معدوم سازی قریب به سه تن مواد غذایی فاسد دراستان  چهارمحال و بختیاری

مدیر گروه بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکردبا اشاره به آغاز برنامه سلامت رمضان از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری به ارائه گزارش ۲۰ روزه این برنامه در سطح استان چهارمحال و بختیاری پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب دا ، بهمن بنایی افزود: برنامه سلامت نوروزی بمنظور آمادگی در راستای ارائه خدمات مرتبط با کنترل عوامل محيطي در ايام ماه مبارک رمضان و پيشگيري از بروز مشکلات بهداشتي و اپيدمي بيماري هاي منتقله از آب و غذا و همچنين کاهش بار بيماري هاي غير واگير با کنترل نمك و روغن با هدف نهايي ارتقاي سطح سلامت جامعه آغاز و تا ۲۶خردادماه جاري ادامه پيدا خواهد كرد.
وی تصریح کرد: این برنامه با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط مجهز به تجهيزات پرتال سنجش و نمونه برداري از آب ، مواد غذايي و سطوح در ساعات اداري و غير اداري و روزهاي تعطيل به اجرا در آمده است.
بنایی در مجموع تعداد مراکز تهیه ، عرضه و فروش مواد غذایی تحت پوشش برنامه در استان را يازده هزار و ۷۱۸ مورد اعلام کرد و افزود: طي اين مدت پنج هزار و ۳۷۸ مورد بازديد انجام شده است که از اين تعداد ۳۰ مورد اخطار نواقص بحراني دريافت و ۱۸۴ مورد اخطار نواقص غير بحراني صادر شده است.
وی، تعداد موارد معرفی شده به مراجع قضایی را یکصد مورد و تعداد موارد تعطيل شده را ۲ مورد اعلام کرد.
وی همچنین از صدور یکهزار و ۸۰ مورد کارت بهداشتی جهت متقاضیان مراکز تهيه، عرضه و فروش مواد غذايي طي مدت اجراي برنامه سلامت رمضان خبر داد.
مدیر گروه بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد اماکن عمومی و اماکن بين راهي را به ترتيب سه هزارو ۵۸۱ و ۱۵۳ باب اعلام كرد و افزود: در مجموع از اين اماكن نيز يكهزار و ۱۹۱ مورد بازديد بعمل آمده است و ضمن صدور ۷ مورد اخطار نواقص بحراني و ۹۴ اخطار نواقص غير بحراني، ۱۴۰ كارت بهداشتي براي متقاضيان تصدي اين اماكن صادر شد.
بنایی گفت: ۷۹۸ سامانه آبرسانی در استان موجود است که تاکنون ۲۸۶ مورد بازدید از این سامانه ها انجام شده است.
وی، تعداد موارد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی را ۲۴۸ مورد و مواد غذايي صنعتي را ۳۶ مورد اعلام کرد و نمونه برداري از آب آشاميدني و استخرهاي شنا را به ترتيب ۲۵۵ و ۱۲ مورد اعلام کرد و افزود: همچنين در مجموع نه هزارو ۳۸۲ مورد سنجش کلر آزاد باقي مانده انجام شد.
وی در ادامه از معدوم سازی دوهزار ۹۵۱ کیلوگرم مواد فاسد کشف شده خبر داد و گفت: ۲۲۱ مورد رسیذگی به شکايت مردمي گزارش شده از طريق سامانه ۱۹۰ و گزارشات متفرقه مردمي انجام شد.
بنایی اظهار داشت: همچنین ۲۸ مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد انجام و ۸۶ مورد نظارت و بازرسی مشترک با سازمان و دستگاه های مرتبط و بمنظورر هماهنگي و برنامه ريزي ۳۷ جلسه درون بخشي و برون بخشي تشکيل شد.
وی، آموزش را از دیگر محورهای برنامه سلامت رمضان عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا ۵۲ جلسه آموزشي با حضور ۹۳۸ نفر از اصناف، ۵۶ جلسه با حضور ۵۹۹ نفر از پرسنل و ۶ برنامه راديويي و تلويزيوني و دوهزارو ۷۰۰ بروشور آموزشي چاپ و توزيع گرديد.
بنایی گفت: مجموع اقدامات مذکور بخشی از فعالیت های صورت گرفته در قالب برنامه سلامت رمضان در سطح استان چهارمحال و بختياري طي ۲۰ روز فعاليت ۱۳۵ از پرسنل است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =