۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵

ایرنا نوشت: «سعد حریری» نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید لبنان درتماس تلفنی با « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا در باره چشم انداز همکاری های لبنان و دولت جدید آمریکا گفت وگو کردند.

در بیانیه خبری دفتر سعد حریری آمده است که این تماس تلفنی عصر دیروز( جمعه) صورت گرفته و حریری انتخاب ترامپ را به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا تبریک گفته است.

براساس این بیانیه حریری و ترامپ با مرور سریع روابط لبنان و آمریکا توافق کرده اند که تماس ها و رایزنی ها را برای تامین منافع دو کشور و دو ملت دوست ادامه دهند.

حریری پیشتر هم با ارسال پیامی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته و تاکید کرده بود که « رهبری آمریکا برای تحقق ثبات ، امنیت و صلح در خاورمیانه که با چالش های زیادی مواجه می باشد، ضروری است».
در پیام حریری به ترامپ آمده بود:ما اعتماد زیادی به حمایت شما برای پیشرفت صلح، امنیت ، ثبات و دموکراسی در منطقه بحران زده خاورمیانه داریم و آغاز آن می تواند حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران سوریه باشد.

براساس این گزارش، ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان هم در پیامی خطاب به دونالد ترامپ ، انتخابش را به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا تبریک گفته و همکاری دو کشور را برای رویاروئی با تروریسم خواستار شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =