یکشنبه 28 مرداد 1397
پنجشنبه 28 تیر 1397 - 07:30:00 چاپ

حاشیه‌های فایل صوتی گفت‌وگوی یک نماینده مجلس با یک زن

سیاست > مجلس - روزنامه شرق به نقل از سایت فردانیوز نوشت: انتشار فایلی صوتی از یکی از نمایندگان مجلس باعث ایجاد حواشی‌ای در فضای مجازی شده است. در این فایل، این نماینده مجلس با خانمی صحبت می‌کند که گویا با او روابطی داشته و او را تهدید می‌کند.

 اکبر عزيزيان، نماينده مجلس و عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان، در گفت‌وگو با «فردا» درباره انتشار فايل صوتي يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفته: «من اين فايل را نديده ام و خبری قطعي از آن ندارم».

او درباره اينکه آيا هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان به اين موضوع ورود خواهد کرد يا نه، گفت: «با توجه به اينکه الان مجلس شوراي اسلامي تعطيل است و به‌تبع هم هيئت جلسه‌اي نداشته، اطلاع ندارم هيئت به اين موضوع ورود خواهد کرد يا نه؛ اما بايد توجه داشته باشيد هيئت زماني وارد موضوعات مي‌شود که شکايتي صورت گرفته باشد يا گزارشي به هيئت برسد. درباره اين موضوع هم اگر گزارشي شود، رسيدگي خواهيم کرد. هيئت به گزارش‌ها و شکايت‌هايي که مردم يا هيئت‌رئيسه مجلس يا مقامات قضائي مي‌دهند، رسيدگي مي‌کند و به صورت مستقل، حق ورود به موضوعات را ندارد؛ چراکه ما مدعي‌العموم نيستيم؛ اما اگر شکايتي صورت گرفته باشد، هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان نظر مي‌دهد که آيا آن رفتار مطابق با وظايف نمايندگي بوده است يا نه. اگر تشخيص بدهد مطابق نبوده، پرونده را براي مقامات قضائي مي‌فرستد».

اکبريان در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اينکه اين فايل در حوزه مسائل اخلاقي بوده، آيا هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان صلاحيت رسيدگي دارد يا خیر نیز گفت: «نمي‌دانم. وظيفه هيئت اين است که اظهارنظر کند آيا مثلا رفتار نماينده جزء وظايف نمايندگي‌اش بوده يا خیر. بعد از آن مراجع ديگر پيگيري مي‌کنند. اگر جزء وظايف نمايندگي بوده باشد که پرونده منتفي مي‌شود؛ در غير اين صورت، به مراجع قضائي مي‌رود». 

محمود صادقي، نماينده تهران، نیز گفت: «من اين فايل را ديدم؛ اما با توجه به اينکه اين مسائل در حوزه خصوصي فرد قرار مي‌گيرد، چندان ورودي به آن نکردم و خيلي هم علاقه‌مند نيستم در فضاي عمومي درباره آن صحبت کنم و به نظرم مجلس نیز نبايد خيلي پيگير آن باشد».

 

17302

10 دیدگاه
  • بی نام
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 08:09:10
    پاسخ
    4 0

    جناب صادقي اگر ايشان با سوئ استفاده از قدرت نماينده بودن ،حقوق يك نفر را پايمال كرده باشد بايد رسيدگي و مجازات شود

  • بي نام
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 09:26:51
    پاسخ
    0 3

    چقدر وارد حريم خصوصي مردم ميشيد بجاي حل مشكلات مردم فقط بهم تهمت واهانت مكنيد

  • بزرگی
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 09:34:59
    پاسخ
    3 0

    در عرض 24 ساعت موضوع ماستمالی شده و به فراموشی سپرده خواهد شد. فقط رقصیدن تنهای یک دختربچه‌ی 17 ساله جلوی دوربین رو باید با جدیت پیگیری کرد.

  • ابولفضل
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 10:27:45
    پاسخ
    5 0

    چطور در زمینه مینو خالقی همه حق ورود داشتن و تا شورای نگهبان و..... ولی به فساد علنی این نماینده ... وارد نمیشه چون حریم شخصیشه ؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 10:55:53
    پاسخ
    68 2

    چکیده حرفهای عضو هیات نظارت این بود که ما اهمیتی نمیدیم و جارو می کنیم موضوع را به زیر فرش.

  • بی نام
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 11:48:11
    پاسخ
    4 0

    جالبه برای خودشون خصوصی حساب میشه برای مردم حتی داخل ماشین هم حریم خصوصی محسوب نمیشه پوشش حریم خصوصی مربوط نمیشه هر اتفاق کوچیک و بزرگ برای مردم ممنوع هستش واسه آقایون دموکراسی تمامو کمال باید باشه. دیوار هاشاا هم که بماند.چاپ کن خبر آنلاین

  • بی نام
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 12:17:53
    پاسخ
    3 0

    چون نماینده است حوزۀ خصوصی داره و کسی علاقه نداره در موردش حرف بزنه. اگه کارمند سادۀ یه اداره بود فرق داشت

  • بی نام
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 12:21:52
    پاسخ
    3 0

    شلوار دروازبان فوتبال مگه شاکیه خصوصی داشت که بخاطر رنگ شلوار محرومش کردن؟ ... مرگ خوبه واسه همسایه

  • بی نام
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 12:56:31
    پاسخ
    3 0

    گرحکم شود که مست گیرند...درشهرهرانکس گیرند......دوست عزیز دنبال پرتقال فروشی؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 28 تیر 1397 - 14:54:56
    پاسخ
    3 0

    رسانه ها باید پیگیر باشن و اسم این فرد رو به مردم بگن تا مردم اون حوزه انتخابیه و بقیه مردم بیشتر توجه کنن و دیگه هم بهش رای ندن

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین