين در مقايسه با ساير كاركنان دولت كه 44 ساعت در هفته كار مي كنن و تعطيلي شون به غير از ايام رسمي نيست معلمان نصف حقوق ساير كاركنان دولت بايد دستمزد دريافت كنند ولي تا جاي كه من ميدونم خيلي فرق نمي كنه پس معلمان بيش از ان چيزي كه حقشونه مي گيرن
    • بی نام IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      13 6
      درجواب شمافقط لازم است بگویم که تعطیلات برای معلمان نیست برای دانش آموزان می باشدولی چون دولت وآموزش وپرورش هزینه ای برای برگزاری کلاس ضمن خدمت نداره به اجبارتعطیل هستند.ازآن گذشته شماگرسنه باشی آیاتعطیلی خوش می گذره ؟اگراین گونه هست شمااصلاسرکارنروبعدنتیجه اش راببین تومومی بینی ومن پیچش مو......
    • از کاشان A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      28 3
      آقای محترم وفرهیخته اول اینکه ایا اینکه سر کلاس نمیروند وبه قول شما تعطیل هستند زن وبچه شان چه کنند 2. به قول شما 150روز سر کلاس هستند اقای محترم وفهمیده آیا چرخه آموزش فقط با حاضر شدن معلم سر کلاس تکمیل میشود یا باید با مطالعه، طراحی سوال ،تصحیح برگه دانش اموزان ، همراه باشد به نظر شما آیا این امور نیاز به زمانی خارج از کلاس ندارد اگر معلمان شما این کارها را نمی کرده اند مجبور بوده اند کلاه سر شما بگذارند .اصلا من حاضرم به عنوان یک معلم سر وکله زدن با دانش اموزان با تربیت امروزی را به کارمند اداره مثلا دارایی یا نفت یا ... بسپارم وایشان به جای من فقط بدون اینکه درس بدهد فقط ساکت سر کلاس نگهدارد وحقوق ومزایا نیز جا بجا شود .تو حدیث مفصل بخوا ن از این مجمل......
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      12 3
      از خدا می خوام 1 روز جای یک معلم باشی بعد با هم حرف می زنیم
    • 2 A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      16 5
      اطمینان دارم بی سوادی بیشس نیستی
    • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      8 1
      اگر جوابم را بدهی که در روز چند ساعت کار مفید می کنی به تومی گویم که امثالشما که کارمندان بیکار ادارات هستند حقوقشان بایدیک دهم یک فرهنگی باشد. چون علاوه بر زمان ،برد مفید کار هم مهم است. علاوه براین باید فرق بین یک فوق لیسانس اموزش وپرورش ویک دیپلم یا نهایت لیسانس از یک دانشگاه غیر معتبر باشد
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      11 3
      از شما که بیشتر کار می کنیم میانگین کار شما در روز 45 دقیقه است بقیه اش هم که بازی با اینترنت خواندن روزنامه نماز و نهار و ...
    • فرزند فرهنگی A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      3 1
      سلام جناب کارمند دولت کاش یک ماه حقوق معلمی میگرفتی تا درد فرهنگیا رو میفهمیدی پدرم بارها به ما گفته که شرمندتونمخیلی متاسفم برای فکرت ای کاش مسوولان عزیز بیشتر دقت کنن توی اموزش و پرورش
  • ناشناس A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    9 44
    من نمیدونم این معلمها که فقط در سال 100 روز سر کار میرن وفقط موظفند هفته ای 24 ساعت کلاس برن وحقوقشونم اندازه بقیه کارمندای دولت هست که تمام طول سال سر کار میرن چرا همیشه مینالن ودنبال افزایش حقوقن.بنده خودم با مدرک دکترا کارمند یک اداره دولتی هستم و وقتی حکم حقوقیمو با یه معلم لیسانسه که سابقه کارش مثل خودم بود مقایسه کردم دیدم اون از من بیشتر دریافتی داره.جالبتر اینه که معلمها تابستان وعید حدود چهار ماه هم که اصلن سر کار نمیرنو مثل ما مجبور نیست حتی کشیکم وایسن.به نظر من با توجه به اینکه هر معلم نهایتن دو روز تو هفته میره سر کار اگه منصف باشیم دارن چهر برابر من حقوق میگیرن.امیدوارم تابناک نظر منو بزاره اگه انصاف دارین برین حساب کتاب کنین میفهمین من چی گفتم.
  • جعفر A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    10 34
    حقوق معلمان خیلی هم خوبه.من با لیسانس دارم ماهی یک میلیونو هفتصد تومن میگریم از اموزش پرورش ولی دوستم با مدرک بالاتر تو جهاد همین قد میگیره.تازه من فقط هفته ای سه روز میرم کلاس .عیدا یه ماه تعطیلم.تابستونا بیکارم .شغل دومم دارم ولی اون دوستم تمام سال باید بره سر کار اونم چی ساعت هفت صبح تا دو ونیم بعد از ظهر .من که میگم حقوق من اگه حسابشو بکنیم وقیاس ببندیم با توجه به کارکردم چهار برابر اون میشه .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    14 3
    هیچکس نیست که بتونه این بی حرمتی رو تحمل کنه
  • سلمان A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    7 33
    خوشم میاد شما معلمها با یه تجمع تونستین رضایت دولت ومجلسو برا افزایش حقوتون که کمم نیست بگیرین.ای ول . اخه نه که اکثر نماینده ه وفرمانداران ما معلم بودن قبلا.پارتیشون کلفته.مثل ما کارمندای اداره ... که نیست با حقوق کم بسازن
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    10 2
    متاسفانه در بعضی شهرستانها معلمینی که در تجمع شرکت کرده اند توسط حراست اداره محل بازخواست شده اند و متاسفانه تر اینکه با انواع برچسب ها روبرو شده اند.
  • یه معلم A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    8 0
    جانا سخن از زبان ما می گویی
  • م A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    15 2
    بسیار خوب ، 24 سال خدمتم ،ارشدفلسفه تعلیم و تربیت ،مستاجر،وسیله نقلیه موتور سیکلت،حساب بانکی صفر،دارای 3فرزند.آموزگار پایه ششم دبستان ،زیر نظر فوق دیپلم....اگر خدا مرگی را برساند از شر ظلم و تبعیض راحت شویم بهترین عیدی خدا به ما خواهد بود.
  • محمد IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    14 0
    ممنون از دفاعتون اما کو گوش شنوا
  • سعید العُویران IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    7 0
    جامعه ویران ویرانه است پس ما هم به قدر رتبه مان کار می کنیم .
  • یه فرهنگی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    60 3
    افرین بر این منطق و ادله محکم. ولی کو گوش شنوا .من که دیگر امیدی ندارم به جز خدا.
  • حسین IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    55 5
    خدا خیرت بده که از معلما دفاع کردی.
  • javad A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    8 1
    درودبرشما همه باید در احقاق حق خود ودیگران تلاش کنند وباهم همراه شوند.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    7 1
    آفرین برغیرت شما
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    16 1
    اگر پرونده تحصیلی همین مسئولین را در بیاورید خواهید دید که چرا با معلمان دشمنی می کنند بسیاری از آنها جزء ضعیف ترین شاگردان ما بودند که با استفاده از پارتی و موقعیت های خاص به این پست و مقام رسیده اند. در روزگاری که با سوادها را با تعهد خدمت در آموزش و پرورش به زنجیر می کشیدند عده ای با مدرک دیپلم و زیر دیپلم در مراکز و ارگان های حساس و موثر استخدام شده اند.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    10 0
    درود بر نویسنده عادل
  • معلم IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    10 0
    خیلی زیبا صحبت کردید. اما این صحبت شما در حد تسکین دل معلمان است و هیچ نتیجه ای ندارد صحبت ها را باید به گوش مسئولین رساند
  • بی نام RO ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    1 15
    بنظر من چون معلمها تعدادشان زیاد است افزایش حقوقشان فقط باعث ایجاد تورم می شود باید به جای ان فکری به حال مسکن فرهنگیان بی خانه شود .یعنی تعاونی ها ی مسکن فعال شوند
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    5 1
    در خنده معلمان گریه ای پنهان است زاعتصاب انان مدرسه نالان است بچه ها حیران و میدانند خرداد کلاسهای درس جای جولان است
  • قدیری IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    8 1
    بسیار عالی
  • زهرا IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    2 20
    باز فرهنگی ها یه تظاهراتی میکنن مسوولین یه تکونی میخورن بیچاره کارمندان بهزیستی که صداشونو هیچ کس نميشنود آنهم با آن شرایط سخت کاری
  • مغازه دار A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    12 3
    خداتمامی معلمین راخیر دهد بخدا همین حساب کتابی که در مغازه ام انجام می دهم رامدیون معلمین هستماگراین چند کلاس رانمی خواندم شاید عاقبت من هم مثل خیلی های دیگر می شد وقتی حرفهای انها رامیشنوم ووضعیتشان رامشنوی ماها دیگر زندگی شاهانه داریم ای دولتیها هرجه شماهم دارید از معلم داری چرا می گذارید اینها غصه بخورند ماکه راضییم به اینا برسید
  • حسن A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    4 17
    حقوق معلما که خوبه.بقیه کارمندا که کمتر دریافتی دارن.تازه اونا تابستونم سر کار نیستن ولی ما کارمندا تمام سال باید بریم
  • فرهنگی بازنشسته 19 / 12 / 93 IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    9 1
    ممنون اینکه دفاع جانانه ازمعیشت فرهنگیان کرده اید و در ضمن فرهنگیان باز نشسته هم یادتون نروند.
  • مرتضی A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    11 1
    ممنون از خبر انلاین که یک مطلب در مورد فرهنگیان گذاشت
  • امیر A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    7 0
    سلام و دست مریزاد خدمت جناب عابدین پور و سایت خبر آنلاین. حق مطلب را ادا کردید. اعتراض معلمان رفع تبعیض است فارغ از هر مسئله ی سیاسی و سیاست زدگی. متاسفانه نه فقط ما بلکه اعتراضمان هم مورد ظلم قرار گرفته است. فریاد ما برای رفع تبعیض است ولی رسانه ها و دولتی ها این گونه تفسیر کردند که معلمان به معوقات اضافه کاری خود معترض هستند. اضافه کاری های 6 ماه عقب افتاده ای که تازه 2 ماهش را پرداخت کرده اند ، حق ماست و بدهی دولت و باید پرداخت شود. حرف ما رفع این همه تبعیض میان کارمندان است. دلخوری ما از این نیست که چرا کارمند فلان جا زیاد می گیرد،خب بگیرد،نوش جانش. انتظار ما کم کردن حقوق آن ها نیست،حرف ما برابر کردن حقوق و مزایا و خدماتی است که برای اکثرکارمندان به جز معلمان در نظر گرفته شده است.
  • کمال A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    4 0
    و این نهضت ادامه دارد....
  • کامل وارسته RO ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    13 5
    یکی از شجاع ترین و پرافتخارترین اقشار مردم ایران زمین مراجع و علماء دینی مذهب تشیع هستند که همیشه ی خدا از شریعت رسول الله ص و ائمه اطهار علیهم السلام و نیز از مظلومان دفاع کرده اند . چرا مراجع تقلید از فرهنگیان مظلوم دفاع نمی کنند ؟
  • فرهنگی که پول اجاره خانه ندارد IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    7 2
    مسولین کمک کنند
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    5 1
    یک نفر تو این مملکت نیست از حقوق کارگران دفاع کند ...
  • فرهنگی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    12 0
    دوست عزیزی که میگی معلما در مقایسه با دیگران کار نمی کنند لطفا به این موارد دقت کنین :حتی اگه امکان دارن یک ساعت سرکلاس همین معلما بشینین تا بدونین چرا اکثر معلمای بالای بیست سال داروهای اعصاب استفاده می کنن. زانوها و پاهاو کمرشون مشکل داره .حنجره هاشون داغونه و.... و چرا صاحبان سایر مشاغل دولتی که به زعم شما زیاد کار میکنن سرزنده تر و شاداب تر از معلمان هستند. ارباب رجوعی که به شما مراجعه می کنن؛ در طول روز ؛به اندازه دانش اموزانی که 5 ؛۶ساعت در روز بایک معلمن میشن تازه معلما دنبال حقوقی از خودشونن که شما میگیرین و اونا نه.....ما زیادتر از دیگران نمیخایم
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    5 21
    فرهنگی به حد کافی میگیره هی بهانه تعدادتون کمه درس نمیتونم بگم
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    7 21
    این معلم ها هم شورشو در آوردن سه ماه که تعطیلند 15 روز هم ایام نورور تعطیلند جاشون هم همیشه گرمه ما گارگرانی که در محیط سخت و زیان اور و زیر آفتاب یا گوره های ذوب در جنوب هستیم مثل اونا سرو صدا نمیکنیم خدا تومان هم تدریس خصوصی میکنند
    • مهسا A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      11 1
      لطفا همه رو با یک چوب نرون بی نام... در این که شغل شما سختی داره شکی نیست... ولی دیگه زحمات معلمای واقعی و دلسوز رو هم ضایع نکنید . هر شغلی سختیای خاص خودشو داره... خوبه به کارمندایی که میان اینجا و اعتراض میکنن بگیم خوب "همه" شما هم پاتونومیندازین رو پاتون و کار نمیکنین... فوقِ فوقش ساعت مفید کاریتون نیم ساعته؟؟؟ لطفا کمی منطقی صحبت کنید.
    • فرهنگی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      1 0
      خیلی عجیبه؟ آقا همه حق دارند و از راه خودشون پی حقشون بروند. چرا هر وقت معلمان پی حقشون می شوند بعضی ها به اسم کارگران و تخریب این قشر زحمتکش و ایجاد اختلاف بین آنها حرف هایی میزند که نه خدا راضیه و نه پیغمبر.عز یز برادر تا حالا سوال کردی چرا صدا و سیما 100 نفر معلم بخاطر مسائل صنفی خود جمع نکرده ؟و مناظره ای صورت نگرفته؟ کمی انصاف داشته باشید ما که حقمون بیشتر نخواستیم آن هم طبق قانون شما برادر گرامی از جیب خودت که نمی خوای بدی .به ما میگن پول نیست بعد این همه مختلص؟
  • وحید IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    16 2
    آقا اشکال نداره وانایی که میگن باد میاد معلمها تعطیلن بارون میاد تعطیلنو........... فقط یک هفته بیان یرن توی کلاسی که 30 تا جوون نشستن نمیخو ان تدریس کنن فقط کنترولشون کنن .همین .ما معلمها هم میشینیم بیرون کلاس نیگاشون میکنیم ومی خوام ببینم بعد از یک هفته آیا راه خونه شون رو گم نمیکنن. آقا نسبت که مسئله ای که آگاهی نداری اظهار نظر نکن.
  • کارمندآبیاری A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    2 2
    تازمانیکه حسادت دربین کارکنان دولت موج می زنه وضع بهترازاین نخواهدشدیه کارگرکه سیکل رابه زورگرفته یاکارمندی که فقط 45دقیقه درروزکارمفیدمی کنه خودش رابایک دبیرپیشکسوت که بادودچراغ تحصیل کرده ودرصددپیشرفت کشوراست مقایسه می کنه فرهنگ مملکت واویلاخواهدشد .هرامکاناتی که به معلمان اختصاص پیدابکندبازهم کم است.
  • محمد A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    با سلام ضمن تشکر از دیدگاه جنابعالی بنده از جهت دیگر به این موضوع نگاه می کنم که اگر کشور خواهان پیشرفت است باید جایگاه معلمی آنقدر ارتقاء پیدا کند که دانش آموزان نخبه ما انتخاب اولشان معلمی باشد بعد مهندسی و پزشکی ولی اینجوری که پیش می رود و دانش آموزان متوسط ما دارند معلم می شوند نسل آینده ما با خطر جدی آموزش مواجه خواهد شد پزشکان آلمان از مرکل خواستند که حقوقشان مثل معلم هایشان باشد و مرکل پاسخ داد برای جامعه ای که درخواست می کنند هم شان معلمشان باشند متاسفم شما توجه کنید که ریشه رشد و پیشرفت کجاست
  • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 1
    باسلام من نمیدونم دوستان فرهنگی چند روز در سال کار میکنند چون حساب نکردم سه ماه تابستون تعطیل بیست روز عید تعطیل هر هفته از چهارشنبه تعطیل یعنی یک روز بیشتر از سایر کارمندان دوستان هرهنگی که دنبال تحصیل علم هستند ایا همیشه دنبال افزایش حقوق بودن با این منافات نداره برادران عزیر اخه این افزایش حقوق قراره از بیت المال بره به نظرم نسبت به کار معلمان عزبر بیشتر از سایر کارمندان حقوق میگیرند ولی چون اکثر فرمانداران ونمایندگان فرهنگی بوده اند صدای اقشار دیگه کارمند شنیده نمیشه فقط فر هنگی شنیده میشه
  • ali IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    1 0
    کسی جلوی کارمند های دیگر رو نگرفته اونها هم دنبال احقاق حق خودباشد چرا جلو کار معلمها رو میگرند هر وقت معلمها تحصنی میکنند وحرف از تبعیض و احقاق حقشونن میکنند دیگر کارمندان به جای اینکه دنبال حق خودشون باشند با این حرف ها می خواهند جلوی کار فرهنگیان رو بگیرند آقا شما هم اگر از تبعیض مینالید حقوقتون کمه با همراه بشوید نه چوب لای چرخ مابکنید