واکنش جدید یک اقتصاددان به مالیات جدید مسکن/ قاسمی: دولتی که با تورم از جیب مردم پول برمی‌دارد، با مالیات بر تورم از جیب دیگرشان پول برمی‌دارد

یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی، نسبت به طرح مالیات بر معاملات مسکن واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیامک قاسمی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: خانه بخرید و زمان فروش از تفاوت قیمتش باید مالیات بدهید!

وی عنوان کرد: این چیزی نیست جز مالیات بر تورم. دولتی که با تورم از جیب مردم پول برمی‌دارد، با مالیات بر تورم از جیب دیگرشان پول برمی‌دارد.

واکنش جدید یک اقتصاددان به مالیات جدید مسکن/ قاسمی: دولتی که با تورم از جیب مردم پول برمی‌دارد، با مالیات بر تورم از جیب دیگرشان پول برمی‌دارد

بنا به این گزارش، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته درباره جزییات مالیات معاملات مکرر مسکن اعلام کرد: براساس لایحه‌ای که در دولت تصویب شده و این هفته با قید دوفوریت به مجلس ارسال می‌شود، معاملات مکرر مسکن مشمول ۶۰ درصد مالیات می‌شود.

نوروزی در خصوص جزییات لایحه دوفوریتی مالیات بر معاملات مکرر مسکن گفت: اگر فردی ملکی را خریداری کند و زیر یک سال آن را بفروشد، مشمول ۶۰ درصد مالیات می‌شود.

به گفته او، از مابه‌التفاوت سود خرید و فروش مسکن، ۶۰ درصد مالیات گرفته می‌شود. این ما به التفاوت سال دوم ۴۰ درصد، سال سوم ۲۰ درصد، سال چهارم ۱۰ درصد و سال پنجم ۵ درصد می‌شود.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: این مالیات برای افرادی است که در کوتاه‌مدت وارد بازار مسکن می‌شوند و در این بازار اخلال ایجاد می‌کنند.

به گفته نوروزی، این مالیات به هیچ عنوان شامل املاک نوساز و مردم عادی نمی‌شود و هدف از آن، خروج دلالان از بازار مسکن است.

نوروزی متذکر شد: دوفوریت این طرح هفته جاری به مجلس ارسال می‌شود و تا پیش از تابستان عملیاتی خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1758660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =