ایسنا نوشت: چند روز پس از آنکه وزیر خارجه دولت موقت لبنان خواهان عقب نشینی تمامی گروه‌ها از سوریه شد، دو نامه از سوی مسئولان سعودی به این مقام لبنانی فرستاده شد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در گامی قابل توجه از سوی مسئولان عربستانی، ولید البخاری، کاردار عربستان در لبنان دو نامه را به جبران باسیل، وزیر خارجه در دولت موقت لبنان تحویل داد که یکی از این نامه‌ها از سوی مسئولان عربستانی و یک نامه از طرف عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان بود.

در حالی که محتوای این دو نامه فاش نشده است،‌ اما ارسال این نامه‌ها نشانگر روی باز عربستان به جبران باسیل و خط سیاسی است که وی نشان خواهد داد.

پس از موضع وزیر خارجه لبنان در نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب که بر خلاف مواضع کشورهای عربی در همبستگی با عربستان بود، روابط میان بیروت و ریاض شاهد رکود شده است.

این دو نامه چند روز پس از آن ارسال شده است که باسیل عقب نشینی تمامی گروه‌ها از سوریه و رها کردن این کشور برای آنکه خود سوری‌ها به وضعیت نظامی کنونی پایان دهند و مبارزه با تروریسم و تشکیل نظامی در سوریه که برای تمامی سوری‌ها رضایت بخش باشد، خواستار شد.

باسیل همچنین گفته بود: میشل عون زمانی که رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح بود، هم‌پیمان حزب الله بود اما پس از اینکه رئیس جمهور کشور شده است هم‌پیمان تمامی لبنانی‌هاست.

در واکنش به این سخنان باسیل، شیخ احمد شلاش، عضو سابق پارلمان سوریه و تحلیلگر سیاسی در صحفه خود در فیس‌بوک نوشت: عزیزم، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان عقب نشینی حزب الله از لبنان مساله‌ای است که بسیار از حد تو بزرگ‌تر است. به این خاطر که آقای ژنرال عموی تو است، تو زبانت را دراز نکن!

در همین حال، یک منبع رسمی لبنانی گفت که باسیل روز گذشته با ولید البخاری در دفترش در وزارت خارجه دیدار کرد و البخاری علاوه بر تحویل دو نامه با باسیل در مورد تحولات لبنان و منطقه گفتگو کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =