38 هکتار مزارع خرم آباد در آتش سوخت / مزارع فاقد پوشش بیمه هستند

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : 38 هکتار از مزارع جنوب خرم آباد دچار حریق شدند که متاسفانه فاقد پوشش بیمه ای هستند. 

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی با اعلام این خبر گفت : در همه برنامه ها و مراسمات بر بحث بیمه محصولات کشاورزی تاکید کردیم و امسال نیز به همین منظور نهضت بیمه محصولات کشاورزی را در استان اجرا کردیم خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم نسبت به سال گذشته 10 درصد بیمه محصولات کشاورزی را در استان افزایش دهیم .

وی افزود : متاسفانه اراضی که روز گذشته در روستاههای دارایی و دیناروند خرم آباد دچار حریق شدند هیچکدام تحت پوشش بیمه نبودند و علی رغم تاکید و اعلام مراکز خدمات جهادکشاورزی متاسفانه کشاورزان اقدامی در جهت بیمه مزارع خود نکردند.

شاهرخی ادامه داد : کشاورزی بخش ریسک پذیری است و کشاورزان سطح استان بایستی بحث بیمه مزارع خود را جدی بگیرند تا در این چنین مواقعی بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

سید عماد شاهری تصریح کرد : با تاکید استاندار و معاونت عمرانی و پیگیری های صورت گرفته 5 دستگاه ماشین آلات آتش نشانی از استانهای شرق کشور که فعلا فصل برداشت محصولات آن استانها نیست را در جنوب استان مستقر کردیم که در مواقع ضرور و بحران بتوانیم از آنها استفاده لازم را ببریم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان نمود : مزارعی که دارای پوشش بیمه ای هستند کارشناسان برآوردهای لازم را انجام و تحویل صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواهیم داد .

وی در خصوص چگونگی برآورد خسارات وارده به کشاورزانی که فاقد بیمه هستند گفت : مزارعی که فاقد پوشش بیمه ای هستند گزارش آنها تهیه و به ستاد مدیریت بحران استان ارسال خواهیم کرد در صورتیکه ستاد بحران استانداری از طریق مرکز تسهیلاتی اخذ نمودند به کشاورزان اعلام خواهیم نمود.

شاهرخی با اشاره به میزان مزارع خسارات دیده افزود : 38 هکتار از اراضی که شامل 18 هکتار گندم آبی و 18 هکتار جو بود دچار حریق شدند و طبق برآورد های اولیه بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان خسارات به مزارع وارد شده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان از کشاورزان استان خواست موضوع بیمه کشاورزی را جدی بگیرند که با توجه به ریسک پذیر بودن کشاورزی بحث بیمه یک موضوع ضروری و مهم بشمار می رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =