۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

بسیاری از کاربران این روزها دلیلی برای خرید گوشی جدید نمی‌بینند اما به گفته کارشناسان آنچه موتور محرک خرید در آینده را رقم می‌زند، هوش مصنوعی است که نه تنها دنیای موبایل، بلکه دنیای پی‌سی، دوربین، اسپیکر و ... را تحت تاثیر قرار داده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، فناوری هوش مصنوعی/ Artificial Intelligence روی اپلیکیشن‌ها، ابزار دیجیتال و سرویس‌های آنلاین خود را نشان داده و شناسایی چهره را در کنار اسپیکرهایی با صدای کاربر، دنیای اطراف ما را زیر و رو کرده است.{لینک}

فناوری‌هایی مانند «یادگیری ماشین»/ Machine Learning و شبکه‌های عصبی/ Neural Network مبتنی بر مغز انسان طراحی شده و توسعه می‌یابند.وقتی به شبکه عصبی دیتای واقعی بدهید، قادر به تشخیص ایمیل اسپم خواهد بود، اصوات شما را به متن تبدیل می‌کند و این تغییر عمده در برنامه‌نویسی سنتی در دنیای کامپیوتر محسوب می‌شود که همه چیز را متحول کرده است.

به گفته «Linley Gwennap» از Linley Group در حال حاضر برخی از گوشی‌های هوشمند برتر، مانند آیفون ایکس با تراشه A11 و گلکسی اس 9 با پردازنده اکسینوس 9810 مجهز به شتاب‌دهنده هوش مصنوعی شده‌اند و این روند به سوی توسعه هوش مصنوعی در گوشی‌های میان‌رده حرکت می‌کند.

پروژه‌هایی مانند Trillium AI نیز ساخت تراشه متفاوت با هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده است و ابزار جدید گوگل هوم و آمازون اکو به این فناوری رونق داده است.

حتی کمپانی‌هایی مانند ادوبی از فناوری هوش مصنوعی موسوم به Sensei برای سرعت بخشیدن به ادیت عکس بهره می‌برد.

مغز خودروهای خودران نیز با هوش مصنوعی توسعه یافته است و بنابراین هوش مصنوعی است که موتور محرک برای تغییرات جدید در ابزار دیجیتال و به خصوص گوشی هوشمند شده و به زودی شاهد ورود گوشی‌های جدیدی خواهیم بود که باعث می‌شود تا مشتریان موبایل خود را به روز رسانی سخت افزاری کنند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    4 3
    دولت باید فورا از متخصصین این کار حمایت کنه تا در این علم نوپا جزو پیشتازان باشیم که تقریبا هستیم هوش مصنوعی با رویکرد یادگیری عمیق دنیا رو داره متحول میکنه و باید با سرعت هر چه تمام از متخصصین این کار حمایت بشه
  • احسان A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    1 1
    حوزه ای بکر و دست نخورده در کشور ما.اول از همه باید دانش وارد کشور بشه : تا بخوای مرجع خوب و عالی زبان اصلی در این زمینه وجود داره.الان هر حوزه ای رو شما دست بذاری روش ، هوش مصنوعی می تونه متحولش کنه : آموزشی ،‌سیاسی ،‌ نظامی ، اقتصادی ، اجتماعی و هر چیزی که فکرش رو کنید.آقای دولت یا هر کسی که وظیفه ی حمایت از این حوزه رو داری.پشت متخصصین این حوزه رو خالی نکن که چند سال دیگه که خیلی هم دور نیست متوجه میشی که چه باختی دادی رفته ، از ما گفتن بود یه بودجه ی درست و حسابی برای گسترش این حوزه و تربیت متخصص داخل کشور براش کنار بذار.