فارس نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور خطاب به ترامپ گفت: باید در داخل کشور هم کارهای بزرگی انجام بدهیم و فقط حرف‌های بزرگ نزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی گفت: ما 900 تریبون نمازجمعه داریم. آیا این‌ها واقعاً نمی‌توانند به مردم بگویند آی مردم! 10 درصد از مصرف برق را کاهش بدهید تا خاموشی نداشته باشیم؟! یعنی بگویند هر خانه ای شرعاً، عرفاً، و قانوناً، یک لامپ خاموش کند. نمی‌توانیم این را از مردم بخواهیم؟ واقعاً ما به اراده جدّی نیاز داریم. 

اهم اظهارات اکرمی به شرح زیر است:

* یکی از عیب‌های ما این است که دنبال فرافکنی هستیم. این می‌گوید تقصیر آن است، آن می‌گوید تقصیری دیگری است. دیگری هم می‌گوید تقصیر همه است.

* کار بزرگ این است که واقعاً الان همه این انتظار را دارند که رئیس‌جمهور این تیم اقتصادی را تغییر بدهد، چون الان دیگر همه عملکرد آن‌ها را دیده‌اند و جواب نمی‌دهد. خب باید این تیم را تغییر دهد و روابطش را با نخبگان، فرهیختگان، بازاریان، نظامیان و هر کسی که تجربه، فهم، فکر و سرمایه‌ای دارد پررنگ کند. همچنین باید چرخ داخل را راه بیاندازد؛ یعنی ما باید یک کلاس داشته باشیم برای بیرون کشور و یک کلاس بزرگتر هم برای داخل کشور.

* باید در داخل کشور یک اتاق فکر درست و درمان در هر وزارتخانه و سازمان و حتی در حوزه‌های علمیه و روستاهای ما تشکیل شود. باید اتاقی باشد که بگوید آقا! به چه مناسبت باید اجاره خانه انقدر بالا باشد، به چه مناسبت آب گران می‌شود، گوشت گران می‌شود. این‌ها را از هم تفکیک کند و به همه جا اعلام کند که ما در حال جنگ هستیم. جنگ اقتصادی بدتر از جنگ نظامی است.

* واقعاً این وزیر صنعت و معدن، پاسخگوی عملکرد خود در موضوع خودرو هست؟! چرا ما فقط سراغ رئیس‌جمهور می‌رویم؟ یا فرض بفرمایید در مسئله بازرگانی، چه اتفاقی افتاده که این بازار، سه ماه است که کالا و جنس نمی‌فروشد و همه می‌گویند صبر کنیم ببینیم چه می‌شود. حالا هم شایعه می‌کنند که تا دو ماه دیگر چه می‌شود و ترامپ شیپور را زده و شمشیرش را بلند کرده و از این حرف‌ها. اینطور نمی‌شود؛ باید مچ هر کس را گرفت و گفت تو مسئول هستی و بیا کارنامه‌ات را ارائه کن.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    35 1
    نه بابا نمی تونن. تعداد نمازگزاران جمعه در کل کشور به 5 درصد جمعیت هم گمان نکنم که برسه.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    22 1
    900 تریبون نماز جمعه نمی‌توانند به اداره برق بگویند با توجه به افزایش شهرنشینی و استفاده از کولرها در تابستان مصرف برق را بالا می برد و از حالا به فکر تابستان بعد باشید تا بازهم غافلگیر نشوید
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    2 13
    مصرف برق برای محرومان متدینان نمازجمعه رو نیست..برای ثروتمندان از خدا بیخبری است که هزاران لامپ درقصرهای مجللشان روشن دارند...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    0 0
    ما که این همه مشکل برق و خشکسالی داریم چرا قرارداد فروش برق داریم