معاون اول دستگاه قضا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان از صدور حکم اعدام برای سه مفسد اقتصادی خبر داد و گفت: سه نفر از مفسدان اقتصادی در دادگاه بدوی به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شده‌اند و 32 نفر دیگر حبس‌های 20 سال و 12 سال و 10 سال و پایین‌تر گرفته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان در جمع خبرنگاران در رابطه با مبارزه و برخورد با مفسدین اقتصادی اظهار کرد: در دادگاه‌های ویژه‌ای که در تهران در این رابطه تشکیل شده است، در روز‌های اخیر ۳۵ نفر محکوم شده‌اند.

وی گفت: از این ۳۵ نفر تعداد سه نفر به عنوان مفسد فی الارض در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده اند که البته حکمشان غیر قطعی است و اگر به آن اعتراض شود، پرونده آنها باید به دیوان عالی کشور برود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد:۳۲ متهم دیگر هم به حبس محکوم شده اند و البته ممکن است برخی به انفصال و رد مال هم محکوم شده باشند. از این افراد تعدادی به ۲۰ سال حبس، برخی به ۱۲ و تعدادی هم به ده سال حبس و پایین‌تر محکوم شده‌اند.

وی در رابطه با برخورد جدی با متعرضین به کامیونداران هم گفت: متاسفانه افرادی هستند که به تحریک دشمن در خدمت‌رسانی کامیونداران و نقل و انتقال کالا و خدمت رسانی به مردم اخلال ایجاد می‌کنند.

این مقام عالی دستگاه قضا به این افراد هشدار داد و گفت: این افراد و کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند، بخصوص کسانی که کامیونداران را تهدید کرده و مزاحم آنها می‌شوند و از تردد آنها جلوگیری می‌کنند، باید بدانند که مجازات بسیار سختی برای آنها وجود دارد.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: لذا در این رابطه به همه دادستان‌ها گفته شده است که با کمک نیروی انتظامی در برخورد با کسانی که از این طریق در کار کامیونداران اخلال ایجاد می‌کنند و آنها را تهدیده کرده و سد راه آنها می‌شوند و احیانا با چوب و چماق برای این رانندگان و مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند، بهیچوجه در دستگیری و مجازات آنها اغماض صورت نگیرد و هرچه سریعتر آنها را شناسایی کرده و به مجازات برسانند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =