چهارشنبه 2 اسفند 1396
شنبه 21 بهمن 1396 - 13:35:01 چاپ

شرط‌ و شروط الله‌کرم برای گفت‎وگو با اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان تا از تئوری تقلب توبه نکنند نمی‎توانند وارد رقابت‎های سیاسی شوند

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی نگاه‎های دو گروه درباره موضوعات کشور تفاوت دارد، صحبت آنها نمی‌تواند به جایی برسد، شاید یکسری صحبت‌ها بین آنها هم مبادله شود اما هرکدام حرف خودشان را می‌زنند و به جمع‌بندی روشن و عملیاتی نمی‌رسند.

حسین الله‌کرم درباره ضرورت گفت‎وگوی ملی بین جریان‎های سیاسی به خبرآنلاین گفت: هر گونه گفت‎وگوی ملی یا غیر ملی، خرد یا کلان مورد موافقت من است، خصوصا وقتی هدف بحث رسیدگی و حل مسائل و مشکلات مردم مورد توجه باشد. اما برای آنکه گفت‎وگو به نتیجه برسد، نیازمند روشن شدن پیش فرض هایی است. زمانی یک گفت‎وگو نتیجه بخش خواهد بود که مواضع افراد درباره موضوع مورد بحث مشخص و قالب آن هم معین باشد.

وی افزود: برای حل مشکلات کشور، گروهی راهکار سیاست خارجی و نگاه به غرب را در پیش گرفتند و در این راه موفق نبوده و نتوانستند به اهداف طرح شده دست پیدا کنند. این افراد چگونه می خواهند با کسانی که نگاه‎شان به سمت داخل است گفت و گو کنند؟ حالا اگر هم صحبت کنند معلوم نیست بحث ها و صحبت های آنها به کدام سمت برود، چون نگاه‌شان متفاوت است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره موثر بودن گفت و گوی ملی برای اینکه دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب همدیگر را به عنوان رقیب سیاسی به رسمیت بشناسند، گفت: پیش فرض هر دو گروه براساس رقابت شکل می گیرد و حرف هایی که به یکدیگر نسبت می دهند براساس رقابت است. معتقدم اصلاح طلبان تا موضع خود را درباره 88 روشن نکنند، نمی توانند وارد رقابت سیاسی شود، حتی اگر شورای نگهبان می پذیرد، من مخالفم.

الله‌کرم یادآور شد: اصلاح طلبان تا انتخابات 40 میلیونی و مشارکت بیش از 80 درصدی مردم را به رسمیت نشناسند و از تئوری تقلب توبه نکنند، اساسا وارد شدن آنها به رقابت معنی ندارد.

وی ادامه داد: در ادامه سال 88 وقتی وارد وقایع دی ماه 96 می شویم، مشاهده می کنند همچنان بخش عمده ای از اصلاح طلبان آن وضعیت را تکرار و از اغتشاشات حمایت می کنند؛ چراکه نام وقایع را اعتراضات سیاسی می گذارند. این همان پیش فرض سال 88 آنها است. آن زمان هم می گفتند اینها اغتشاش نیست، بلکه اعتراض است؛ بنابراین پیش فرض ها تا اعلام نشود به نتیجه نمی رسیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه نمی شود اصلاح طلبان در جلسات داخلی خود از مواضع سال 88 توبه کنند اما در ملأعام همان روش را دنبال کنند؛ درباره مانع تشتت های درون جناحی برای گفت و گوی ملی یادآور شد: گفت وگوی درون اردوگاهی ناشی از رقابت هاست که من آن را به رسمیت می شناسم اما معتقدم نزدیک انتخابات سلایق به هم گره می خورند و یک پارچه می شوند. بنابراین موضوع تشتت گفتمانی درون اردوگاهی با مسئله گفت و گوی ملی متفاوت است. گفت و گوی ملی پیش فرض هایی دارد که عرض کردم.

27214

30 دیدگاه
  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 14:41:49
    پاسخ
    0 0

    چقدر رو داری تو

  • مجید 840
    شنبه 21 بهمن 1396 - 14:45:27
    پاسخ
    0 0

    40 سال از انقلاب گذشته و چپ و راست می خواهند تازه با هم گفتگو کنند. بیچاره مردم که زیر این اختلافات جناحی و سیاسی باید تاوان پس بدهند.

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 15:01:27
    پاسخ
    55 0

    اصل گفت و گو بر مبنای برنامه ریزی و تعیین راهبرد آینده نظام و انقلاب و مردم است.شما پس معلومه که مردم را قبول ندارید که اگر اینطور بود در رمان به عقب بر نمی گشتید

    • بی نام
      شنبه 21 بهمن 1396 - 19:19:18
      0 0

      حاجی وضع خرابتر از اونیه که فکر میکنی تا وقت هست با مردم راه بیاید فردا دیره

    • فردوس توسی
      یکشنبه 22 بهمن 1396 - 06:58:18
      0 0

      مردم تعیین میکنند کی صلاحیت داره یا نه نه شما و دوستان شما ای عزیز برادر

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 15:09:31
    پاسخ
    83 2

    بیدار شوید قبل از اینکه مردم بیدارتان کنند به تعداد اندکتان و سلاح وقدرتتان ننازید که همین ملت شاهان را بزیر کشیده.

  • arad
    شنبه 21 بهمن 1396 - 15:12:25
    پاسخ
    76 2

    ايشان اول خودشان از تئوري اتش زدن خوايگاه دانشجويان و سينما و سفارت و.. توبه كنند بعد مي شود صحيت كرد كه اصلا جايگاهي دارند براي مذاكره يا نه ؟

  • حسینی ارومیه
    شنبه 21 بهمن 1396 - 15:21:24
    پاسخ
    52 2

    خال مه رویان سیاه و دانه فلفل سیاه هردو جانسوزند ولی این کجا و آن کجا الله کرم و حجاریان هردو تئوریسنند اما این کجا و آن کجا

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 15:39:42
    پاسخ
    70 2

    اصولا ایشان چه کاره هست که میگه دیگران توبه نکنند نمی‎توانند وارد رقابت‎های سیاسی شوند

    • بی نام
      شنبه 21 بهمن 1396 - 21:33:00
      1 0

      رییس چماقدارن

  • بدون نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 15:54:50
    پاسخ
    1 0

    الان ايشون دقيقا چه سمتی داره

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 16:03:11
    پاسخ
    1 0

    همینو کم داشتیم . واقعا چه از خودش هم مچکره .

  • پیمان
    شنبه 21 بهمن 1396 - 16:24:45
    پاسخ
    1 0

    با چه غرور و تکبری هم حرف زده: "حتی اگر شورای نگهبان می پذیرد، من مخالفم"

  • 4گوشه
    شنبه 21 بهمن 1396 - 16:47:33
    پاسخ
    0 0

    آقای الله کرم به اسمت قسم که اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم فرقی ندارند. همه بار یک دار هستین و برگ یک شاخسار

  • حسین
    شنبه 21 بهمن 1396 - 17:01:22
    پاسخ
    1 0

    چه بدبختی از این بیشتر که الله کرم تصمیم گیرنده مملکت است . واقعا برا ایران باید سیاه پوشید .

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 17:04:55
    پاسخ
    0 0

    اصلا مگه این اقا سیاسیه؟

  • رهام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 17:44:04
    پاسخ
    0 0

    بی خیال برادر

  • قلی
    شنبه 21 بهمن 1396 - 17:57:39
    پاسخ
    0 0

    واقعا جای تاسف

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 18:29:38
    پاسخ
    1 0

    آقای الله کرم طبق معمول کلی تأخیر فاز دارید اگر موضوع گفتگوی ملی است که دوگانه اصلاح طلب اصول گرا فقط بخش کوچکی از ملت و نماینده سرمایه داری هار تئولیبرال است. بدیهی است که دو سر این دوگانه در موضوع اصلی که اقتصاد است با یکدیگر اختلافی ندارند. و البته بدون نمایندگان زحمتکشان صحبت از گفتگوی ملی جز مسخره کردن مردم تیست.

  • احمدی
    شنبه 21 بهمن 1396 - 18:30:18
    پاسخ
    1 0

    اقای الله کرم اگر وقایع اخیر در کشور به زعم حضرتعالی اعتراض مردمی نبود پس چه بود؟ ضمنا همفکر های حضرتعالی مبدع اصلی وقایع اخیر بودند پس شما هم از کار غلط خود توبه کنید .

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 18:55:57
    پاسخ
    1 0

    بازی اصلاح طلب و اصولگرا در ایران تمام شده سر چیزی که نیست مذاکره هم نیست این آقا اینقدر از مردم جداست که نمیدونه مردم مهم ترین عاملند و درون مردم پر از نفرت شده خدا بهتون رحم کنه

  • علي
    شنبه 21 بهمن 1396 - 21:02:25
    پاسخ
    1 0

    با تيغ هاي موكت بري روي صورت زنان ميهن خط مينداختند حالا شدند استاد دانشگاه؟؟؟؟

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 21:14:05
    پاسخ
    1 0

    دوره شماها تمام شده دیگه زیاد دست وپا نزنید

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 22:32:08
    پاسخ
    18 0

    اصلا تمایل به گفت و گو با شما نداریم. گفت و گو یک جاده دوطرفه است ولی شما همواره یکطرفه می روید. دوره شما هم سرخواهد آمد به امید خدا.

  • بی نام
    شنبه 21 بهمن 1396 - 23:01:42
    پاسخ
    20 0

    ایشان بهتر است به همان شغل شریف چماقدار ی بسنده کنند .ایشان را چه به گفتگو و عقل گرایی

  • ایمان
    شنبه 21 بهمن 1396 - 23:56:01
    پاسخ
    0 0

    یکی این جماعت را از فضا به زمین باز گرداند.

  • سامان
    یکشنبه 22 بهمن 1396 - 03:07:20
    پاسخ
    0 0

    مگر شما چه کاره این کشور هستید که برایهمه تعین تکلیف میکنید ...برو اقا ... اگر معترضین دی 96. از خارج دستور گرفتن . پس بهتره جای دوری نری.

  • سامان
    یکشنبه 22 بهمن 1396 - 03:10:26
    پاسخ
    1 0

    برو اقا با این غرور که میگی من مخالفم

  • احسان
    یکشنبه 22 بهمن 1396 - 21:38:42
    پاسخ
    0 0

    حاجی کاندید بشین ببینم چقد طرفدار دارین که این همه ادعای بزرگ بزرگ بزرگ دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ راستی کجای انقلاب بودین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقد هزینه دادین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    یکشنبه 22 بهمن 1396 - 22:12:58
    پاسخ
    0 0

    یعنی الان مشکل مردم اصلاح طلب و اصول گراست، یا اینکه چیز دیگست ماجرا؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
x