فرصت‌سوزی خودروسازان داخلی/ چرا کمپین نخریدن خودرو اهمیت دارد؟

ایسنا نوشت: این کمپین تنها راه برای مصرف‌کنندگان است تا نارضایتی خود از شرایط خودروهای داخلی اعلام کنند.

رییس کنفدراسیون صادرات ضمن ارزیابی از کمپینی که برای نخریدن خودور داخلی شکل گرفته است، گفت: با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان قرار داشت و انحصار موجود در این بخش، عملا رضایت مصرف‌کنندگان جلب نشده است و این کمپین تنها راه برای مصرف‌کنندگان است تا نارضایتی خود از شرایط خودروهای داخلی اعلام کنند.

محمد لاهوتی اظهار کرد: مسائل و مشکلات مربوط به خودرو از حدی که آستانه تحمل مصرف کننده بوده گذشته است و انتقاداتی که طی سالیان گذشته به این صنعت وجود داشته است باعث بهتر شدن کیفیت نشده و حتی روز به روز کیفیت پایین‌تر آمده است.

وی افزود: در ظاهر خودروهای داخلی تغییراتی ایجاد شده و امکانات بیشتری پیدا کرده‌اند اما عملا کیفیت خودرو‌ها بالاتر نرفته و حتی در مواردی کیفیت افت کرده است. از سوی دیگر نیز وقتی به تعرفه واردات خودرو نگاه می‌کنیم و انحصاری که در واردات خودرو به کشور وجود دارد مصرف‌کننده را به نقطه رسانده است که به تحریم خودروی داخلی رو بیاورد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مصرف‌کننده‌ برای رساندن اعتراض خود به مسئولان به کمپین نخریدن خودرو رو آوردند، ادامه داد: با اینکه ممکن است این روش پسندیده ای نباشد اما با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان بوده و نتیجه‌ای به همراه نداشته است، عملا مصرف‌کننده را وادار به این اقدام کرده است تا نارضایتی خود را اعلام کند.

لاهوتی اضافه کرد: البته این مباحث به این معنی نیست که همه تقصیر‌ها گردن خودروساز‌هاست یا اینکه در صنایع دیگر غیر از خودرو چنین کمبود‌هایی وجود ندارد اما به توجه به تعرفه وارداتی خودرو و انحصاری که در اختیار خودروسازان بوده است، نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند و راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده است که مصرف‌کننده می‌توانسته صدایش را برساند.

وی ادامه داد: در بخش خودرو با توجه به تعرفه وارداتی و همچنین با توجه به زمان و فرصتی که در اختیار خودروساز‌ان بوده و عملا بازار انحصاری داشته‌اند و نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند، راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده که مصرف کننده می‌توانسته صدایش را برساند. در مجموع اگر در هر زمینه و هر کالایی به خواست مشتری توجه نشود قطعا با نخریدن و تحریم مواجه می‌شود.

رییس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: خودرو شرایط قاچاق را ندارد اما در تولیدات داخلی دیگری شاهد کیفیت پایین هستیم و اگر هم کیفیت بالاست شرایط رقابتی وجود ندارد و برای همین کالاها به صورت غیر مجاز در بازار در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرند که باعث می‌شود تولید داخل تحت فشار قرا گیرد و کالاهای قاچاق تهدیدی برای تولید داخل باشند.

به گفته وی، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به مشکلات اساسی تولید توجه کند، به خواسته مشتری اهمیت دهد و همچنین حمایت از تولید و مصرف کننده را در دستور کار خود قرار دهد، چراکه یکجانبه‌نگری قطعا جواب مثبت نخواهد داد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    45 2
    بابا چرا اینا اینقدر احمقند .میخواهید خودرو ساز بشید چندتا تا برند خوب بیارید پنج سال تولید کنید و همینجوری ادامه بدید
  • امير IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    65 1
    مردم بدونيد اگه شما كاري نكنيد خودروسازها هيچ وقت تصميم نداشتن از گرده شما پايين بيان . الان هم تو فكر اينن كه چطوري فريبتون بدن . زود راضي نشيد .... ادامه بديد راهو
  • محمد IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    144 1
    مردم باید زودتر از این خودرو بی کیفیت و بسیارگران داخلی را تحریم می کردند .
  • محمد A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    45 1
    "ممکن است این روش پسندیده ای نباشد" شما بفرمایید مردم از چه راهی باید اعتراض کنن؟ برن نمایندگی بفرستشون دنبال نخود سیاه ؟؟
  • احسان IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    42 1
    آقا جان ... انحصار کمر اقتصاد این مملکت و شکسته
  • دنا سوار A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    38 1
    حدود 7 ماه پیش خودرو های دنا را با کلی اشکال و بدون جی پی اس تحویل مردم دادند . هنوز ه جواب درستی به مالکین خودروها نمی دهند آیا هنوز هم باید از خودرو های داخلی استفاده کرد؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    64 0
    مردم نخرین تورو خدا ماشین صفر نخرین
  • جاویدان IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    64 2
    از این به بعد هر چیزی که قیمت غیر منطقی داشته باشه تحریم میشه. نفر بعدی هم لبنیات هستش.
  • مهران IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    32 1
    جمع خودرو ایرانی قطعه چینی قیمت بالا کیفیت پایین مساوی کمپین نخریدن خودرو
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    32 2
    بعده این نوبت مسکنه
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    48 0
    چرا هی میگن دلارسه برابر شده قیمتهاهم باید سه برابر باشه باسودش سه برابرمیکنید؟چراموتورفرانسوی رو از روی 206برداشتید موتوربی کیفیت بی جون تی یو وی 5انداختین چراواسه سودبیشترسیم کشی ماشینوازمالتی پلکس به اکومکس تغیر دادین که یه کروزکنترل که قبلا باصدتومن میشد انداخت الان خودآپکو 750تومن پول میگیره پس قطعاتی که ازش زدیدوبی کیفیت استفاده کردیدفقط واسه شماسود داره نه کاهش قیمت واسه مصرف کننده ماکه راضی نیستیم اون دنیایی هم هست.تاعمر دارم از ایرانخودرو وسایپادیگرخریدنمیکنم نیسان جوک موتورش1600هست تازه شاسی بلنده قدرت این کجاقدرت موتور1600 206اس دی بابدنه سبکش اصلاقابل مقایسه نیستن همش دروغه قیمت بالا کیفیت پایین توروخدامردموتنهابگذاریدماشمارونمیخوایم هرگزماشین ایرانی نخواهم خرید چون دیگراعتمادی ن
  • محمد A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    15 0
    من واقعا موندم اين چه توليد ملي هستش كه همه محصولات و يا قطعاتششون چينيه و هي ميگن از توليد ملي حمايت كنين بابا خيلي..........
  • فرشید A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    4 0
    این کمپین موفق میشه ، امیدوارم کمپین بعدی هم کمپین نخریدن مسکن باشه ، و کمپینهای بعدی ...