۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

بندر شمالی «تیان جین» چین، با دریافت 100 میلیارد یوآن (16 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی بزرگ‌ترین شهر صنعتی در این زمینه خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، چین با هدف رهبری شماره یک در هوش مصنوعی تا سال 2025 و غلبه بر آمریکا استراتژی جدیدی تعریف کرده تا بتواند چالش موجود با آمریکا در بخش سخت‌افزار و اپلیکیشن‌های نظامی-تجاری را پشت سر بگذارد. {لینک}

قرار است صنایع مرتبط با ربات‌های هوشمند در دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار در این شهر توسعه یابند. همچنین 30 میلیارد یوآن نیز برای بازسازی و به‌روزرسانی سیستم سنتی به رباتیک هزینه خواهد شد.

«سون وِن کوی» قائم‌مقام شهردار «تیان جین» گفت به هر طرح تحقیقاتی محلی یا ملی در حوزه هوش مصنوعی مبلغ 30 میلیون یوآن داده می‌شود.

«شین هوآ» گزارش داد برای توسعه طرح «کارخانه‌های هوشمند» نیز 10 میلیارد یوآن به‌طور جداگانه سرمایه‌گذاری می‌شود اما زمان آن را مشخص نکرد.

اتحادیه اروپا نیز اخیراً اعلام کرد 1.5 میلیارد یورو در بخش هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند و بدین ترتیب مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی اروپایی‌ها درزمینهٔ هوش مصنوعی تا 2020 به رقم 20 میلیارد یورو خواهد رسید.

چین در برنامه درازمدت نقشه بازار 1 تریلیون یوآنی تا سال 2030 را برای کل کشور کشیده است.{لینک}

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    15 0
    ولی ما هنوز پراید سوار میشیم و ایشالا تا ده سال دیگه تولید پراید رو متوقف میکنیم .... ولی امنیت داریم امنیت روانی رو نادیده بگیرید