جهانگیری گفت: آمریکایی‌ها به ناآرامی‌های اخیر در ایران دل‌بسته بودند و احساس کردند به چالشی جدی برای ایران تبدیل شده است، از همین‌رو نمایش همبستگی و اتحاد مردم در سالروز ورود پیروزی انقلاب اسلامی به چهلمین سال خود، بسیار ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در جریان سفر به استان ایلام با تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: امام خمینی (ره) در عصر نتوانستن های دینی، انقلاب اسلامی ایران را با اتکا به دین مردم به ثمر رساند و نظام اسلامی را با خارج کردن ایران از سلطه قدرتها و با حضور و مشارکت مردم مستقر کرد. مردم در تمام مسیر مبارزه و استقرار جمهوری اسلامی با امام خود پیوندی مستحکم داشتند و امروز نیز مردم همان عهد و میثاق را با مقام معظم رهبری دارند.

معاون اول رییس جمهور وحدت و انسجام را نکته کلیدی پیروزی و تداوم حرکت رو به رشد نظام جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد: امروز هم همدلی و اتحاد نکته کلیدی تداوم پیشرفتها و عزت و افتخارآفرینی های نظام جمهوری اسلامی است. امروز بین مردم و مقام معظم رهبری پیوندی عمیق و محکم برقرار است و تا روزی که این پیوند و اتحاد بین ملت و رهبری و بین مردم با دولت و مردم با هم برقرار است، هیچ مشکل و قدرتی توان آسیب رساندن به این ملت و کشور را ندارد.

اهم اظهارات جهانگیری به نقل از ایلنا به شرح زیر است:

*در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی با چالش‌های فراوان و بزرگی مواجه هستیم. در عرصه بین المللی انسانهای عجیبی در برخی کشورها مثل آمریکا به قدرت رسیده اند که فقط زبان تهدید و سخنان غیرمنطقی و دور از ادب را بلد هستند. منطقه ما نیز پر از التهاب و آشوب است و کشورهای منطقه از عراق و سوریه گرفته تا یمن، افغانستان، پاکستان و برخی دیگر کشورها به نحوی گرفتار التهاب و خونریزی هستند.

* در برابر آشوبها اولا باید مراقبت کنیم تا التهابات به داخل کشورمان سرایت نکند و همچنین باید کمک کنیم تا این التهابات فرونشسته و منطقه آرام شود و کشورها در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. این خواسته‌ای است که مطلوب قدرتهای بزرگ نیست و آنها به دنبال این هستند که کشورهای منطقه درگیر ناامنی باشند تا از مسیر رشد و پیشرفت دور بمانند. در عرصه داخلی تداوم و تسریع رشد اقتصادی، توسعه همه جانبه و پایدار در تمام مناطق کشور، ارتقای سطح زندگی و رفاه مردم و مقابله با مشکلات طبیعی مثل مسائل زیست محیطی و ریزگردها و امثال آن از جمله چالش‌های پیش رو هستند.

* اگر کسی به مجموعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور آشنایی و اشراف نداشته باشد شاید تصور کند فائق آمدن بر این حجم گسترده و عظیم از چالشهای داخلی و بین المللی ممکن نیست، اما بنده به عنوان کسی که اشراف دقیقی بر ظرفیت‌های کشور دارم، با اطمینان می‌گویم که هیچ مشکلی در برابر توانمندی‌های عظیم این کشور، بزرگ به حساب نمی‌آید.

* مشکلات وقتی می‌توانند خودنمایی کنند که مسئولان به جای حل مشکلات به خودشان مشغول باشند، لذا راهکار غلبه بر مشکلات حفظ انسجام و وحدت داخلی است. البته این به معنای آن نیست که اختلاف سلایق سیاسی نداشته باشیم. اتفاقا تفاوت گرایشها و سلایق نشانه زنده بودن و پویایی جامعه است؛ جامعه ای که در مسیر بلوغ خود افراد و افکار و ایده ها را در رقابتهای موجود، انتخاب می کند.

* تفاوت گرایشها و سلایق لازم است، اما از مجموعه مسائلی که تحت عنوان منافع و مصالح ملی از آن یاد می شود، باید زیر پرچم اتحاد و یگانگی حراست کرد. میدان منافع و مصالح ملی جایی است که همه باید در دفاع و تحقق آن یکپارچه باشیم. منافع ملی با هیچ چیز دیگری قابل معاوضه نیست و سقف و مسیر حرکت همه گروهها باید منافع ملی و پیشرفت و اقتدار کشور باشد.

* با توجه به اعتراضات اخیر، برخی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا احساس کردند که اتفاقی در ایران افتاده است و دیدیم که تلاش کردند با طرح مساله ناآرامی های ایران در شورای امنیت سازمان ملل بر جمهوری اسلامی فشار وارد کنند که موفق نشدند و دیگر اعضای شورای امنیت با این موضع آمریکا همراهی نکردند.

* آمریکایی ها به ناآرامی های اخیر در ایران دل بسته‌اند و احساس کردند به چالشی جدی برای ایران تبدیل شده است. از همین رو نمایش همبستگی و اتحاد مردم در سالروز ورود پیروزی انقلاب اسلامی به چهلمین سال خود، بسیار ضروری است. ما ملت ایران را می شناسیم و می دانیم که یکبار دیگر نمایشی مقتدرانه از وحدت و یکپارچگی را به تصویر خواهند کشید.

فریب لبخند دشمن را نخورید

تسنیم نوشت:

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم جوان سرباز این نیرو گفت: دشمن برای شکست انقلاب تلاش دارد تا بین نسل‌های مختلف انقلاب و خود انقلاب شکاف ایجاد کند چون این مقاومت 39 ساله در مقابل دشمن توسط همین مردم و جوانان صورت گرفته است پس برای همین روی مردم کار می‌کنند تا شکاف ایجاد کنند، ما باید در بین جوانانمان کار فرهنگی و رفتار سازی کنیم تا در مقابل هجوم دشمن ایمن باشیم.

وی اظهار داشت:در نیروهای نظامی که بیشترین سر و کار را با جوانان دارند این کار فرهنگ‌سازی و رفتارسازی باید محکم‌تر و بیشتر صورت گیرد که الحمدلله با این برنامه‌ها و شعارهایی که من در این مراسم از شما جوانان دیدم متوجه شدم که در این مرکز به خوبی این کار صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: یکی از برکات این انقلاب این بود که امروز ما می‌توانیم پنجه در پنجه مستکبران بایستیم و حرف حق خود را بزنیم، ولی شما می‌بینید که در هیچ‌جای دنیا این مورد را نمی‌توانید ببینید، نیروی دریایی ارتش در هر اجلاسی که شرکت کرده است همیشه تاکید کرده است که باید امنیت منطقه فقط با حضور کشورهای منطقه تامین شود و نیروهای فرامنطقه‌ای این محل را ترک کنند ولی کشورهای دیگر که ادعایی هم اگر بعضاً دارند هیچ‌وقت نمی‌توانند اینگونه موضع خود را بگویند.

امیر دریادار خانزادی افزود:دشمن برای اینکه ما را شکست دهد نمی‌تواند با اسلحه بیاید چون جوانانی مثل شما را در مقابل خود می‌بیند،دشمن با لبخند می آید پس فریب ظاهر زیبا و لبخندش را نخورید.ما وقتی این لباس را می‌پوشیم در صف شهادت قرار گرفته ایم، فرهنگ شهادت همان چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد،شما جوانان سرمایه‌های انسانی ایران هستید و ما به شما افتخار می‌کنیم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =