هواپیما هما ۵ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ با فرود در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، پیوستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۵ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر برجامی دقایقی پیش در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشستند.

در این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس، اصغر فخریه کاشان مشاور وزیر در امور بین‌الملل، علی عابدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) حضور دارند.

این ۵ هواپیما با رجیسترهای EP-ITL، EP-ITK، EP-ITJ، EP-ITI و EP-ITM به ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» پیوستند تا تعداد ATR های این شرکت به ۱۳ فروند و تعداد هواپیماهای برجامی آن به ۱۶ فروند افزایش پیدا کند.

این هواپیما‌ها که روز گذشته با شماره پروازهای IRA۷۰۳L، IRA۷۰۲K، IRA۷۰۱J، IRA۷۰۰I و IRA۷۰۴M از فرودگاه تولوز فرانسه پرواز کرده بودند، پس از یک سوخت‌گیری در فرودگاه ارومیه و ۱۱ ساعت پرواز، در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران فرود آمدند.

گفتنی است کماکان احتمال تحویل ۳ فروند ای‌تی‌آر دیگر به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.


223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داوود A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    2 42
    ملخی هستند؟ خداوند به خیر کند.
    • بهروز IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      1 0
      متاسفانه به محض دیدن این گروه از پرنده ها همه ذهنشون می ره به سمت موتورهای پیستونی قدیمی و امنیت پایین. این پرنده ها برای مسافت های کوتاه و مناطق کم فشار و کوهستانی بهترین گزینه هستن.
  • محمد سایه A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    31 2
    هموطنان عزیز بنده عضو کوچک جامعه هوانوردی هستم. این هواپیما جزء مدرنترین پرنده های روز دنیا با مجهزترین دستگاههای ناوبری و از نظر ایمنی در سطح بالایی می باشد که در بسیاری از کشورهای پیشرفته استفاده میشه. صرف ملخی بودن هواپیما دلیل بر از رده خارج بودن آن نیست. از این تایپ هواپیما به دلیل صرفه اقتصادی در پروازهای با برد کوتاه استقبال زیادی شده است. البته به شرطی که مثل هر وسیله ای دستورالعملهای تعمیر و نگهداری و استانداردهای پروازی رعایت بشه.
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    1 0
    خوب ظرفیت هرکدام چند مسافر است؟