تحقیقات نشان داده کربوهیدرات‌ها می‌توانند برای سلامت افراد خطرناک باشند و ریسک مرگ زودرس را بالا می‌برند و می‌توانند کشنده باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سی‌بی‌اس‌، تحقیقات گسترده در 18 کشور نشان می‌دهد این کرب‌ها هستند که می‌توانند برای سلامت افراد خطرناک باشند. این تحقیقات می‌گویند این چربی‌های حاضر در برنامه غذایی شما نیستند که ریسک مرگ زودرس را بالا می‌برند بلکه کربوهیدرات ها بخصوص از انواع تصفیه و فرآوری شده هستند که می‌توانند واقعا کشنده باشند.

این تحقیقات همچنین نشان داده است مصرف میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات می‌تواند ریسک مرگ زودرس را پایین بیاورد، اما سه یا چهار وعده مصرف روزانه کمی زیاد از حد است و به نظر می‌رسد وعده‌های اضافی نمی‌تواند فواید بیشتری را عاید افراد کند.

مهشید دهقان محقق موسسه تحقیقات سلامت جمعیت در دانشگاه مک مستر در اونتاریو می‌گوید: افرادی که 35 درصد برنامه غذایی‌شان چربی‌هاست، خطر مرگ زودتر در آنها 23 درصد و خطر سکته‌های مغزی 18 درصد کمتر از افرادی است که چربی مصرف نمی‌کنند.

به گفته او در این تحقیقات همچنین اشاره شده مصرف بسیار کم چربی‌های اشباع (کمتر از سه درصد مصرف روزانه) در مقایسه با برنامه غذایی که حاوی 13 درصد در روز است، با ریسک بالای مرگ همراه بوده.

دهقان گفت: در عین حال رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات بالا به طور میانگین 77 درصد کربوهیدرات با خطر افزایش 28 درصدی مرگ در مقایسه با رژیم‌های دارای کربوهیدرات کم همراه بوده است.

او گفت: برخلاف باورها افزایش مصرف چربی در برنامه‌های غذایی با کاهش خطر مرگ همراه بوده است. البته این بدان معنی نیست که شما می‌توانید بدون دغدغه انواع چربی‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید بخصوص اگر از مشکلات مربوط به سلامتی رنج می‌برید که باید با محدود کردن چربی‌ها آنها را کنترل کنید. 

۴۷۲۳۵

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    25 24
    یه روز چربی خطرناکه یه روز مفید . یه روز کربوهیدرات خوبه یه روز بد . اینها خدارا فراموش کرده اند ؟ طول عمر دست خداست . چه بسا افرادی بارژیمهای غذائی سالم وعمرکوتاه وکسانی با رژیم غذائی افتضاح وچپق گازوئیلی وعمر طولانی . بهتراست درعرض زندگی لذت برد . وزیاد به حرف کارشناسانی که احتمالا برای فروش محصول ویا جلوگیری از فروش محصول رقیب اظهار نظر میکنند گوش ندهیم .
    • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      1 0
      من خیلی خیلی کم روغن و کره در غذاهام استفاده می کردم. سرخ کردنی اصلا نمی خوردم، گوشت فقط کم چرب یا بدون چربی، سبزی و میوه تازه فراوان می خوردم، غذاها همه آبپز یا در فر ولی پر پروتئین و مقوی از بهترین ها... حدود 2 الی 3 ماه کف دستم پوست پوست می شد و با کرم خوب نمی شد. فکر می کردم به خاطر شست و شوی زیاد دستمه. با شست و شوی کم خوب نشد و روز به روز بدتر هم می شد. بعد از مدت زیادی که واقعا فکر می کردم که بیماری حادیه دکتر به من گفت چربی بیشتری مصرف کن. روزی یک قاشق روغن و کره بیشتری مصرف کردم و خوب خوب شدم. هر چیزی به اندازه خوبه. بدن به همشون نیاز داره.
    • بی نام RO ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      0 0
      وضعیت حجاب در اونتاریو مناسب نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    17 2
    کدوم چربی؟ اونا که پالم داره؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      0 0
      گزارش خبری بی سرو ته که آخرشم نتونسته نتیجه گیری کند که کدوم خوبه کدوم مضر است.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      0 0
      پالم که می دونی به انگلیسی می شه نخل. این روغن پالم رو از نخل های کوتاه روغنی می گیرند. به خودی خود مشکلی نداره. مشکل اینه که به خاطر قیمت ارزان اش در غذاهای آماده خیلی گسترده استفاده می شه و زیادش برای سلامتی سودی نداره و ضرر هم داره. در صورتی که کره و روغن زیتون ویتامین آ و ای دارند.