شنبه 28 مهر 1397
جمعه 4 خرداد 1397 - 13:08:11 چاپ

فرمان پناهیان برای واعظان شب قدر: سیاسی صحبت کنید تا بهترین باشید

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - سخنران پیش از خطبه‎های نماز جمعه امروز پایتخت گفت: اینکه برخی به واعظان می‌گویند نباید در شب قدر حرف سیاسی زد، جای تاسف دارد؛ بهترین واعظ در شب قدر کسی است که درباره سیاست صحبت کند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه رابطه میان سیاست و معنویت رابطه‌ای گسترده است، اظهار داشت: اگر کسی به جامعه اسلامی در مقام سیاست ورزی و مدیریت ظلم کند، بدترین آدم است. به همین دلیل شما می‌بینید، برخی کسانی که در عرصه مدیریت‌های اجتماعی و سیاست آدم بدی می شوند، بطور وحشتناک در معنویت سقوط می‌کنند.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری‎ها از این قرار است:

*انقلاب‌ گری به معنای دلسوزی برای مسائل جامعه، از بالاترین عبادات‌هاست.

*چرا حضرت امام(ره) که در اوج عرفان است، در اوج سیاست هم قرار داشت؟ امام(ره) به دلیل عارف بودن، سیاسی شده بودند. نمونه دیگر این عرفان و سیاست، آیت الله بهجت بود. رزمندگان حزب الله لبنان در جریان جنگ 33 روزه، تحت هدایت های معنوی حضرت آیت الله بهجت قرار داشتند. معنویت ما با سیاست یکی است. اینطور نیست که ما صرفا در اسلام چهارتا دستور داشته باشیم که نشان بدهد در دین ما، سیاست هم وجود دارد.

*نگاه به مدیران باید نگاه مقدسی باشد. این بی مایه‌گی است اگر انسان فرصت مدیریت را برای تقرب به خدا از دست بدهد. آنقدر باید به مدیران مثبت نگاه کنیم که همگان انتظارشان از مدیران بالا برود و همه به ایشان التماس دعا بگویند اما این‌ها در فرهنگ ما وجود ندارد؛ اگر نیست، نشان می دهد نتوانسته‌ایم میان سیاست و معنویت رابطه‌ای تبیین کنیم. صدقه دادن بسیار ثواب دارد اما اگر برای ریشه کن کردن فقر اقدام کنید، ثواب بیشتری دارد. این معنایش این نیست که دستگیری از فقیر را کنار بگذاریم. همین شعار مرگ بر آمریکا که شما می‌گویید، باعث ریشه کن کردن فقر می‌شود.

*کمک کردن به یک انسان ضعیف، برای خود صدقه است. حالا اگر از یک جامعه ضعیف و از مظلومین منطقه مانند یمن حمایت کنید، چه قدر صدقه است؟ این‌ها باید جزء معنویات باشد نه اینکه بخواهیم به این مسایل صرفا به عنوان رسوم اجتماعی و سیاسی نگاه کنیم.

27214

45 دیدگاه
  • حسین
    جمعه 4 خرداد 1397 - 13:25:31
    پاسخ
    190 15

    سیاسی صحبت کنید تا مردم شب قدر هم مسجد نیان

    • عرفان
      یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:40:26
      79 7

      واعظان خودشون بلدن چطوری میلیاردی نون دربیارن و به سطوح بالای نظام صعود کنن... نمیخواد شما بهشون یاد بدی

    • بی نام
      یکشنبه 6 خرداد 1397 - 20:55:41
      2 1

      حاجی حالا اگه کسی از همین تریبون ها خود شما را نقد سیاسی کند دچار خشم انقلابی نمیشید؟ یا نقد فقط مخصوص دولت است وشما معصومید؟

  • بی نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 13:32:11
    پاسخ
    112 5

    بله سیاستی که عین دیانت ما باشد نه برعکس

  • بی نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 13:43:26
    پاسخ
    116 18

    یکی از آثار نهضت عاشورا این بود که مردم حساب حاکمان را از حساب دین جدا کردند. پیش از آن مردم حاکم را خلیفه رسول خدا می پنداشتند. با شهادت امام حسین علیه السلام این رویه تغییر کرد و حکومت، حکومت بود و دین، دین. آقای پناهیان عزیز: نگذارید کاری که به قیمت ریخته شدن خون امام حسین علیه السلام و یاران ایشان انجام شد، با اقدامات و سخنان شما و هم مسلکان شما ضایع شود که ضایع می شوید ...

    • بی نام
      جمعه 4 خرداد 1397 - 16:01:39
      10 62

      این حساب هرگز جدا نیست

    • بی نام
      جمعه 4 خرداد 1397 - 18:00:34
      30 2

      به به چه تحلیلی. حساب حاکمان را از دین جدا کردند. تازه این هم به معنای انتقاد از حاکمان هست. که بازم میشه سیاسی حرف زدن.

    • بی نام
      جمعه 4 خرداد 1397 - 22:49:46
      40 2

      به به. با یک تیر چند تا نشون رو زدی... مرحبا.

    • رضا
      یکشنبه 6 خرداد 1397 - 12:50:22
      4 13

      بیخود تفکر خودتون رو نچسبونید به امام حسین ... امام حسین برای چی کشته شد اصلا ؟ برای اینکه دشمنانش نسبت به پدرش یعنی امیرالمونین از حکومت سیاسی که عین دیانتش بود و نمیگذاشت کسی دزدی کند کینه داشتند ... شما مثل بقیه بگو دین نباید تو سیاست باشه اما از امام حسین مایه نذار ... دین ندارید حداقل آزاده باشید ...

    • بی نام
      دوشنبه 7 خرداد 1397 - 03:30:46
      0 0

      آقا رضا خون خودتو کثیف نکن. منظور حکومت بنی امیه است نه امیرالمومنین. کسی اگر بلد بود سیاست و دیانتش عین هم باشه رو چشم ما جا داره.

  • بي نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 14:29:14
    پاسخ
    77 9

    متاسفم كه اين شبها رو هم از مردم ميخواهيد بگيريد

  • بی نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 14:37:59
    پاسخ
    84 13

    شما سیاسی صحبت کن. کیه که به حرفهای شما گوش بده. ماه رمضان برای من ماه عاشقی و انس با خداست

  • بدون نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 14:56:13
    پاسخ
    92 6

    مردم زمان قدیم دين دار واقعي بودند چون امثال شما نبوديد كه اين نسخه ها را بدهند

    • بی نام
      یکشنبه 6 خرداد 1397 - 11:36:51
      1 0

      زمان قدیم نه تلویزیون بود نه ماهواره نه اینترنت نه فضای مجازی و نه این همه فساد... اگر کسی عرضه دارد در عصر حاضر دین خود را در میان این همه فساد نگه دارد و گرنه قدیم دین نگهداشتن چندان هنر نبود.

  • بی نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 15:09:28
    پاسخ
    68 11

    این تفکر با تکفیری ها و داعشی ها چه فرقی دارد؟

    • بی نام
      شنبه 5 خرداد 1397 - 02:29:43
      35 5

      فرقی ندارد

    • بی نام
      یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:02:45
      5 36

      مقایسه غلطی است برای کسانی که همه تفکرشون داعشی است . سیاسی حرف زدن چه ربطی به داعش و ترواشات پست ذهنی انها دارد

  • ع و
    جمعه 4 خرداد 1397 - 15:17:05
    پاسخ
    58 5

    مردم رو دین زده نکنین

  • بی نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 18:11:26
    پاسخ
    42 5

    واقعا متاسفم برای ایشان که در این برهه حساس کنونی که جامعه به شدت به دلیل مشکلات اقتصادی و دعواهای جناحی رو به انحطاط رفته و هر لحظه امکان تجاوز خارجی وجود دارد و تنها راه برون رفت از این مشکل وحدت و پرهیز از سیاسی کاری و تفرقه است ایشان با این وسعت دید دانسته در راستای اهداف دشمن خارجی قدم بر میدارند و باعث آزار مردم در این شب روحانی می شوند.

  • بی نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 20:48:24
    پاسخ
    59 6

    شیخ یه کاری بکن این چهار تا پیرمرد ، پیرزن هم قید نماز جمعه را بزنند.

  • بی نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 21:08:46
    پاسخ
    46 3

    روزی بهلول را گفتند: شخصی که دزدی کرده بود را گرفته اند، به نظرت باید چکارش کنند؟ بهلول گفت: باید دست حاکم آن شهر را قطع کرد... همه با تعجب پرسیدند: چرا؟؟ مگر حاکم دزدی کرده که دستش را قطع کنند؟ بهلول در جواب گفت: گناهکار اصلی حاکم شهر است که مردمش باید برای امرار معاش دزدی کنند

  • بی نام
    جمعه 4 خرداد 1397 - 22:24:23
    پاسخ
    64 6

    کلا حال شما چطور است ؟اگر شعار مرگ برآمریکا باعث ریشه کن کردن فقر می شود اونوقت ما که 40 سال در شب وروز وزمستان وتابستان والا ماشاالله داریم مرگ برآمریکا می گوییم چرا هرروز داریم فقیرتر می شویم؟ البته شاید این مرگ برآمریکا گفتن فقط برای سفره حضرت عالی وهم فکرانتان وسعت رزق می آورد برای ماو مردم عادی جامعه که چیزی جز بدبختی نداشته.

  • بی نام
    شنبه 5 خرداد 1397 - 01:01:53
    پاسخ
    45 3

    متاسفم ازاینکه اوایل انقلاب بابرادربزرگم برای دفاع ازاین قشردرگیرشدم اماامشب تادرتلویزیون بعضی ازاشخاص رامیبینم ازخودم وافکاراولیه خودم متنفر میشوم ومی خواهم شیشه تلویزیونرابشکنم اینها مخصوصا این کار می کنند تابااعصاب مردم ودین واعتقادات مردم بازی کنند من 45سال است روزه میگیرم امروزدرمحل کارم ازده نفر فقطمن پیرترروزه بودم وبقیه مشغول تناول صبحانه این است اوندینی که برای مردم گذاشتید حالاازسیاست صحبت کنید یعنی ازسیاست منهای دین .

  • محمد
    شنبه 5 خرداد 1397 - 06:59:37
    پاسخ
    22 2

    یه عده مشخص میان پای منبر شما فکر می کنید چه خبره؟سیاسی اگر صحبت کردن خوب هست چرا در مورد تمام ارکان حکومت صحبت نمی کنید؟در مورد هشت سال دولت پاکدست؟مردم با شما کاری ندارند چون فهمیدن دین ابزار شما سده است و نکته اخر شما همان فردی هستید که گفتید باید کمر دولت را شکست .شکستن کمر دولت یعین شکستن ملت پس شما از دین حرف نزنید که دین خجالت می کشد

  • اباصلت
    شنبه 5 خرداد 1397 - 09:22:46
    پاسخ
    23 2

    این آقا هنوز نمی فهمد که انسان هرچه بگوید برای خودش اتفاق می افتد نمی داند که این قانون است که من هرچه بگویم برای خودم اتفاق می افتد نه برای دیگران.

  • بی نام
    شنبه 5 خرداد 1397 - 10:02:31
    پاسخ
    34 3

    در فراری دادن مردم از اعتقادات جدی هستند

  • بی نام
    شنبه 5 خرداد 1397 - 12:13:31
    پاسخ
    26 2

    اگر راست میگویید تریبون را به انسانای وارسته بسپارید تا بفهمید دین چیست شما دین را وسیله کاسبی ودرآمد خود قرار داده اید

  • شهلا
    شنبه 5 خرداد 1397 - 16:05:28
    پاسخ
    17 1

    بهترین از نظر چه کسی؟

  • سامان
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 00:14:57
    پاسخ
    27 5

    بخدا قسم . یکبار .یک محلسی بود . تلوزیون باز بود اتفاقا سخنرانی ایشان بود . . شاید باور نکنید 90 درصد افراد با اعتراض خواستار خاموش کردن. تلوزیون شدن. جالبه. اکثرا حاضرین. از مومنین . قدیمی. و واقعا درستکار بودن...

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:32:52
    پاسخ
    4 30

    من کاملا با ایشون موافقم مردم باید از مسائل سیاسی مطلع بشن

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:33:08
    پاسخ
    2 25

    چرا حضرت امامره که در اوج عرفان است، در اوج سیاست هم قرار داشت؟ امامره به دلیل عارف بودن، سیاسی شده بودند. واقعا؟

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:33:34
    پاسخ
    5 18

    رزمندگان حزب الله لبنان در جریان جنگ 33 روزه، تحت هدایت های معنوی حضرت آیت الله بهجت قرار داشتند. خب این چه ربطی داره که بگین معنویت ما با سیاست یکی است؟

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:33:47
    پاسخ
    2 14

    اینطور نیست که ما صرفا در اسلام چهارتا دستور داشته باشیم که نشان بدهد در دین ما، سیاست هم وجود دارد.

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:35:22
    پاسخ
    26 4

    بیچاره خدا که اینا پاسدار دینش هستن

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:35:37
    پاسخ
    13 2

    شما لباس پیامبر بر تنتون هست ایشون هم چنین نظری داشتن عایا؟

    • بی نام
      یکشنبه 6 خرداد 1397 - 12:10:44
      1 2

      شما کارشناس مذهبی هستید عایا؟

    • بی نام
      یکشنبه 6 خرداد 1397 - 12:40:04
      2 6

      بلی

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:35:51
    پاسخ
    4 8

    سیاست ما عین دیانت ماست یعنی همین دیگه

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 11:28:18
    پاسخ
    0 0

    از وقتی دین بی پرده با سیاست ممزوج شده هم دین و هم سیاست هر دو به خطر افتاده اند

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 11:31:29
    پاسخ
    0 1

    جالبه سلبریتی ها اگر دم از سیاست و انتخاب روحانی و سایر اصلاح طلبان بزنند، کسی ایراد نمی گیرد، اما برای سخنرانان مذهبی حرف سیاسی درست نیست. نتیجه این می شود که رئیس جمهور کشور مردم بدبخت را 5 سال با برجام مشغول می کند و یه چیزی هم طلبکار می شود...

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 11:57:18
    پاسخ
    0 1

    من باهاش کاملا موافقم سياست ما عين ديانت ماست ما سياستمان را از امام حسين وحضرت علي گرفته ايم

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 12:00:04
    پاسخ
    0 0

    عاليه اونايي که چشمشون فقط جلوي خودشون را ميبينه اعتراض ميکنن کمي تاريخ بخونيد اگر برا مردم کوفه وشام هم اين مطالب راگفته بودن فرزند پيغمبر را با فجيع ترين شکل به شهادت نمي رسوندند

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 12:00:48
    پاسخ
    0 2

    درود بر پناهيان عزيز حاضره حرف خدايي بزنه ولي خودش را در معرض دشنام هم قرار بده فقط براي رضاي خدا

  • رضا
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 12:51:28
    پاسخ
    2 2

    من متوجه برخی نظرات نمیشم ... یعنی مردم عادی در مورد سیاست نظر بدن اما کسی که نماز شب مثلا میخونه نظر در مورد سیاست نده ؟ چه فرقی با تو میکنه مگه ؟

  • بی نام
    یکشنبه 6 خرداد 1397 - 13:53:12
    پاسخ
    13 2

    کمک کردن به یک انسان ضعیف، برای خود صدقه است. حالا اگر از یک جامعه ضعیف و از مظلومین منطقه مانند یمن حمایت کنید، چه قدر صدقه است؟ جناب پناهیان در کشور خودمون کم مظلوم داریم؟ اونها باید رها بشن؟ کاری که ما با یمن میکنیم حمایت از مردم مظلوم است؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا چاپ بشه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700