شناخت روش های مقابله با بحران های زندگی نیاز به آموزش دارد

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی راز گفت: برای حل مشکلات روحی باید از نظرات تخصصی مشاوران و روانشناسان به صورت یک امر تخصصی و علمی استفاده کرد که در این موقعیت ها به کمک فرد بیایند.

شیوا ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: با وجود تغییرات عمیقی که در شیوه زندگی جوامع امروزی رخ داده است متاسفانه هنوز بسیاری از افراد در مواجهه با ناملایمات و مشکلات زندگی از روش‌های ناکارآمد و سنتی گذشته تربیتی خود استفاده میکنند.

وی افزود: در مراکز مشاوره بارها مراجعانی حضور یافته اند که عدم توانایی برای مواجه شدن با مشکلات روزمره زندگی، دلیل اصلی مراجعه آنها بوده است.

این مشاور روانشناختی با بیان اینکه قطعا شناخت روش های مقابله با بحران های زندگی، تغییر رفتارهای آموخته شده گذشته و راهبردهای صحیح مقابله با مشکلات نیاز به آموزش دارد، گفت: اگر این آموزش نیز از زمان کودکی شروع گردد بیشتر نهادینه شده و در مواجه با مسائل مختلف واکنش صحیحی خواهند داشت که خطا و آسیب کمتری به همراه خواهد داشت.

ابراهیمی اظهار داشت: هنگام برخورد با مشکلاتی که فشار روانی زیادی به بار می آورند مغز درگیر پردازش هیجانات زیادی خواهد شد و این درگیری مانع از این می‌شود که فرد بتواند از تمام ظرفیت های مغز خود برای حل مشکلات استفاده کند و نیازمند به واکسینه شدن در مقابل بیماری های عاطفی، رفتاری و عصبی هستند و این نیاز برطرف شدنی نیست مگر با حضور کارشناسان بهداشت و روان و استفاده از خدمات روانشناختی.

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی راز گفت: برای حل آنها باید از نظرات تخصصی مشاوران و روانشناسان به صورت یک امر تخصصی و علمی استفاده کرد که در این موقعیت ها به کمک فرد بیایند. آن ها در ابتدا مدیریت هیجانی را آموزش می دهند، سپس با رویکردهای حل مسئله محور کمک می کنند که مراجع بتواند به ترتیب اولویت با مشکلات خود رو به رو شود و آن ها را حل و فصل کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1771544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =