سمپاشی دام‌ها علیه بیماری «تب کریمه کنگو» در کرمانشاه/ احتمال ابتلا دام غیرمجاز به این بیماری بیشتر است

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: سمپاشی علیه بیماری تب کریمه کنگو در استان کرمانشاه با توجه به احتمال شیوع این بیماری در فصول گرم سال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که با برخی روش‌های پیشگیرانه قابل کنترل است.

وی افزود: این بیماری که عامل اصلی آن کنه و بندپایان است برای دام مشکلی ایجاد نمی‌کند و علائم خاصی را در دام‌ها نشان نمی‌دهد.

معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این بیماری در فصول گرم سال و با توجه به افزایش دما و آغاز تحرک حشرات و بندپایان شیوع پیدا می‌کند.

وی گفت: واکسنی برای بیماری تب کریمه کنگو وجود ندارد اما سمپاشی علیه این بیماری در استان کرمانشاه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

یارویسی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی به منظور مقابله با شیوع این بیماری، خاطرنشان کرد: این بیماری در صورت انتقال به انسان‌ها ایجاد مشکل می‌کند.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه تا کنون موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است اما با توجه به بومی بودن این بیماری در کشور ما و استان کرمانشاه مقابله با آن ضروری است.

این مسئول تاکید کرد: مهمترین توصیه به افراد این است که از خرید گوشت دام غیرمجاز بپرهیزند چرا که احتمال آلودگی در این دام‌ها بیشتر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1786072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =