شهردار تهران با ابراز امیدواری برای اینکه ساختمان دچار نشست کامل نشود، گفت: درباره ایمنی تاکنون سه بار به ساختمان اعلام شده و هشدار داده شده است که باید اقداماتی را به انجام برسانند اما ساختمان به دلیل اینکه متعلق به شرکت دولتی بوده، نتوانسته است به هر دلیلی به این هشدار ها توجه کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از شهرنوشت، محمد علی نجفی، شهردار تهران صبح امروز در حاشیه بازدید از روند اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در خیابان ولی عصر (عج) تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: این ساختمان از ساعت 10 صبح دیروز دچار آتش سوزی شده و آتش سوزی تاکنون ادامه داشته است.

وی تاکید کرد: مشکلی که آتش نشانان داشتند آن بود که مرکز آتش سوزی در طبقه منفی چهار بوده و این طبقه عمدتا به عنوان بایگانی شرکت استفاده می شده است از این رو حجم زیادی اسناد، مدارک و کاغذ در این طبقه انباشه شده است.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات موجود برای دسترسی به طبقه منفی چهار ساختمان، تاکید کرد: آتش نشانان نمی توانستند مستقیما به کانون آتش سوزی دسترسی پیدا کنند به همین دلیل مجبور بودند از طریق حفره هایی که از طبقات دیگر ایجاد کردند، شروع به کنترل آتش کنند.

به گفته نجفی تاکنون آتش 100 درصد کنترل نشده و بخشی از قسمت غربی ساختمان هم کمی فروکش و نشست کرده است؛ همین طور ترک هایی در ورودی پارکینگ ساختمان به چشم می خورد.

وی یادآور شد: همه این موارد نشان دهنده آن است که احتمال دارد بخشی از ساختمان ننشست کامل کند از این رو باید احتیاط های بیشتری انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور ایمن سازی محل، گفت: ساختمان های اطراف در ضلع جنوبی غربی و شرقی به خصوص خوابگاه دانشجویان شهید بهشتی با حدود 150 نفر دانشجو بلافاصله تخلیه شده است و در بقیه موارد نیز ساکنان به محل های امن و هتل ها منتقل شدند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه ساختمان دچار نشست کامل نشود، گفت: درباره ایمنی تا کنون سه بار به ساختمان اعلام شده و هشدار داده شده است که باید اقداماتی را به انجام برسانند اما ساختمان به دلیل اینکه متعلق شرکت دولتی بوده، نتوانسته است به هر دلیلی به این هشدار ها توجه کند.

شهردار تهران ادامه داد: از این ساختمان ها در اطراف این منطقه زیاد داریم که به صورت اداری از آنها استفاده می شود و بخش هایی هم به صورت بایگانی است که اسناد و مدارک کاغذی در آن ها نگهداری می شود.

وی تاکید کرد: درباره ایمنی به خصوص در حوزه آتش سوزی ضروری است همه مالکان و صاحبان در بخش دولتی و خصوصی به هشدار هایی که به آنها داده می شود جدی تر توجه کنند.

نجفی در پاسخ به سوالی درباره مقاوم سازی صورت گرفته در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، تاکید کرد: این ساختمان دارای عمر 51 ساله است و اگر مقاوم سازی نمی شد، قطعا نمی توانست این حجم از بار را تحمل کند اما اخطارهای داده شده درباره آتش سوزی، اخطارهای خاصی است که نسبت به آن مسایل توجهی نشده و مجموعه اقداماتی که باید انجام می شده، پیگیری نشده اند.

وی در پایان با بیان اینکه احتمال ریزش ساختمان وجود دارد، گفت: ممکن است یک بخشی از ساختمان به صورت کامل دچار ریزش شده یا نشست جدی در ساختمان صورت گیرد و یک ریزش مختصر در بخش دیگری از ساختمان را شاهد باشیم.

نفوذ به طبقه منفی چهار ساختمان وزارت نیرو برای اطفای حریق

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران آخرین وضعیت عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو را تشریح کرد.

داوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احتیاط‌های لازم برای اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو انجام شده است، گفت: ما هیچ مشکلی برای دسترسی مستقیم به طبقه منفی چهار نداریم اما تا ساعت‌ها به صورت مستقیم به طبقه منفی چهار نفوذ کردیم اما چالش ما دسترسی به کانون حریق به دلیل قفسه‌های به هم فشرده و فلزی بود که این سبب شد از طبقه منفی سه به طبقه منفی چهار نفوذ کرده و از طریق ایجاد حفره‌هایی، فوم و وسایل اطفا را به کانون حریق برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی کانال‌های تلگرامی اعلام کردند که آتش نشانان اعلام آمادگی کردند که به کانون حریق بروند، گفت: ما مشکلی برای دسترسی به کانون حریق نداریم و در حال حاضر نیز آتش نشانان در کانون حریق هستند و به صورت مرتب ضمن چک کردن میزان حرارت حریق و کنترل روش اطفای حریق مداوم به ساختمان رفت و آمد می‌کنند و اینگونه نیست که هیچ کس در داخل نباشد.

داوری با بیان اینکه بنابر احتیاط ساختمان‌های اطراف تخلیه شده‌اند، گفت: سازه این ساختمان فلزی است و در برابر حریق آسیب پذیر است و ما با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان سازه و توصیه‌هایی که از آنها می‌گیریم نسبت به اطفای حریق اقدام خواهیم کرد اما باید رعایت احتیاط را داشته باشیم.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =