پنج شنبه 26 مهر 1397
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:01:46 چاپ

چرا دیگر از فروشگاه آنلاین خرید نمی‌کنم؟

فناوری اطلاعات > اینترنت - فلسفه فروشگاه آنلاین، ارزان‌تربودن، دسترسی سریع و بدون دردسر و تاخیر و مشتری‌مداری سایت فروش بوده است، چیزی که این روزها در فروشگاه‌های آنلاین ایرانی دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، در همه جای دنیا فروشگاه آنلاین پس از این راه‌اندازی و توسعه داده شد که کاربران بتوانند با کاهش هزینه به کالای مورد نیاز دست یابند. فروشگاه آنلاین نیز با حذف واسطه و ارزان درآمدن کالا با عرضه قیمت رقابتی، نه تنها سود کرده، بلکه سودی متقابل برای کاربر نیز به همراه می‌آورد.

اما این روزها فلسفه وجودی این نوع فروشگاه‌ها در ایران نه تنها زیر سوال رفته، بلکه کم کم اعتماد مردم با بازخورد منفی بر جای مانده از رفتار فروشگاه‌های آنلاین در روزهای پرترافیک، از بین رفته است.

دلایل زیر بخشی از شکایت‌های ارسالی کاربران خریدکننده از این نوع فروشگاه‌ها است که با هم می‌خوانیم:

۱- بالا بودن قیمت در مقایسه با فروشگاه فیزیکی
اصلا یکی از فاکتورهای اصلی در خرید آنلاین، ارزان‌تر بودن و ارزان‌تر درآمدن قیمت در مقایسه با فروشگاه فیزیکی است که در فروشگاه‌های ایرانی آنلاین دیده نمی‌شود. شاید تا چند وقت پیش این اصل رعایت می‌شد، اما دیگر نه تنها دیده نمی‌شود(کالاهای غیر دلاری)، بلکه به بهانه بالا رفتن قیمت دلار، قیمت کالاهای دلاری نیز چند برابر عرضه می‌شود. نکته عجیب دیگر بستن قرارداد میان فروشگاه آنلاین با فروشندگان فیزیکی بدون درنظر گرفتن قوانین آنلاین است. فروشگاه فیزیکی کالایی را 30 هزار تومان در مغازه می‌فروشد. اما با بستن قرارداد با فروشگاه آنلاین، قیمت را 60 هزار تومان تعیین کرده و با خط زدن آن و شگفت‌انگیز کردن کالا یا حراج کردن آن، قیمت را 45 هزار تومان گذاشته است. کاربر آنلاینِ بی خبر از همه جا نیز آن را می‌خرد و بعدا می‌فهمد سرش کلاه رفته است. در اینجا هم فروشگاه آنلاین مقصر است، هم فروشنده بی وجدان که بعضا جنس چینی را به نام اورجینال به کاربر می‌اندازد و هم واحدهای مسوول که به خود اجازه نمی‌دهند از روی صندلی مدیریتی تکان خورده و جلوی این گران‌فروشی‌ها را بگیرند.

۲- قیمت حراج و شگفت‌انگیز دروغین است
اغلب موارد دیده شده است که قیمت حراج و شگفت‌انگیز در فروشگاه آنلاین دروغین تغییر می‌کند و واقعی نیست. جنسی در همین وب سایت تا دیروز 50 هزار تومان فروخته می‌شده است. امروز حراج و شگفت انگیز شده و روی 70 هزار تومان خط کشیده شده و 55 هزار تومان فروخته می‌شود. این رقم‌های غیر واقعی در روزهایی که حراج‌های سال و حراج‌های مناسبتی انجام می‌شود به وفور دیده شده و بعضا قیمت صبح یک کالا با قیمت شب آن فرق دارد، فرق ماهوی!!

۳- تاخیر در ارسال
این روزها مشتری فروشگاه‌های آنلاین، به دلیل مجهز شدن مردم به موبایل اینترنت‌دار، چند برابر شده، ولی خبری از افزایش نیروی انسانی ماهر برای هندل کردن فرایند ارسال توسط این فروشگاه‌ها نیست.

۴- نرم‌افزار گزارش آنلاین ارسال خراب است
خنده‌دارتر از همه این است که اپلیکیشن خرید آنلاین نشان می‌دهد که کالا هنوز در انبار است. هم زمان وب سایت فروشگاه نشان می‌دهد که ارسال شده است و کاربر با زدن تلفن می‌فهمد جنس هنوز نرسیده است. نرم‌افزار باگ دارد. به روز نمی‌شود و وقتی فروشنده به اپلیکیشن اهمیت نمی‌دهد، چگونه تبلیغ ان را می‌کند؟

۵- علاف شدن یک روزه
اگر همه چیز خوب پیش برود، باید ازصبح بنشینید تا شب که جنس به در خانه بیاید. بازه ارسال 9 صبح تا 3 بعدازظهر خورده ولی جنس ساعت 7 شب می‌آید. استرس ناشی از مرخصی گرفتن برای دریافت کالا، بهم خوردن برنامه روزانه، انتظار شنیدن صدای زنگ خانه؛ همه و همه باعث می‌شود تا از خرید پشیمان شوید. در همه جای دنیا با پرداخت 5 سنت بیشتر، ساعت دریافت را کاربر تعیین می‌کند. اما در ایران هیچ کس نمی‌داند چه زمانی می‌رسد، نه فروشنده، نه خریدار. پیک نیز موبایلش را جواب نمی‎دهد و شما در حال شنیدن آهنگ از سوی اپراتوری هستید که شما را سر کار گذاشته و چایی می‌خورد.

۶- تغییر ساعت ارسال
ساعت ارسال از سوی فروشنده به ناگهان تغییر می‌کند و شما مجبورید زنگ بزنید و این جواب را بشنوید: "پیامک تاخیر مگر نیامد؟" و با این جمله همه چیز گردن شمای مشتری می‌افتد و بدهکار هم می‌شوید.

۷- عدم عذرخواهی بابت تاخیر
در فروشگاه‌های آنلاین وقتی تاخیر صورت می‌گیرد به شما تخفیف در خرید بعدی می‌دهند. در ایران هم بعضا به یکی دو نفر تخفیف با منت داده می‌شود، اما طلبکار بقیه می‌شوند. خبری از عذرخواهی به معنای عدم تکرار تاخیر در خریدهای بعدی نیست و این یک رویه شده و باعث مشتری پرانی می‌شود.

۸- زنگ هم نمی‌زنند، خبر هم نمی‌دهند چرا تاخیر دارد
وقتی ارسال تاخیر دارد، وظیفه دارند زنگ بزنند و توضیح دهند. نه تنها از زنگ زدن خبری نیست، بلکه مشتری باید دنبال فروشنده بدود.

۹- دادن وجه به صورت آنلاین و تاخیر بیشتر در ارسال
بارها دیده شده است که اگر پول کالای خریداری شده را هنگام خرید به صورت آنلاین بپردازید، ارسال با تاخیر همراه می‌شود، اما وقتی پرداخت در محل را انتخاب کنید، کالا زودتر به دستتان می‌رسد. این نکته تمام معادلات و قوانین فروش آنلاین را در کره خاکی زیر سوال برده است و کسی هم پاسخی برای آن ندارد.

۱۰- خودشان برای خودشان امتیاز ثبت می‌کنند
وقتی مشتری با تاخیر کالا را دریافت می‌کند و ظاهرا مشتری عصبانی نیز هست، دستگاه امضای الکترونیکی و دادن امتیاز نیز از سوی پیک به کاربر داده نمی‌شود. خنده‌دارتر از همه اینکه 5 دقیقه بعد پیامکی می‌آید مبنی بر اینکه"از اینکه امتیاز 9 را به ما دادید متشکریم!!" در حالی که کاربر اصلا سیستم ثبت را لمس نکرده است.

۱۱- وقتی خانه نباشید می‌گوید فقط ۵ دقیقه می‌توانم بمانم
اگر خانه نباشید و پیک دم در بیاید، انگار گناه کبیره مرتکب شده‌اید. درخواست از پیک برای ماندن برای 5 دقیقه، جمله‌ای توهین آمیز محسوب شده و پیک می‌گوید: نمی‌توانم بمانم. حالا اگر پیک کالای شما را در روز تعیین شده نیاورد، خبری از عذرخواهی نیست و تقریبا کاربر و خریدار است که همیشه مشکل است نه فروشنده و کارمندانش.

۱۲- ما فقط مسوول این قسمت هستیم/ با یکی دیگه تماس بگیرید
این جمله را از پیک می‌شنوید، از اپراتور بخش‌های مختلف در بخش کاستومر سرویس می‌شنوید و تقریبا معلوم نیست مسوول اصلی چه کسی است تا خسته شده و از شکایت خود پشیمان شوید.

۱۳- ثبت شکایت به صورت خودکار بدون حضور اپراتور
اغلب ثبت شکایت به صورت خودکار ضبط می‌شود در حالی که در همه جای دنیا سوپروایزر یکی از وظایفش پاسخ دادن به مشتری عصبانی است تا با جملات زیبای خود مانع از مشتری پرانی شود. اما این قانون در ایران وجود خارجی ندارد.

۱۴- پس نگرفتن کالا و پیچاندن مشتری / عدم مشتری‌مداری
چیزی که مهم است فروش کالا و پس از آن، خداحافظ برای همیشه!

این قانون نانوشته در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین در ایران است که ظاهرا قرار نیست عوض شود.کاربری، هم‌زمان تلویزیون و یخچال خریده است. یخچال به درب خانه آمده ولی تلویزیون نیست. پیک می‌گوید من نمی‌دانم. کاستومر سرویس به جای اطلاع رسانی قبل از ارسال، به شما می‌گوید مگر به شما زنگ نزدند؟

یعنی قرار است چه کسی زنگ بزند؟ از کره مریخ؟ یک آدم فضایی؟...

نتیجه: با همه علاقه‌ای که به خرید آنلاین داریم، این روزها به دلیل عدم هندلینگ صحیح از سوی مدیران فروشگاه‌های آنلاین، ترجیح خرید فیزیکی با چانه زنی به سبک سنتی است. در این مملکت روزگاری همه مشکلات به گردن سنتی‌های مُسِن انداخته می‌شد، اما جوانان آنلاین و البته به تازگی مدیر شده نیز چنگی به دل نمی‌زنند. ظاهرا مظروف و ژِن، یکی است!

5656

127 دیدگاه
  • حسین
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:24:56
    پاسخ
    354 10

    دقیقا من هم همین تجربیات رو داشتم . . . جنسی که سر خیابون خودمون با نیم ساعت صرف زمان ارزونتر یا با همون قیمت و با دیدن و سنجش عمل جنس میتونستم بخرم با تاخیر چند ساعته و یکروزه و با اضافه شدن هزینه ی ارسال و بدون رویت عملی جنس میخریدم

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:14:52
      207 4

      مخصوصاً موضوع گران فروشی در مورد گوشی موبایل خیلی رایج هست. یک گوشی را من از سایت مشهور .... خریدم یک میلیون و دویست و پنجاه ولی بعد فهمیدم در فروشگاه های معمولی 200 تومن ارزونتر میدن. تا ابد دیگه نظرم در مورد این سایت مثبت نمی شه.

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:34:33
      116 7

      جدای از این موارد. پول وسود باید بین همه مردم تقسیم بشه ونه یک شرکت خاص.در حقیقت با خرید از یک شرکت خاص سرمایه ان به طور تصاعدی بالا میره و رکود بر بازار دیگران حاکم میشه

    • محمد
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:45:31
      56 2

      یکی از حضرات کالا را 20 درصد گران می‌کنه و بعد یک عدد از آن را یا یک عدد از هر رنگ یا سایز با تخفیف چشمگیر می‌فروشد و بقیه با قیمت بالاتر. در نگاه اول همه مبهوت تخفیف ویژه می‌شوند از جمله خودم بارها. ولی وقتی سفارش را ثبت کردید، اگر برگردید و ببینید؛ می‌بینید یا ناموجود می‌شود یا به قیمت اصلی 20٪ گران‌بار باز می‌گردد. کالاهای برگشتی هم همیشه تخفیف‌شان حذف می‌شود و به دلیل پس زمینه ذهنی مخاطب، کاملا آمادگی پرداخت بهای گرانتر بدون تخفیف برایش مهیاست. اگر بن یا کد یا کارت تخفیف بدهند امکان تغییر یا تعویض حذف می‌شود و کارت یا بن عملا یک‌بار مصرف است که دایره‌ی کسانی را که از آن استفاده می‌کنند کم و کمتر می‌کند و فقط بار روانی تبلیغاتی دارد. موارد دیگر را دوستان اشاره کردند.

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:50:17
      48 0

      بهترین سود این اپلیکشنها و سایتها بدست آوردن قیمت البته منهای حدود ۱۵ درصد و دیدن نظرات و خصوصیات کالا است. بعد از فروشگاه فیزیکی راحت می رم می خرم.

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:52:32
      45 0

      من ئفروشنده لوازم الکتریکی هستم.جالبه که وقتی به قیمت های حراج و شگفت انگیزشون نگا میکنم در رابطه با کار خودم میبینم که تو این حراج هاشون با چند برابر سود معمولی دارن میفروشن.

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:52:49
      13 2

      کامنت 13:34:33 خیلی به دلم نشست...صد در صد موافقم...

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:11:41
      36 2

      خیلی متاسفم فکر می کردم با اومدن فناوری همه مشکلات حل می شود اما در ایران همه چیز بر عکس جواب می دهد . درست ماند خودرو

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:25:57
      33 14

      چون شاید نشه اسم برد.... کالا اوایل خوب بود الان چون دیگه مشهور شده زده تو کار کلاهبرداری تو ایران همین شکلیه یارو از شهرستان میاد تهران همونی که حرف زدنم بلد نبود و کسی تحویلش نمی گرفت همین که مشهور شد دیگه خدا رو بنده نیست و فقط می ره تو کار دزدی. بی جنبگی در شهرت و ثروت باعث این امر است حقم دارند یارو از خر سواری رسیده به فراری حالا ذوق نکنه؟

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:21:59
      14 0

      در خرید حضوری هم احتمال این اینکه سر آدم رو کلاه بذارن هست اما چند تفاوت داره، اولا در اون حالت تماس رو در رو با فروشنده خیلی از فشار روانی کم میکنه و گاهی میشه با اصرار مشکل رو برطرف کرد اما در خرید آنلاین فقط با صدا در تماس هستیم و خیلی مشکلات اینجوری حل نمیشن. در ثانی وقتی در بازار یکی سر آدم رو کلاه میزاره، به سادگی میشه دیگه ازش خرید نکرد و رفت جای دیگه، اما در خرید آنلاین انبوهی از کالاها در یک فروشگاه مجازی عرضه میشن و گستردگی کالاها باعث میشه وقتی از خرید از فروشگاه خاصی منصرف میشیم جایگزین کردن سخت باشه.

    • بی نام
      چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 14:18:36
      27 0

      من مرتب از دی جی کالا خرید میکردم تازگی وقتی نظر منفی میزارم میندیسه غیر قابل انتشار

    • امین
      پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 06:39:45
      13 0

      من یه کفش برند از یه فروشگاه آنلاین خریدم ولی به جای جنس اصل تقلبیه چینی برام اوردن که تا ۲۰ متری بوی گند لاستیک این کفش می اومد منم کفش رو دور انداختم. حرومشون باشه من که راضی نیستم

    • بی نام
      پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 08:01:44
      19 0

      دیجی کالا واقعا یه شیاد و کلاهبردار شده، موبایل واسه مادرم خریدم یه دونه آورده کارت حافظه نمیخونه و دائم هنگ می کند.از نهاد های کنترلی و بازرسی،قضایی ، انتظامی ، ریاست محترم جمهوری، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج مستضعفان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای ملی رقابت، ستاد بحران، شورای اسلامی شهر آبادان تقاضای ورود به این مسئله ی اجتماعی و اقتصادی را دارم.

    • كياوش
      پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 20:32:19
      3 1

      دوستان من يه راه حل بهتون ميدم كارى كه خودم ميكنم واسه اينكه بفهمين قيمت يه كالا موقع تخفيف حقيقيه يا نه اسم دقيق كالا رو با كدش واژه price سرچ كنين كه معمولا تو سايتايى مثل امازون ميتونين قيمت دلاريشو پيدا كنين عرف غير منصفانه بازار اينه كه بعد از تبديل قيمت اون رو ضرب در ١٥٠٪‏ كنين اگه بيشتر از اين بود همينم خيلى نامرديه ها بدونين واقعى نيست قيمت يادمه سايت د.... عينك نايك ١٠٠ دلارى رو قيمت گذاشت حدود دوميليون تومن با كد كالا واسشون كامنت گذاشتم غير قابل انتشار تشخيص دادن ولى چند وقت بعد عينكا جمع شد يعنى اعتراض بهشون بى تاثيرم نيست حداقل ميترسونتشون

  • محمد
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:29:22
    پاسخ
    146 0

    تازگی ها تاخیر در ارسال امان منو دراورده . دیگه نمی خام خرید کنم ازشون.اسم نمی ارم چون حذف می کنید اما همشون عین هم شدند. اگر قراره از بیرون گرونتر باشن چه مرضی داریم از اینها بخریم؟

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:54:03
      51 0

      از یکی از همین فروشگاه های معروف لپ تاپ خرید اینترنتی کردم پیکسل سوخته تحویلم دادند برای مرجوع کردن دیگه کار به شکایت کشید تا پولم را بعد از 15 روز پس گرفتم بیشتر جنس های معیوب تو بازار را با همکاری صاحب کالا به مردم میندازن حالا طرف فهمید یا نفهمید دیگه.......

    • حمید
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 23:04:54
      21 0

      مشکل دقیقا همینه که فروشندگان مجازی این رو به حساب زرنگی خود میدونن ولی در واقع دارند شغل خودشونو نابود میکنند و ضرر اصلی با خودشونه

    • حمید
      جمعه 25 اسفند 1396 - 14:07:16
      0 0

      فقط فروشگاهای انلاین نیستند بلکه سایت هایی که بیمه هم میفروشند مثل بیمیتو هم قیمت بیمه هاشون گرونتره و عوض اینکه ارزونتر باشه

  • محمد
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:29:40
    پاسخ
    127 0

    به نظرم مشکل اصلی در مشتری مداری است که مختص فروشگاه های مجازی هم نیست. شعار حق با مشتری است را همه می دهند اما در عمل مشتری هیچ حقی ندارد. یکی از دلایلش هم این است که مردم ما به ضایع شدن حقوق شان عادت کرده اند.

  • مشتری
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:34:58
    پاسخ
    91 0

    اول که یک فروشگاه مجازی تاسیس می شود مراقب هستند که مشتری ها زیاد و بیشتر شوند اما وقتی مشتری زیاد شد و فرصت جوابگویی به همه را ندارند به جای این که پرسنل خود را بیشتر کنند و از این طریق به اشتغالزایی هم کمک کنند تلاش می کنند با همان پرسنل همیشگی رفع مشکل کنند و به حساب خودشان جلوی هزینه های اضافی را بگیرند به عنوان نمونه یکی از فروشگاه ها که تبلیغات حراج سالانه اش همه شهر را پر کرده بود کالاهای خریداری شده را بعضا تا چند هفته دیرتر به مشتری رساند و در جواب اعتراض می گفتند سرمان شلوغ بود نتوانستیم به موقع بفرستیم من یکی که اصلا فراموش کردم چنین سفارشی داده ام و بیش از 3 هفته پس از سفارش پیامک ارسال کالا برایم آمد

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:38:30
    پاسخ
    84 0

    ای کاش فروشگاه های مجازی با سابقیه که با زحمت این همه مشتری را برای خود دست و پا کرده اند به هوای سود بیشتر شب عید یا شب یلدا مشتری های خودرا از دست ندهند من یکی که اپلیکیشن های آن ها را از گوشی خود پاک کرده ام و ترجیح می دهم خرید حضوری داشته باشم تا اعصابم راحت تر باشد

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:55:00
    پاسخ
    59 1

    من تا حالا سفارش خرید ندادم چون قیمت هاش از بیرون بسیار گرانتر است

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:57:53
    پاسخ
    68 1

    بجز اینا تخفیفات ویژه سایت بامیلو جالبه ،گوشی موبایل میزاره همون لحظه میزاره مینویسه که تمام شد.خیلی جالبه.یعنی فروش های ویژه ای کعه میزاره فقط برای تبلیغاته و گرنه فروشی نداشته است.

  • رزا سادات
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:05:42
    پاسخ
    53 0

    بله متاسفانه از سایت ...یه عود رو میخواستم بخرم که تموم کرده بود و درخواست کردم وقتی موجود شد بهم اعلام بشه .. توی همین مدت توی مغازه نزدیک خونمون خریدم 3 تومن همون عود رو.. بعدا ...اعلام موجودی داد و 9 تومن قیمت داده بود که اگه می خواستم ارسال هم کنن 14 تومن میشد برام ... اگه قیمت کالا رو نداشته باشی واقعا برات گرون تر از خرید فیزیکی هستش.. من چندین خرید آنلاین انجام دادم که بعدا دیدم گرون تر از مغازه برام در اومده

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:08:06
    پاسخ
    47 0

    من دوبار خریدم کلاه سرم رفت .دیگه امکان نداره بخرم

  • تامین کننده
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:09:24
    پاسخ
    117 2

    سلام .. من خودم تولید کننده هستم در دیجی کالا، میز تلویزیون می فروشم، یه روز از دیجی کالا به من زنگ زدن برای شگفت انگیز شب یلدا، به من گفتن چه قدر می تونی تخفیف بدین برای جنس هاتون، منم گفتم نهایت 10 درصد، گفتن کمه پس برو تو سیستم قیمتت رو ببر بالا بعد 25 درصد تخفیف بده..

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:14:48
    پاسخ
    82 0

    عجیبه که فروشگاههای مجازی هیچ پولی بابت اجاره مغازه نمیدن ولی قیمتهاشون با فروشگاهها یکیه

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:15:12
    پاسخ
    40 1

    واقعا همینه همه مشکلات رو گفتید ولی یه چیزی جا موند بارهاشده جنسی رو موجود در انبار میزنند ولی در واقع موجود نیس و شما اگه قبل سفارش تماسی داشته باشید میگن ببخشید موجود نیست و در مورد گرونی هم که فقط از این سایت ها میشه برای این استفاده کرد که اگر جنسی رو خواستی از بیرون بخری هواست باشه گرونتر از قیمت انلاین نباشه

  • حمیدی
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:20:56
    پاسخ
    49 3

    کالای بنجل را هم اضافه کنید.من دوستی دارم که با چند فروشگاه آنلاین معروف کار میکنه.میگه همواره کالای بی کیفیت و مانده در انبارم را میدهم تو این فروشگاههای آنلاین .وقتی با کیفیت جنسی که خودش تو بازار و مغازه هاش میفروشه مقایسه کردم واقعا شوکه شدم.

  • کیکاووس
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:21:28
    پاسخ
    54 38

    بهتر بود حداقل آن را با خرید حضوری از بازار مقایسه می کردید. 3 سال است پایم را در بازار ها تهران نمی‌گذارم. پاساژ علاالدین احتمالا کلاه‌بردارترین نقطه تهران است. بازار رضا لپ‌تاپ‌های استوک را به‌جای لپ‌تاپ نو به‌راحتی به مردم ناآگاه می‌فروشد. شما به عنوان یک رسانه معتبر باید تشویق کنید. باید رقابت ایجاد شود تا این رقابت منجر به افزایش کیفیت شود. قطعا این فروشگاه‌ها مشکلاتی دارند اما این دلیل نمیشود کل مسئله را پاک کنیم. من خودم تعداد زیادی از خریدهای خود را انلاین انجام میدهم و ۳ بار به مشکل خوردم که ۲ بار مرجوع کردم و مشکلی پیش نیامد.

    • نیک
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:57:46
      17 5

      شما اگر کمی به مسائل فنی وارد باشید مطمئنا در خرید حضوری مشکلی نخواهید داشت بنده هفته گذشته گوشی ای را از یکی از سایت های معروف انتخاب کردم که قیمت آن 585 هزار تومان بود ولی برای اطمینان و اینکه آن محصول را از نزدیک هم دیده باشم ، در مسیر برگشت به منزل به پاساژ علاالدین و بازر چارسوق مراجعه کردم و در عین ناباوری قیمت همان محصول با همان گارانتی 515 هزار تومان بود که با تخفیف 500 هزار تومان تمام می شد. من که دیگر حرف و قسم و سند این سایت ها را باور نمی کنم

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:22:29
    پاسخ
    41 3

    یه جنس میخری یه جنس دیگه میفرستن یا اون چیزی که تو عکس میبینی با اون چیزی که دریافت میکنی زمین تا آسمون فرق داره

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:25:47
    پاسخ
    25 15

    مگه دستم کجه؟ چشمم کور خودم پا میشم میرم بازار خرید میکنم

    • نهنگ عنبر
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:22:04
      29 3

      " دستم كجه " كه ضرب المثل و معنيش يه چيز ديگس :

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:08:37
      16 0

      نکته مهم اینه که وقتی به شیادی میشه زرنگی،همیشه عده ای میخوان سرت کلاه بذارن، چه آنلاین چه آفلاین.

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:26:28
    پاسخ
    47 3

    از مشغله مردم سوء استفاده میکنند... هر جنس آشغالی رو با اعتبار کاذبی که کسب کرده اند میندازن به مردم

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:27:23
    پاسخ
    23 55

    ولی من به عنوان فروشنده با یکی از همین سیستم ها در حال کار کردن هستم. ایراد در زمان ارسال کالا رو میشه وارد دونست. اما خیلی از مواردی که گفته شد به ندرت میتونن اتفاق بیفتن. در مورد شگفت انگیز قوانین مشخصی وجود داره. اما با این حال ممکنه برخی از فروشنده ها بتونن این قوانین رو دور بزنن خبرانلاین عزیز بارها شاهد چنین رفتاری از جانب شما بودیم. اون از مصاحبه هاتون با آقای عقبایی رئیس اتحادیه مشاورین املاک که در سالهای رکود مسکن سالی 4 یا 5 بار با خبر انلاین مصاحبه میکرد و هی پشت سر هم میگفت که مسکن داره گرون میشه مردم سریع خرید کنند که خب خیلی ساده میشه فهمید چه موضوعی پشت پرده شما و آقای عقبایی بوده و این هم الان که شب عید باز میخواید مردم رو به سمت اصناف سنتی ببرید.

    • رس
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:53:31
      12 2

      دوست عزیز اینها تجربه بسیاری از مشتریان این فروشگاهها است، و متاسفانه مردم باز هم با شنیدن این اشکالات در صدد کم کردن خرید خود از آنها نمیشوند.

    • محمد
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:57:35
      15 2

      وقتی فروشگاه مجازی و آنلاین علنا از اعتماد مردم سوء استفاده می کنه چرا باید مردم رو تشویق به خرید از اونها کرد؟ اگه خبرآنلاین این کار رو می کرد اونوقت حتما یه پشت پرده هایی بود. بر فرض بخوان مردم رو شب عیدی به فروشندگان سنتی ارجاع بدن. ایرادی داره؟ شب عیدی جلوی کلاهبرداری آنلاین فروش ها رو گرفتن بده؟ سب یلدا که سرمون کلاه رفت حسابی حداقل شب عید سرمون کلاه نره. مگه فروشنده سنتی گناه کرده که نباید شب عید مشتری داشته باشه هرچند در بین اونا هم کلاهبردار کم نیست اما این کامنت شما نشون میده یه پشت پرده هایی در این فروشگاه های مجازی وجود داره که بعضیاش توی کامنتای بالاتر لو رفته

    • علی
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:09:38
      13 1

      مردم چشم دارن؛ گوش دارن و از همه مهمتر عقل دارن اگه قبول داشته باشید.نیازی به خط دهی ذهنی ندارن.این مورد اتفاقا آنقدر ملموس هست که نشه ماست مالیش کرد یا ایراداتش رو توجیه کرد و یا حتی بر عکس ، سیاه نمایی کرد.وقتی داریم قیمت رو میبینیم دیگه کجاش مربوط به پشت پرد هاست؟اتفاقا پشت پرده خود شما هستید که از این راه کلی منتفع میشید و مشخصا الان بهتون بر میخوره که شفاف سازی بشه.سو استفاده از جهل مردم تنها در مدت کمی جوابگوست.خیلی زود دستتون رو میشه

    • بیژن
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:31:04
      17 0

      از ...کارواش خریدم. بعد یک هفته یه کارواش مدل دیگه رو که نازلش هم شکسته و داغون بود فرستادن. یک هفته طول کشیده بیان ببرن و بعد از سه هفته و کلی تماس و جنگ اعصاب تونستم پولمو پس بگیرم.

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:27:46
    پاسخ
    45 0

    یه زمانی خوب بود... الان دیگه هیچ تضمینی به اصالت کالا نیست من خودم مواردی را می شناسم که طرف جنس ایرانی که تو مغازه ش میفروشه 15 تومن نو دیجی گذاشته 50 تومن ... همه هم میگن به به و میخرن

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:28:13
    پاسخ
    37 1

    من خرید کردم به من جنس باز شده تحویل دادن. جنس و به یکی دیگه فروختند پس داده حالا دادنش به من. این انصافه؟

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:28:41
    پاسخ
    52 0

    سابقه نداره تو هیچ کاری ورود کنیم و خرابش نکنیم. تا یه ذره سود میکنیم و بوی پول میخوره به دماغمون که وجدان و مشتری و بقیه کشکن

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:29:00
    پاسخ
    34 0

    متاسفانه همه کار ایرانیها از جمله سیاست شده بزن درو و دید بلند مدتی وجود نداره سالهاست به همه چیز چه از طرف مسیولین چه خود مردم با دید موقت نگاه میشه

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:29:15
    پاسخ
    23 0

    مثل همه بهره وری ها از تلکنولوژی فرهنگ این یکی هم هنوز نیومده

  • جعفر رجبی
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:29:38
    پاسخ
    17 1

    هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:29:51
    پاسخ
    36 0

    امان از روزای تخفیف و چه میدونم جمعه سیاه و ... یه کلاه گشادی سر مردم میذارن که تا آخر سال نمیشه از زیرش اومد بیرون

  • زیکا
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:31:46
    پاسخ
    19 0

    گاهی اوقات وقت نداریم و عجله داریم خب سفارش میدیم اما نمیدونیم دست دو هست دست3 هست میگن 10 روز فرصت داری پس بفرستی چیو پس بفرستی لازمش داری که خریدی وگرنه خودم با پای خودم میرم میخرم دله دزدی زیاده توش

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:32:44
    پاسخ
    19 0

    ی رنگ سفارش میدی وقتی میرسه میبینی ی رنگ دیگس خب مگه دیوانه ایم

  • رهگذر
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:34:10
    پاسخ
    18 1

    تبلیغات دروغ چیزی که تو عکسها نمایش داده میشه با چیزی که دریافت می کنید کاملا متفاوته

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:37:33
    پاسخ
    18 0

    پاسخگو نیستند و از اعتماد مشتری سو استفاده میکنند

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:39:26
    پاسخ
    25 0

    واقعا گرون فروشی میکن ... من بارها و بارها جنس ارزونتر را از بیرون خریدم نه از سایتها ...

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:40:33
    پاسخ
    8 26

    ما چند بار خرید کردیم راضی بودیم. خیلی هم مودبانه برخورد کردند. فقط مشکل اش ساعت تحویل کالاست گخ من می اندازم پنج شنبه ها.

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:40:49
    پاسخ
    20 36

    باید انصاف داشته باشیم. خرید اینترنتی در کنار معایبی که دارد و کسی منکر آن نیست، مزایای زیادی دارد و رفته رفته به شیوه متداول تجارت تبدیل می شود.

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:50:30
      14 2

      ربطی به این بحث نداره

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:43:03
    پاسخ
    25 0

    الان دیگه خوب نیست.من میترسم خرید کنم پولم را دور بریزم

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:47:35
    پاسخ
    28 0

    من موافقم با ذکر این نکته که سنتی ها به درد نمی خوردند انلاین هم به درد نمی خوره. کلا همه چیزمون به همه چیزمون می آد

  • نیک
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:48:29
    پاسخ
    49 0

    من قبلا از طرفداران خرید آنلاین بودم و بیشتر خریدهاموم آنلاین انجام میدادم و به بقیه هم توصیه میکردم. ولی با توجه به اینکه بزرگرترین فروشگاه آنلاین ایران دروغ گو شده و سعی میکنه به هر نحوی و به هر میزان حتی هزار تومن سرت کلاه بذاره، کلا پشیمون شدم. تضمین کمترین قیمت دارن ولی وقتی پیگیری می کنی فقط دور خودت میچرخی جنسی که 60تومن تو سایت های دیگه هست رو قیمت گذاشتن 120 بعد تخفیف دادن میگن به صورت محدود و ویژه 80 تومن می فروشیم. همه جنساشون از مغازه گرونتره. فقط دروغ می گن حالا این فروشگاه بزرگترینشونه وای به حال بقیه شون

  • رس
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 13:50:35
    پاسخ
    12 0

    جالب است که من هم اکثر این تجربه ها را داشته ام. متاسفانه آن فروشگاههایی که جزو بزرگترین ها در این رده میباشند، این روزها بدتر از فروشگاههای نو پا عمل میکنند و به طور مشخص هیچ تلاشی برای رفع نقوص خود نمیکنند. این ماجرا زیاد پیچیده نیست، در ایران هرکسی زیاد بزرگ شود خراب میشود، وقتی یک فروشگاه بزرگ با این همه مشکل، باز هم راه نادرستش را ادامه میدهد و عذرخواهی هم نمیکند، ولی باز هم مشتریان زیادی دارد، چرا برای اصلاح باید هزینه کند در ایران تحریم کردن یک مجموع از سمت مردم، تعریف نشده است، همانگونه که کمپین های خودرو نخریم ، تخم مرغ نخریم و.... موفق نبودند. شاید یک دلیلش نداشتن رقیب باشد.

  • م
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:08:58
    پاسخ
    9 0

    احساس می کنم هنوز خرید مجازی به آن صورت که در کشورهای دیگر هست انقدرها پیشرفته نشده به خاطر همین عده ای نسبت به این امر گله مند هستند یعنی خرید مجاری با خرید سنتی به یک شکل فرم دهی شده است

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:13:54
    پاسخ
    6 0

    من از یکی از سایت ها دو عدد گوشی خریدم و 2 هفته می نوشت در انتظار تامین موجودی.بعد از دو هفته درخواست بازگرداندن مبلغ پرداختی ام را دادم که آنهم یک هفته طول کشید.

  • تامین کننده
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:30:00
    پاسخ
    5 16

    بنده به عنوان تامین کننده با دیجی کلا قرارداد دارم . همه از گرونی مینالند ولی باید توجه داشته باشند که اکثر مشتریان هزینه حمل پرداخت نمی کنند. هزینه وقت تلف کردن ندارند. و به احتمال زیاد می تونن کالا اصل و نو داشته باشند. اما دلایل گرونی کالا نسبت به بازار : 1 حق کمیسیون بالا 2 پرداخت کلیه هزینه های حمل از جمله حمل به انبار دیجی ، از انبار دیجی به مشتری، حتی هزینه حمل مرجوعی کالا بر عهده تامین کننده می باشد 3 مالیات بر ارزش افزوده فاکتور رسمی 4 تسویه حساب دو ماهه 5دریافت هزینه انبارداری همه موارد بالا باعث میشه که من تامین کننده مجبور باشم قیمت بالاتری بذارم

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:04:04
      12 0

      همین تامین کننده های که با دیجیکالا کار می کنن یه مشکل بزرگی برای من پیش اورده بودن راجع به فاکتور رسمی که برای 4 تا دونه تبلت سامسونگ 5 ماه دوندگی چندین چند بار تماس با دیجیکالا چندین و چند بار مراجعه حضوری فقط و فقط جوابشون این بود که ما با اولویت بالا کار شما رو انجام می دیم که ندادن آخرش هم زنگ زدن گفتن تامین کننده نمی تونه این فاکتور رو با مشخصات خریدار بده به تاریخ خرید می تونه یه فاکتور بده که مجبوری گرفتم برای همون 9 که شما می گین مطمعا اگه بای تامین کننده و دیجیکالاا سود نداشته باشه با هم کار نمی کنن واقعا دیجیکالا توی این مورد اذیت کرد من را.

  • حمیدرضا سیه پوش
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:30:17
    پاسخ
    12 0

    من از سایت ... یه گاز خریدم وقتی آورد دیدم با اون چیزی که تو عکسش بود خیلی فرق میکنه و هرچی هم اعتراض کردم به جایی نرسید و پیچوندن

  • مسعود
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:36:16
    پاسخ
    11 0

    دستگاه دی وی دی پلیر خریدم، اون هم از فروشگاه شهرستان که هزینه حمل و نقل و ... دارند، با اینکه فروشگاه آنلاین دستگاهی با همان مشخصات را 170 تومان میفروخت، 130هزار تومان خریدم و خوشحالم که اسیر کلاهبرداری آنلاین نشدم

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:38:40
    پاسخ
    12 0

    شاید تا 1.5 سال پیش هفته ای یک بار از فروشگاه های اینترنتی خرید می کردم. ولی به دلایل مختلف دیه خرید نخواهم کرد.

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:40:23
    پاسخ
    6 1

    دمت گرم زدی تو خال

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:42:43
    پاسخ
    14 1

    جالبه یکی از این فروشگاه ها آپشنی داره به نام تضمین بهترین قیمت یعنی اگه کالایی رو خریدی ولی جای دیگه ارزون تر دیدی ما به تفاوت رو در 72 ساعت برمیگردونن ... یه گوشی موبایل خریدم با فلان گارانتی فرداش رفتم تو سایت همون گارانتی که شرتیط گارانتی رو ببینم دیدم همون شرکت گارانتی کننده گوشی منو با همون مشخصات داره 80 هزار تومن ارزون تر میده ، سفارشم با 4روز تاخیر بعد یک هفته به دستم رسید که به کنار ... برای تضمین بهترین قیمت فردای ثبت سفارش اقدام کردم الان بعد ده روز هنوز ما به تفاوت رو واریز نکردن ... تا حالا سی چهل بار از این فروشگاه خرید کرده بودم ولی این بار حسابی داغم کردن ... بار آخرم بود

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:44:50
    پاسخ
    8 31

    گزارش خیلی مغرضانه و آمیخته به دروغه بشخصه بارها لباس ، کتاب و وسایل الکترونیک از فروشگاه های اینترنتی مجاز و دارای نماد اعتماد خرید کردم و مشکلی نداشته . کاملا" واضحه این گزارش به سفارش جایی یا کسی نوشته شده .

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:32:17
      22 3

      آره گزارش مغرضانه هست, اون کامنتهای زیرشم من نوشتم همه رو, شما خوبی و فروشگاهت

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:50:54
    پاسخ
    11 0

    یه صفحه کلید مارک اپل بنده پارسال دست دوم با منت فروختم به 150 هزاز تومان. الان اکثر فروشگلاه های آنلاین حدود 700 هزار تومان دارن می فروشن به بهانه دلار ، و جالب این جاست که فروشگاه های فیزیکی هم معیار قیمشتون شده آنلاینی ها

  • یاشی
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:51:53
    پاسخ
    10 0

    در همه موارد درسته حرفتون، ولی بازار هم مشکلات خاص خودش رو داره که کم هم نیست. در مقایسه بخوایم نظر بدیم شاید مساوی دربیان هر دو. یه چیزی که خیلی مهمه در خرید اینترنتی اینه که بدونین چه جنسی رو دارین میخرین وگرنه به احتمال زیاد گرونتر از قیمت واقعی بخرید. در کل ایران و ایرانی جماعت بی کلک نمیتونن زندگی کنن و هر روز در همه موارد زندگی شاهد این قضیه هستیم.

  • ماها
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 14:56:24
    پاسخ
    5 0

    تمام این اشکالات وارد است ولی مشکل اصلی در نبود نظارته اگر واقعا نظارت و حسابکشی باشه و جایی باشه که مردم بدون اتلاف وقت و هزینه زیاد بتونن شکایتشون رو مطرح کنن این مشکلات پیش نمیاد همه مشغول .... کردن هستن و نمیخوان در گردونه رقابت از بقیه عقب بمونن و ی وقت خدای نخواسته بهشون برچسب آفتابه دزد بخوره خب طبیعیه که آنلاینها هم مشتری براشون مهم نیست .

  • محفوظ
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:03:05
    پاسخ
    5 1

    با سلام ، مشکل فروشگاه های انلاین فقط گرداندگان نیستند ، مشتری ایرانی هم هنوز با فرهنگ خرید انلاین اشنا نیست . برای مثال بیشتر خریداران ، قوانین خرید این سایت ها را اصلا مطالعه نمی کنند و بدون خواندن این ضوابط آن را تایید می کنند که اگر بخوانند این مشکلات کمتر پیش می اید . به نماد اعتماد موجود در تارنما توجه نمی کنند و این که می توانند از طریق این نماد، اصالت فروشگاه را مشخص کنند . ضمن این که باید قبل از خرید در مورد فروشگاه تحقیق کرد و فقط به قیمت کالا توجه نکرد .

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:03:25
    پاسخ
    13 0

    بسیاری از سایت ها اپدیت نیستند حواستون باشه قبل از سفارش و واریز پول با تماست لفنی از موجود بودن با خبر بشید چون این مورد بوده فقط نمیدونم اگه طرف تماس نگیره و پول واریز کنه اون وقت داستان چی میشه

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:11:05
    پاسخ
    10 0

    فروشگاه اینترنتی در ایران باید جنسی ارزانتر از فروشگاهای فیزیکی ارایه کنن وگرنه با همین شیب اکثرا مشتری هاشون یکبار خرید میشن ، تخفیف بیشتر به مشتریانی که قبلا خرید کردن وفاداری حتی اگر برای چندسال چیزی نخرند ، پاسخگو بودن و پذیرش مرجوعی ، تحویل یکروزه در تهران و حداکثر 24 ساعته در شهرستانها ، ارتباط صمیمانه با مشتری نه اخمو ، ...

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:13:22
    پاسخ
    23 1

    چرا دیگر از فروشگاه آنلاین خرید نمی‌کنم؟ زیرا صداقت ندارند . قیمتها واقعی نیست ، حراج شگفت انگیز ، بازی با اعداد و ارقام است . بخش قیمت برای شما ، مسخره کردن مشتری است . بنابراین خرید از فروشگاههای آنلاین تا اطلاع ثانوی منطقی نیست .

  • علی
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:34:30
    پاسخ
    10 8

    من یکی از فروشنده های دی جی کالام ، باور کنید ما نمی خوایم جنس رو گرون بزاریم ولی شما درصد سود رو ببینید حق رو به ما می دین درصد سودشون اینجوریه : هر قیمتی که برای فروش بزارید ، 12 تا 25 درصد رو شرکت از حق فروشش بر می داره و حدود 3 تا 15 هزار تومن هم هزینه بسته بندی و ارسال بر می داره خب من جنسی که خریدم 20 تومن اگه 30 تومن بزارم به نظرتون با این سیستم سود می کنم ؟ مشکل از سیستم ضرایب بی معنیه سود دهیه شرکته به جای اینکه شرکت بگه از مثلا کالاهای زیر 20 تومن 2 تومن سود بر می داره تا ما قیمتشو معقول بزاریم به جاش حدود 6 تومن سود بر می داره تازه بدبختی مرجوعی کالا هم واسه ماست مشتری جنسو می خره بعد خرابش می کنه پسش می ده ، شرکت جنسو میاره دم در مغازه

    • بی نام
      سه شنبه 22 اسفند 1396 - 20:27:25
      16 2

      تاوان ناتوانی مدیریت بد و سرویس ناجور ، کیفیت پایین کالا و گران فروشی رو مشتری باید بده؟ از فروشگاه شما خرید کردم ایراد داشت تصمیم به عودت گرفتم گفتن یا باید یک هفته صبر کنی تا بیان تحویل بگیرن یا خودت باید بیاری ناچار خودم بردم تحویل دادم تست کردن و اشکال رو پذیرفتن که باید مرجوع بشه شماره کارت بانکی گرفتن یک هفته طول کشید تا پولم رو پس دادن .میگید اگر جایی قیمت پایین تر سراغ دارید اعلام کنید چندین بار سایت و آدرسی که قیمت پایین تر میداد رو گذاشتم اما دریغ از یکبار تغییر قیمت و روش جدید اینه که میگید جنسی رو که ما میاریم فروشنده اش کسی دیکه است بنابر این بهتون فاکتور نمیدیم . در یک کلام سرقفلی فروشگاه اینترنتی اعتماد مردمه نه حرف

    • علی
      چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 05:09:02
      6 1

      دوست بی نام عزیز بنده کارمند دی جی کالا نیستم بلکه فروشنده جنس به دی جی کالا هستم . بنده بعد از مدت ها کار با این سیستم می تونم معایبشو بگم : 1 تعداد نیروی کم برای کنترل کیفیت محصولاتی که برای مشتری فرستاده می شوند 2 سیستم ضرایب سود دهی بسیار غیر منصفانه شرکت برای فروشگاه های خرد 3 تعداد نیروی کم برای پاسخ دهی سریع تر به مشکلات مشتریان و رساندن جنس به موقع به دست مشتری در روز های شلوغ این 3 تا اگه برطرف بشه همه چی گل و بلبل میشه ... دقت کنین که در کنار معایبی هم که گفتین دی جی کالا مزایای فوق العاده زیادی داره و مهمترینش اینه که قیمتی که می زاره رو اجناس برای همه یکیه ، گرون یا ارزون بهت اطلاعات فوق العاده ای از خریدت می ده و انتخابت رو صحیح تر می کنه

  • علی کشفی
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:34:40
    پاسخ
    15 0

    به چند مورد از تجربیات خودم در خرید از دیجی اشاره می کنم: خرید یک عدد گوشی اپل که بعد از رسیدن محصول متوجه شدم جعبه باز شده بود و صفحه موبایل با کهنه خیس پاک شده بوده رَدِ شُره آب روی ال سی دی گوشی مشخص بود یک عدد دستگاه اصلاح سر مارک موزر خریداری کردم که بعد از ارسال متوجه شدم با وجودی که برای آکبند کردن جعبه محصول دقت زیادی کرده بودن اما روی تیغه های موزر مو وجود داشت. و آخری که شاهکار بود ... قرار بود سه محصول برای من بفرستن که یکی از آنها میز اتو بود... مامور ارسال در ابتدا با زیرکی امضای تحویل هر سه محصول را از من می گیرد و بعد وقتی در مورد نبود میز اتو میپرسم، به چهره حق به جانب می گوید مگر برایتان نیاورده اند؟

  • پویا
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:38:29
    پاسخ
    2 18

    باشه از این به بعد میریم از علاالدین خرید میکنیم انتقاد خوبه ولی این که از بیخ و بن خرید اینترنتی رو زیر سوال میبری کار جالبی نیست خودم بارها کالایی که حتی ازش خوشم نیومد رو به این فروشگاه ها مرجوع کردم و پولمو کامل در کمترین زمان گرفتم آقای نویسنده

  • مصباح
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:56:08
    پاسخ
    19 0

    از دیجی کالا بسته هدیه تولد خربدم روز و ساعت تحویل هم برا جمعه تعیین کردم . روز چهارشنبه ساعت اداری برده دم منزل تازه شاکی هم شدند. از بامیلو 2 مورد هدفون و هندزفدی و یک مورد پاوربانک خریدم بعد 9 روز رسیده اونم جنس تقلبی و درجه 3 .که بعد 4و5 روز استفاده خراب شدن و هیچ کسی هم پاسخگو نبود ....

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 18:39:43
    پاسخ
    2 23

    من خودم به شخصه برای هدیه میخواستم یه موس بخرم برای یکی قیمتش تو دیجی کالا ۱۸۰ بود گفتم میرم تو بازار میخرم ارزون تر باشه همه بالا ۲۰۰ قیمت میدادن اخر یه جا با هزار التماس ۱۷۸ خریدم ضایع نشده باشم و تصمیم گرفتم از همون دی جی کالا بخرم دیگه همیشه

  • محمدرضا
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 20:02:49
    پاسخ
    15 0

    یکی از کارهایی که این شرکتها میکنن مثلا با میلو با ما کرد ..جدای از همه موارد ک اشاره شد .میاد ی سری کالا مثلا تخفیف عالی میذاره بعد ک خرید کردند همه تعداد بالا پول جمع میکنه بعد اعلام میکنه موجودی کالا تمام شده .در حالی که اگه تمام بوده چرا این همه فروختی بعدش میاد ب مرور در زمان حدودا یک ماه پول مردم رو پس میده شاید هم دیرتر و این حجم پول مدتها مجانی در اختیارش می مونه کسی هم نمیره برا مثلا پونصد شکایت کنه .خلاصه که ی راه برا پول دراوردنه

  • حسین
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 20:51:52
    پاسخ
    5 25

    من ترجیح میدم از دیجیکالا بخرم . به خصوص اجناسی مثل گوشی ... وقتی میبینم میرم از مغازه دار میخرم اما هم جعبه باز شده هم هندزفری نداره برای چی باید بخرم ؟ در عوض یکی مثل دیجیکالا هم جنس رو یک روز هم نمیشه تحویل میده هم قابل اعتماده . حالا 100 تومن گرونتر جایی نمیره...

    • بی نام
      چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 00:25:52
      14 2

      اتفاقا یکی از علت هایی که به موضوع پرداخته شد تجربه شخصی خودم از دیجی کالا بود که اسپیکر مرجوعی که مشتری دیگری پس فرستاده بود با کاتالوگ پاره وبازشده برای من فرستادند. این اشتباه دوستان دیجی کالا به قیمت ده روزز تماس و پیگیری و صرف وقت شد در حالی که اشتباه خودشان را با فرستادن جنس آکبند می بایست جبران میکردند، ولی در نوبت عودت و چکینگ و مسترد کردن پول شدم وهیچ کس پاسخگو نبود . کارکنان با ادب پاسخ میدانند که حق با شماست ولی مشکل را به شیوه مناسب حل نکردند و حتی تقاضای ایمیلی و تلفنی زیاد داشتم که بامسوولی درانجا صحبت کنم که دریغ .... با سکوت واحترام سر می برند.

  • بی نام
    سه شنبه 22 اسفند 1396 - 21:35:37
    پاسخ
    3 2

    در مورد سایتهای دیگر نظری ندارم ولی در مورد سایت معروف فروش اینترنتی ، اجناس مختلف وضعیت مختلفی دارند .بعضی کالاها از بازار ارزانتر و بعضی گرانتر است .کیفیت هم بهمین منوال است. در مجموع اگر کمی آگاهی داشته باشیم مثبت میدانم. مثلا در کرج یک کارت حافظه را قیمت کردم ۱۲۰ تومان اما این سایت ۱۱۶ میداد که البته با استفاده از کد تخفیف بسیار پایینتر می افتاد.

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 00:32:58
    پاسخ
    2 12

    من 90 وسایلمو آنلاین خرید میکنم وخیلی هم راضیم البته شاید بخلطر اینه که انگلیسم خخخخ

    • سعید
      چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 16:25:17
      3 3

      حالا که انگلیسی ، مواظب خودت باش.

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 00:44:50
    پاسخ
    8 0

    من هم اخیرا یه باتری موبایل سفارش دادم. خیلی تأکید کرده بودن که این محصول نسخه اصل هست و با بقیه محصولات فرق داره. پست پیشتاز رو انتخاب کردم که قرار بود حداکثر بعد از 72 ساعت برسه اما بعد از یک هفته تأخیر، زنگ زدم گفتن به این شماره تلگرام پیام بدین که کد رهگیری رو بفرستیم. کد رهگیری رو هم نفرستادن. بعد از حدود ده روز به دستم رسید و در کمال تعجب دیدم همون جنس تقلبی موجود در بازار رو گذاشتن داخل کیسه فریزر و ارسال کردن.

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 00:45:48
    پاسخ
    9 3

    بنده در المان زندگی میکنم و تمام وسایل زندگی ، از اتو گرفته تا اتوموبیل رو انلاین سفارش دادم و تحویل گرفتم و فوق العاده اس. دو سه بار حنس معیوب فرستادن از بین صدها مورد سفارش، بلافاصله جنس رو پس گرفتن و پپل رو واریز کردن و هزینه ارسال هم با سایت هست. ولی در ایران کلا تجربه مفیدی ندارم، سه چهاربار خرید کردم، کلا کلاهبرداری و مسئولیت ناپذیری هست، یک بار هم که جنس دست دو لنز دوربین رو جای نو به بنده قالب فرمودن هنوز خیللللللللی کار داریم تا به گرد اروپا و امریکا و حتی اعراب برسیم

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 00:57:13
    پاسخ
    5 0

    تقلبی بودن محصولات رو هم اضافه کنید. دوستم دو روز پیش کاور با قیمت گزاف برای گوشیش گرفته تقلبی دراومده. وقتی کاور رو استفاده میکنه قلم گوشی تو یه قسمت صفحه کار نمیکنه. میگن اگه مشکل فیزیکی نداشته باشه نمیتونیم مرجوع کنیم.

  • محسن
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 01:03:40
    پاسخ
    5 20

    بنده 6 ساله مشتری دیجیکالا هستم ،واقعا کارشون حرفه ایه ،تا حالا که مشکل نخوردم و به دوستان هم پیشنهاد کردم

    • بی نام
      چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 18:00:00
      1 10

      موافقم

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 01:16:19
    پاسخ
    8 0

    خرید ازفروشگاه های اینترنتی فاجعه است واقعا یه سرویس قابلمه واسه روز مادر خریدم بعد از 8 روز تحویل دادن از کیفیتش که دیگه نگیم یه چیزی تو مایه ضرب المثل کلاغ رو روجای قناری غالب کردن بودن تازه وبعد از یک هفته استفاده تموم تفلونها کنده شدن مواد سرخ کردنی به ماهی تابه می چسبید واقعا تجربه بدی بود تازه لوازم برقی دیگه فاجعه بار ترن

  • امين
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 07:13:29
    پاسخ
    6 0

    فروش انلاين يا حضوري هر دو مزايا و معايبي دارن و مردم خودشون انتخاب مي كنن، ما فروشگاه انلاين خوبم داريم و بعضي فروشكاه ها هم رسما كلاهبرداري مي كنند . همينطور مغازه هايي داريم كه منصف هستن و هميشه مشتري دارن و بعضي ها هم به خاطر گرون فروشي بازارشون كساده، هميشه رقابت وجود داره و بهترين انتخاب به نظر من با بررسي بيشتر انجام شدني هست. چه انلاين و چه حضوري ضعف ما در فرهنگ سازي و اموزش خريد هست چه انلاين و چه حضوري

  • علیرضا
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 08:22:12
    پاسخ
    12 2

    در مورد تجربه خرید خودم در آلمان یه خاطره از 8 سال پیش بگم که حتما الان وضعیت خیلی بهتر شده. اون موقع من از طریق سایت آمارون خرید میکردم. هر خرید رو میشد دقیقا ردیابی کرد که الان دقیقا کجاست. اگر جنسی که تحویل داده میشد همونی نبود که میخواستی میتونستی تو همون جعبه بذاری و بدون هزینه تحویل پست بدی. یک بار من یه جفت پوتین سفارش دادم و در موعد مقرر نیومد. منم براشون نوشتم که پوتینم هنوز به دستم نرسیده. با کلی معذرت خواهی یه جفت دیگه فرستادند بدون دریافت وجه و در یه روز دوجفت پوتین باهم رسیدند. منم یکیشون رو براشون برگردوندم.

  • بابک
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 09:01:09
    پاسخ
    10 0

    تازه اون سایت هایی که معروفتر شده اند بجای مشتری مداری گرانفروش تر و غیرپاسخگوتر شده اند بنده یک دستگاه بخور در معروفترین سایت فروش انلاین دیدم با قیمت 328 هزار، اما همون رو با همون گارانتی از یک سایت غیر معروف خریدم 255 هزار، یعنی حدود 25 درصد ارزونتر و بدین ترتیب کل اعتماد چند ساله م به این سایت کمرنگ شد

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 10:35:30
    پاسخ
    7 1

    بعد بامیلو و دیجی کالا و ... میان میگن ما روزانه صد میلیارد فروش داریم و مار و ببینین چقدر پول در میاریم , آیا یه تومن این پول حلاله ؟ از گلوی آدم پایین میره ؟

  • محسن محمدي
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 11:05:27
    پاسخ
    15 2

    بنده شخصاٌ تجربه بدي در اين زمينه دارم: در اوايل دي ماه جاري به منظور تهيه هديه براي يكي از عزيزانم از ديجي كالا كالايي سفارش دادم كه پس از كلي تاخير كارتن بسته بندي شده شركت ديجي كالا با آرم و مشخصات آنجا و بصورت آكبند به دستمان رسيد ولي پس از بازگشايي فقط جعبه كالاي مورد نظر وجود داشت و كالاي مورد نظر نبود. چنيدين نوبت با كارشناسان تماس گرفتم و حتي پيام صوتي گذاشتم ولي نهايت پس از دو هفته گفتند ميبايست همان جا دم درب منزل چك ميكرديد و چون اين كار را نكرديد از نظر ديجي كالا جنس تحويل شده و شما هم هر كار توانستيد بكنيد مبلغ 850 هزارتومن من ضرر كردم و هركس ميخواد اينجوري خريد كنه را منصرف ميكنم. مدارك در صورت لزوم موجود است متشكرم

    • بی نام
      چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 17:57:13
      0 3

      احتمالا اون کالا تو انبار دیجی کالا نبوده و از تامین کنندگان شون گرفتن

    • بی نام
      چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 19:54:51
      4 6

      من بارها از دیجیکالا خرید کردم. بارها راضی بودم بعضی وقتها هم خیر ولی مورد شما بسیار غیر قابل قبوله. یعنی شما متوجه فرق وزن جعبه خالی که نبودید هیچ بسته تحویل گرفته شده رو بدون دیدن و باز کردن تحویل گرفتید و امضا دادید والا حقتونه هشتصد و پنجاه تومان هم جریمه اتون میکردند کلا ما ایرانی های زیاد خالی میبندیم

    • محسن محمدي
      پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 08:37:11
      2 0

      دوست عزيز بي نام: از لطف شما ممنون، خواستم موضوع را موجز بيان كنم واقعيت اينه كه كارتن جنس درب منزل تحويل مادر شده بقيه به علت شاغل بودن منزل نبودندو با توجه به اينكه از طرف پست و پيكهاي مختلف ماهانه اجناس متفاوتي به درب منزل آورده ميشده ايشان انتظار كالاي خاص با وزن خاصي نداشتند. اگر خودم تحويل ميگرفتم با توجه به اينكه منتظر جنسي با وزن حدود يك كيلوگرم بودم متوجه ميشدم. اين موضوع را هم گفتم تا بقيه هموطنان گول ديجي كالا را نخورند و حتماٌ وجود يا عدم وجود كالا و اصل يا فيك بودن را درب منزل كنترل كنند و درخواست كنند تا جنس زماني ارسال شود كه خود در منزل تشريف داشته باشند. بنده نيازي به خالي بندي ندارم دوست عزيز مدارك هم گفتم كه موجود است.

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 11:31:12
    پاسخ
    8 2

    در ایران اول کار خوب هستن اما بعدا ک مشتری زیاد شد اول قیمتهارو میبرن بالا اجناس با کیفیت پایین میذارن .پاسخگو نیستن ،دیرمیفرستن ...من در یک حراجی بقول خودشون از ی فروشگاه معروف ک البته الان دگ مثل قبل مشتری نداره و ب زودی بسته میشه گوشی گرفتم دقیقا بعد بیست و هفت روز بدستم رسید با لوازم جانبی شکسته

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 12:47:42
    پاسخ
    8 0

    من یه پایه ps4 خریدم. نوع محصول نوشته نبود که مدلش چی بود. من‌ps4 pro دارم برای من پایه اسلیم فرستادن و به دستگاهم وصل نمیشه و‌پس فرستادم و دوباره برگشت زدن. حرفشونم‌این بود شما باید زنگ‌می‌زدین می پرسیدین

  • ناشناس
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 14:37:16
    پاسخ
    9 1

    تو ایران که اصلا قابل اعتماد نیستند. والسلام

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 17:54:02
    پاسخ
    1 5

    من که خرید میکنم از اونایی که معتبر هستن. ولی تنها دلیل خرید نکردن رو اگه بخوام بگم هزینه پست هستش یا همون هزینه ارسال کالا.

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 17:55:31
    پاسخ
    1 18

    من فقط از دیجی کالا میخرم.تا حالا هرچی خریدم خوب بوده و اصل بوده

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 17:58:35
    پاسخ
    1 18

    من دو تا گوشی موبایل و ترازو و تلفن بی سیم و لوازم ارایشی از دیجی کالا خریدم همش عالی بوده تازه از قیمت بازار هم بعضی هاش ارزون تره

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 18:09:19
    پاسخ
    2 14

    گوشی رو از مغازه خریدم فرداش خراب شد اخرم قبول نکرد فروشنده. دو ساله یه گوشی رو از دیجی کالا خریدم داره خوب کار میکنه تازه گارانتی هم داشت

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 18:10:03
    پاسخ
    19 0

    دیجیتال کالا از وقتی داره با تامین کننده کار میکنه و محصول تو انبار خودش نیست جنس ها بی کیفیت شدن

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 22:57:42
    پاسخ
    14 1

    دیجی کالا اولش خوب بود الان خراب کرده بینهایت کرون تذ جنس رو مینداز به مردم

  • بی نام
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 23:00:40
    پاسخ
    15 1

    دیجی کالا گرون فروش شده بینهایتم گرون خلاص

  • بی نام
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 00:27:20
    پاسخ
    4 1

    فروشگاه اینترنتی اونجاش خوبه که توش جنسو ببینی و انتخاب کنی بری بازار بخری

  • بی نام
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 05:26:56
    پاسخ
    9 1

    شرکتی مثل امازون تمرکزش بر روی مشتری مداری هست حتی اگر از سود کوتاه مدت چشم پوشی کند ولی اعتقاد داره که یک کاربر راضی در دراز مدت سود. بیشتری نصیبش میکنه . کاش شرکت های داخلی هم یاد بگیرند که سودهای مقطعی و تبلیغات پوشالی به بهای بی اعتمادی مردم تموم میشه. من پیشنهاد میکنم مدیران شرکت های داخلی کتاب راه امازون رو بخونند تا با اصول مدیریتی یک شرکت مشتری مدار اشنا بشند

  • بی نام
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 08:18:19
    پاسخ
    6 1

    حد اقل ماهی یک بار تز دیجی کالا خرید میکردم اما با گذشت زمان دیدم الکی اطمینان کرده بودم قیمتهاش کلا گرون هست تو شگفت انگیزش هم تازه مساوی میشه با بازار. سه چهار ماه هست دیگه خرید نمیکنم و این ادامه خواهد داشت .

  • بی نام
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 11:13:03
    پاسخ
    2 0

    کلا توی ایران از مغازه تا شرکت گرفته تا حتی سایت خبری جنبه ی مشتری زیاد و رونق کار و کتسبیشون رو ندارن تا یکم سرشون شلوغ میشه شروع میکنن به بد حرف زدن با مشتری قیمت هارو بالا میبرن،جنس بنجل میدن دست مردم دیجی کالا واقعا اولش خوب بود ماهی نبود که من دو قلم جنس ازش نخرم ولی الان یک سالی هست که نخریدم چون عملا با قیمت خیلی بالاتر جنس رو میندازه به مشتری اونوخ بعد از اینکه هی زنگ زدی و التماس کردی که چرا کالای منو مفرستادید اونا هم بگن سرمون شلوغه،تو که نمیتونی دوتا پیک متوری رو مدیریت بکنی خودت رو با امازون مقایسه نکن

  • بی نام
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 12:17:32
    پاسخ
    2 0

    هزینه پست خیلی بالاست

  • بی نام
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 12:18:18
    پاسخ
    1 4

    من با کد تخفیف از دیجی کالا خرید کردم از بازار ارزونتر افتاد

  • بی نام
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 13:05:16
    پاسخ
    0 2

    والا همه خودشون پیج و کانال تو اینستا و تلگرام زدن ملت هم ازشون خرید می کنن دیگه واسطه می خوان چکار فکر کنم مردم به سمت این جور خرید ها هجوم بردن و فروشگاه آن لاین هم دیگه جواب نمی ده

  • بی نام
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 17:05:08
    پاسخ
    0 1

    عدم عذرخواهی بابت تاخیر در صورتی که خودشون به دلیل ناتوانی در فرآهم کردن کالا یکی از آیتم های خریداری شده رو نتونن ارسال کنند، یک کد تخفیف ده تومنی می دن که فقط ده روز اعتبار داره اونم اگر خرید بالای پنجاه تومن بکنید. عذر خواهی هم نمی کنند. مانده مبلغ رو هم سه روز بعد به حساب می ریزن. در حالی که فردا صبح می تونه تو حساب شما باشه. یه چک و یه چاپگر و یک مراجعه به بانک همین

  • محمدرضا
    پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 17:45:05
    پاسخ
    0 1

    کلاه برداری تو این سایت ها کاملا طبیعیه کدوم واسطه واسه رفاه حال مشتری قدم برمیداره؟

  • بی نام
    جمعه 25 اسفند 1396 - 08:26:11
    پاسخ
    1 3

    شماها لیاقت پیشرفت رو ندارید. باید عصر حجری زندگی کنید.

  • بی نام
    جمعه 25 اسفند 1396 - 10:37:55
    پاسخ
    1 1

    ملت هنوز بلد نیستن ایمیل بسازند بعد انتظار دارید خرید انلاین کنن؟هنوز نمیدونن رمز دوم چیه.فقط بلدن برن تو تلگرام

  • مهدی
    جمعه 25 اسفند 1396 - 18:17:33
    پاسخ
    1 2

    بامیلو دیجی کالا دیگه تموم شد ماجرا

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین