۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت ترکیه هیچگاه تهدیدها را از جانب هیچ کسی تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین؛ سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت واشنگتن با تهدید( برای آزادی کشیش آمریکایی) نتیجه دلخواهی به دست نخواهد آورد.­ آمریکا باید در قبال رویکرد خود تجدیدنظر کند و پیش از وارد آوردن آسیب بیشتر به منافع و اتحاد خود با ترکیه، ‏‌رویکردی سازنده تر در پیش بگیرد.

این واکنش ترکیه پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد اگر ترکیه یک کشیش آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد نکند با تحریم های گسترده ای روبرو می شود.

دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود نوشته بود: ایالات متحده به علت بازداشت بلندمدت کشیش اندرو برونسون تحریم های وسیعی را بر ترکیه اعمال خواهد کرد. وی به شدت رنج می بیند. این مرد بی گناه فوراٌ باید آزاد شود.

قابل ذکر است؛ اندرو برونسون کشیش آمریکایی در آذرماه 95 به اتهام جاسوسی و همکاری با گروه های تروریستی از سوی دادستانی استان ازمیر ترکیه بازداشت و سپس محکوم به 35 سال زندان شد. بازداشت و محکومیت برونسون طی این مدت همیشه یکی از موارد مورد اختلاف و تنش در روابط آنکارا و واشنگتن بوده است.

آمریکا مدعی است ترکیه در واکنش به عدم استرداد فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتا در ترکیه که در آمریکا زندگی می کند، این کشیش را بازداشت کرده است و حتی گفته می شود یکی از دلایل اصلی مخالفت آمریکا با تحویل جنگنده های اف-35 به ترکیه همین مساله بوده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =