اعتمادانلاین نوشت: آذر منصوری گفت: با بودن شورای عالی سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی اصلاحات و پیگیری‌هایی که در دستورکار شورای عالی برای آسیب‎شناسی و بهبود عملکرد در انتخابات آینده وجود دارد، تشکیل نهادهای دیگر موجب سردرگمی افکار عمومی و تضعیف نهادهایی که نقش موثری در دو انتخابات قبل ایفا کردند، خواهد شد.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه «مهم‌ترین بحث در ارتباط با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری، شورای هماهنگی اصلاحات یا نهادهای هماهنگ‌کننده، حفظ انسجام مجموعه اصلاح‌طلبان در انتخابات بوده است» گفت: «تجربه گذشته به ما می گوید شورای عالی سیاست گذاری تا الان موثرترین نقش را برای ائتلاف اصلاح‌طلبان ایفا کرده است اما در همین حال انتقادات و ایرادات جدی به این شورا وارد هست که مجموعه ارکان و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا باید درصدد رفع این اشکالات باشند. اگر اشکالات برطرف نشود این شورا ممکن است نتواند گام‌های بعدی را با موفقیتی که در انتخابات گذشته برداشته بود، بردارد.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: «همه نقدی که در این ارتباط مطرح یا ایده هایی که برای ایجاد پارلمان اصلاحات بیان می شود برگرفته از همین نگاه است. کسانی که پارلمان اصلاحات را پیشنهاد می دهند تصور می کنند با تشکیل آن پارلمان یا ایجاد یک نهاد جایگزین به جای شورای عالی سیاست گذاری می شود این اشکالات و انتقادات را برطرف کرد.»

او با بیان اینکه «بخش عمده ای از نقدهایی که به شورای عالی سیاست گذاری وارد است به ساختار قدرت در کشور برمی گیرد» اظهار کرد: «ساختار حقیقی و حقوقی قدرت در کشور بر کارکرد حداکثری نهادهای انتخابی در کشور اثر گذاشته است. این ساختار بستر و زمینه لازم برای تشکیل احزاب فراگیر در کشور را فراهم نمی کند. این نگاه در خصوص انتخابات آزاد و با اعمال نظارت استصوابی مانع از این می شود که گردش نخبگان آنطور که ظرفیت های جامعه ما از آن برمی آید اتفاق بیفتد. این رویکرد مانع از این می شود که احزاب واجد بیشترین نقش در چرخش قدرت و رقابت های سیاسی باشند.»

منصوری با تاکید بر اینکه «قاعدتا اگر این موانع نباشد ما دیگر به فکر تشکیل نهاد جدید نمی افتیم و تلاش می کنیم ظرفیت های موجود را اصلاح و کارآمدتر کنیم که نقص های گذشته وجود نداشته باشد» گفت: «بنابراین با وجود شورای عالی سیاست گذاری و شورای هماهنگی اصلاحات و پیگیری‌هایی که در دستورکار شورای عالی برای آسیب شناسی و بهبود عملکرد در انتخابات آینده وجود دارد، تشکیل نهادهای دیگر موجب سردرگمی افکار عمومی و تضعیف نهادهایی که نقش موثری در دو انتخابات قبل ایفا کنند خواهد شد.»

این عضو حزب اتحاد ملت درباره نظر رئیس دولت اصلاحات درباره ایده تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: «آخرین نظر آقای خاتمی بررسی عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری و برطرف کردن نقص‌های آن بوده است. ایشان بر ادامه کار شورای عالی سیاست‌گذاری با آسیب‌شناسی دقیق و عمیق تاکید دارند.»
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =