۰ نفر
۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵

حسین معدنی

هیچ کس فکر نمی کرد پسری که اردیبهشت ماه 1352 به دنیا می آید، سرمربی تیم ملی والیبال می شود. حسین معدنی مدرک مهندش شیمی دارد اما ورزش را ترجیح می دهد و البته تنها ورزشکار خانواده معدنی محسوب می شود.

البته او در کنار ورزش از هنر هم غافل نمانده. سرمربی تیم ملی والیبال استاد خطاطی هم هست. او زمانی که به آرامش نیاز دارد سراغی از خط می گیرد. او از سال 1366 تا 1373 برای تیم ملی والیبال ایران بازی کرد. کاپیتان تیم والیبال پیکان بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی خیلی زود مربی شد. البته به قول بعضی ها آن قدر خوش شانس بود که با آمدن زوران گاییچ صربستانی، دستیار او در تیم ملی شد. هر چند همان موقع هم خیلی ها معتقد بودند معدنی تنها به خاطر این که حرف گوش کن است دستیار سرمربی صربستانی تیم ملی شده است.

وقتی گاییچ به خاطر فشار زیاد عطای رفتن را به لقای ماندن در ایران ترجیح داد باز او کاندیدای اول فدراسیون برای سرمربی تیم ملی بود. اگر چه انتقادات زیادی به این انتخاب داورزنی شد و حتی خودش هم می دانست که بزرگترین ریسک را می کند اما ترجیح داد ریسک کند و کرد.

او چند ماه بعد اولین مزد زحماتش را گرفت. وقتی تیم ایران را در اولین دوره کاپ آسیا قهرمان کرد. اما هیچ وقت مشورت با گاییچ را فراموش نکرد. تا حدی که خیلی ها از او به پسر خوانده گاییچ نام می برند. بعد هم ایران را نائب قهرمان آسیا کرد. او ایران را به جمع تیم های حاضر در مسابقه های قهرمانی جهان ایتالیا رساند. هرچند در دور مقدماتی حذف شد اما با بازی قابل قبول مقابل ایتالیا همه را شگفت زده کرد. حالا همه انتظار قهرمانی تیم او در بازیهای آسیایی گوانگ ژو را می کشند. معدنی برای دومین بار تیمش را در کاپ آسیا  قهرمان کرد. این بار در ارومیه.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • dddd IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
    17 1
    چون مهندس شیمیه دمش گرم
  • امید IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
    20 1
    آرامش و متانت ایشون واقعاً جاب تحسین داره. نشون داده یه مهندس شیمی واقعیه. پیروز باشی حسین آقا
  • میلاد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
    17 1
    بابا دمش گرم مقابل ایتالیا سرمون رو بالا گرفتیم
  • رضا همايونفرد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    22 1
    حسين معدني رفت...ديگه واليبال همچنين آدمي رو به خودش نخواهد ديد....دوستت خواهيم داشت... در قلب ما خواهي ماند
  • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    18 1
    خدا بیامرزتش.......خیلی حال کردم که مهندس شیمیه
  • علی اکبر IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    7 1
    خدا بیامرزتش.... هیچوقت فراموشش نمی کنیم ...