۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴

شرق به نقل از کمال اطهاری نوشت:این رخداد، ایران را از هر آرایش نظامی در مقابل جنگ نرم بهتر حفظ می‎کند، چراکه وقتی جامعه مردمی قوام یافت و فعال شد، بهتر می‎تواند در مقابل هر نوع دشمنی از خود محافظت کند.

کمال اطهاری کارشناس اقتصادی می گوید: کمپین‎ها رخداد تازه‎ای است که در فضای اقتصادی ایران شکل گرفته که البته در چارچوب اقتصاد سیاسی می‎گنجد، زیرا روابط نهادهای اجتماعی با اقتصاد را موردبررسی قرار می‎دهد. این مفهوم در‌واقع همان مفهومی است که با نام «حکمرانی شایسته» از آن یاد می‎شود که در آن رابطه سرمایه اجتماعی با توسعه اقتصادی موردبررسی قرار می‎گیرد، امری که در اقتصاد نئوکلاسیک در نظر گرفته نمی‎شد. درواقع در اقتصاد نئوکلاسیک روابط اجتماعی به روابط اقتصادی ورود نمی‎کرد و رابطه‎ای برون‎زا تلقی می‎شد.
او معتقد است:در اقتصادهای نهادگرای جدید این موضوع وارد حوزه اقتصاد سیاسی شد و حتی به خاطر آن بسیاری از متفکران این حوزه جایزه نوبل را از آن خود کردند. طبق بررسی این متفکران به‌درستی آشکار شد که رشد پایدار اقتصادی بدون انباشت سرمایه اجتماعی ممکن نیست، همان‌گونه که رقابت در بازار بدون نهادهای اجتماعی، که ایجاد‌کننده این رقابت هستند، ممکن نیست. در جوامع غربی این نهادهای مردمی در اقتصاد وجود داشته که رشد اقتصادی به صورت نسبی و پایدار ایجاد شده است. 

به گفته وی این اتفاق برای اقتصاد ایران بسیار مبارک است، زیرا درنهایت منجر به ثبات سیاسی در ایران خواهد شد. درواقع اعتراضات مردمی در این شکل در تقابل با دولت صورت نمی‎گیرد و در این شرایط است که مردم کمتر از واژه «اینها» در مقابل دولت یاد می‎کنند و بنابراین مستقیما موضوع موردنظر را هدف قرار می‎دهند.

اطهاری تصریح کرد: این رخداد، ایران را از هر آرایش نظامی در مقابل جنگ نرم بهتر حفظ می‎کند، چراکه وقتی جامعه مردمی قوام یافت و فعال شد، بهتر می‎تواند در مقابل هر نوع دشمنی از خود محافظت کند. بنابراین بهتر آن است که برخی از مسئولان دولت با آن به تقابل برنخیزند، زیرا درنهایت با این رخدادها به خود دولت نیز کمک خواهد شد. 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • f A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    19 0
    کارشناس عزیز واقعن زدن به هدف نمیدونم چطوریه که بعضیا اینقدر متوجه پیرامون خودشون و بقیه هستند و اینقدر آینده نگر و مثبت و بعضیا با تهدید و دلواپسی و ...
  • jam RO ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    10 0
    تازه متوجه شدندکهمردمی وجودداره که بتونه مقابلشان ایستادگی کنه اگه همین کمپین هم راه نمیافتادبهخودروسازن شوک واردنمیشدبرای مردم مبارکه که درمقابل خرید خودرونمیشدمعترض بودهمش قراردادخریدخودرویکطرفه بود
  • مجو A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    1 0
    کمپین تحولی در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد. باز نظر منو منتشر نکن