ریاضی ، درسی که سرنوشت کنکور را رقم می زند

با توجه بالا بودن ضریب درس ریاضی در کنکور این درس از اهمیت بسیار بالایی در همه گروه های آزمون سراسری برخوردار می باشد که یک تست صحیح می تواند صد ها رتبه در پایین بودن رتبه فرد موثر باشد و این نشان از ارزش و اهمیت درس ریاضی در کنکور دارد

به گزارش خبرآنلاین، برای آشنایی با نحوه پاسخ به سوالات ریاضی و نقش و تاثیر این درس در قبولی در کنکور گفت و گویی با سید حبیب شکوری یکی از اساتید مجرب استان که دارای مدرک دکترای ریاضی محض می باشد داشته ایم.

وی هم اکنون با تدریس دروس مرتبط با ریاضی در دانشگاه های مختلف استان به یکی از موفق ترین اساتید دانشگاهی استان تبدیل شده است.

در آستانه کنکور سراسری سال 96 در خصوص بررسی روش های تست زنی و اهمیت درس ریاضی در کنکور از تجربیات و نکته های این استاد بهره مند خواهیم شد.

*آقای شکوری لطفا در خصوص اهمیت درس ریاضی در کنکور توضیح دهید؟

بعضی از دانش‌آموزان به دلیل سخت بودن درس ریاضی وقت کم‌تری را برای این درس در برنامه‌ی مطالعاتی خود قرار می‌دهند و همین مطلب باعث عدم موفقیت دانش‌آموزان می شود ولی این در حالی است که اهمیت و نقش درس ریاضی در تمام گروه های کنکور مهم است و یکی از دلایل موفقیت دانش آموزان در کنکور پاسخ صحیح به تست های دروس مرتبط با ریاضی می باشد.

*گام اول در حل تست های درس ریاضی در کنکور چیست؟

یکی از مهم ترین و اساسی ترین کار های که در حل تست های ریاضی باید انجام داد مدیریت زمان برای هر سوال می باشد که همه دانش آموزان در آستانه کنکور باید این موضوع را به یاد داشته باشند که هر تست ریاضی زمان مشخصی برای حل دارد که بهتر است برای مدیریت زمان و دست یابی سریع به جواب از روش های تستی استفاده کرد به این دلیل که شاید حل سوالات زمان بر باشد و در پایان پاسخ نهایی نیز درست نباشد.

*پاسخ صحیح به سوالات ریاضی در قبولی در کنکور چقدر اهمیت دارد؟

با توجه بالا بودن ضریب درس ریاضی در کنکور این درس از اهمیت بسیار بالایی در همه گروه های آزمون سراسری برخوردار می باشد که یک تست صحیح می تواند صد ها رتبه در پایین بودن رتبه فرد موثر باشد و این نشان از ارزش و اهمیت درس ریاضی در کنکور دارد.

*در آستانه آزمون سراسری چه صحبتی با دانش آموزان کنکوری دارید؟

کنکور یک رقابت بزرگ برای قبولی در دانشگاه های مطرح کشور است که مطلبی که می توانم خدمت همه کنکوری ها عرض کنم در مورد جسله کنکور است که یکی از مهم ترین عامل موفقیت در کنکور حفظ آرامش و تمرکز و مدیریت زمان است چون در کنکور شرط اصلی موفقیت مدیریت زمان است که این نکته در تست های ریاضی مهم تر نیز می باشد.

*صحبت های پایانی شما؟

امیدوارم همه کنکوری های عزیز آزمونی موفق را در پیش داشته باشند و با توجه به مطالعاتی که داشته اند نتایج خوبی را کسب کنند. در پایان به این مطلب هم باید اشاره داشته باشم که در مورد تست های ریاضی تا از جواب صحیح خود اطمینان ندارند در پاسخنامه درج نکنند چون هر جواب نادرست در نتیجه نهایی کنکور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

لازم به ذکر است دکتر شکوری با 6 سال سابقه تدریس در دانشگاه های مختلف شهر تبریز از جمله دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه پیام نور مرکز تبریز،دانشگاه غیرانتفاعی سراج ،دانشگاه علمی کاربردی اداره کل تعاون و بسیاری ار دانشگاه های استان را درکارنامه درخشان آموزشی خود دارد.

وی همچنین در حال حاضر داور نهمین کنفرانس سالانه ریاضی:آموزش ،تئوریها و کاربردها،که در11_12شهریور امسال در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران که با هدف تبادل وبه اشتراک گذاری تجارب و نتایج تحقیقات دانشمندان برجسته دانشگاهی و محققان در مورد تمام جنبه های علم ریاضی برگزار خواهد شد،می باشد.

از نکاتی که این مدرس ریاضی محض را از سایر اساتید متمایز می سازد اشرافیت وی به حوزه ریاضی، تجزیه و تحلیل های کارشناسانه و البته شم تعلیم فوق العاده ای است که در دنیای ریاضیات و حساب و اعداد باید بر آن تسلط داشت
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =