تکنولوژی‌های عمومی پتانسیل بالاتری در سال 2018 به عنوان ترند و گرایش فناورانه در میان مخاطبین دارد.

 

به گزارش خبرآنلاین، «جیسون دمرس» از فوربس 7 پیش‌بینی خود را نسبت به 2018 دارد که در زیر خلاصه آن را می‌خوانید.{لینک}

 

 

شماره 1- نفوذ هوش مصنوعی

هوش مصنوعی/ AI که عمدتا از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشین / Machine Learning توسعه می‌یابند، در سال 2018 کاربردی تر خواهند شد. به جای تمرکز روی یک هدف، مانند تسلط بر یک بازی یا ارتباط با انسان، هوش مصنوعی روی یک پلتفرم توسعه می‌یابد و این روند در سال 2018 تسریع می‌گردد. تا پایان 2018 هوش مصنوعی مبنای همه فناوری‌ها خواهد شد.

 

شماره 2- تمرکز دیجیتالی

در دهه گذشته همه ابزارهای الکترونیکی به سمت هوشمند شدن پیش رفته‌اند. زندگی روزمره ما از دویدن و راه رفتن تا دمای اتاق همگی با ابزار مختلف هوشمند شده‌اند. مدیریت چند دستگاه توسط یک اپلیکیشن و هوشمند‌تر شدن را در سال 2018 بیشتر خواهیم دید.

 

شماره 3- آمادگی برای نسل پنجم شبکه تلفن همراه / 5G

شبکه 5 جی به سرعت در حال توسعه بوده و تا سال 2019 شاهد گوشی‌های مجهز به مودم نسل پنجم خواهیم بود. سرعت نسل پنجم 10 برابر نسل چهارم است و بسیاری از کاربران ترغیب خواهند شد به جای اینترنت خانگی از این فناوری استفاده کنند. اما امسال و در سال 2018 مهندسان، توسعه دهندگان و ... سعی می‌کنند نسل جدیدی از محصولات 5G رو اینترنت را توسعه داده و همه چیز را برای 2019 آماده کنند.

 

شماره 4- سرریزی دیتا

امروزه کمپانی‌ها به قدرت دیتای مشتریان خود پی برده‌اند و در سال 2018 جمع‌آوری دیتا به یک اولویت بالاتر تبدیل می‌شود. بات‌ها و دستیاران هوشمند با مشتری صحبت می‌کنند و با تکیه بر دستگاه‌های دیجیتال وظایف روزانه انجام می‌شود. این استراتژی منجر به کاهش حریم خصوصی ، تبلیغات شخصی‌تر با نتایج مثبت می‌شود. همچنین شاهد پیش‌بینی بهتر در بخش سلامت و بهداشت خواهیم بود.

 

شماره 5- یقه سفیدان خودکار

شغل شما را یک ماشین غصب کرده است؟ هوش مصنوعی به قدری پیشرفت کرده و خواهد کرد که جای انسان را در کارخانه‌ها و ادارات می‌گیرد. به زودی ربات‌ها جای انسان را خواهند گرفت؟ به طور قطع نه اما در سال 2018 شاهد توسعه این روند خواهیم بود. البته ساده لوحانه است که فکر کنیم ربات‌ها جای انسان را به طور کامل بگیرند. امسال شاهد تحولات رادیکال در آمریکا در بخش کار و کاریابی هستیم. کارها خودکار می‌شوند و ما باید خود را با شرایط جدید وفق دهیم.

 

شماره 6- صحبت یکپارچه بی عیب و نقص

چند سال قبل جستجوی صوتی قابل اطمینان نبود و نتایج درخشانی نداشت. اما امروزه به سوی بی عیب و نقص بودن حرکت می‌‎کند. در تازه‌ترین آزمایش، دستیار صوتی مایکروسافت ضریب خطای 5.1 درصد پیدا کرده و تشخیص گفتار انسانیِ بالاتری پیدا کرده است. ربات‌های سخنگو نیز بهتر از قبل شده و امسال شاهد صحبت‌های یکپارچه و بی عیب و نقص خواهیم بود. به سوی فناوری صوتی بی عیب و نقص در سال 2018 پیش خواهیم رفت.

 

شماره 7- نسل جدید رابط کاربری

میانجی بین انسان و کامپیوتر / UI دچار تحول عمده خواهد شد. درک جدیدی از ارتباط ما با برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های مختلف تعریف می‌شود. اسپیکر هوشمند، دستورات صوتی صحیح‌تر و عمیق‌تر، بدون نگاه کردن به اسکرین و ... ما را وارد دنیای تازه از نسل آینده رابط کاربری می‌کند.

 

به هر حال در سال 2018 که امروز واردش شدیم، ابزار نو، نسل جدید فناوری را در خود خواهد داشت که زندگی را برای ما بهتر خواهد کرد.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    1 0
    اون شماره 3ش خداکنه زودتر بیاد ایران یکم اینترنت درست حسابی کار کنیم ببینیم چجوریه