١٨ بقعه متبرکه در کرمانشاه میزبان «طرح نشاط معنوی» هستند

معاون اجتماعی و فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقا روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و کشف هویت اجتماعی خود آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت‌های اجتماعی شوند.

وی افزود: اگر ما برای نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشیم، دشمنان این خلا را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول می‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی اوقاف استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح نشاط معنوی به منظور بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان و با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیرمستقیم، استفاده از ابزارهای روز همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط گیری موثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای کادرسازیِ مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق است.

وی تاکید کرد: تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی و مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول بیان کرد: استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دیگر اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی در استان کرمانشاه است.

وی گفت: برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی، کلاس‌های قرآن در رشته‌های مختلف روخوانی، کلاس‌های احکام و آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، روان خوانی، مفاهیم قرآن، مداحی، تواشیح و سرود، آموزش‌های رایانه‌ای، کلاس‌های نقاشی، خیاطی و گلدوزی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح برای پسران و دختران در نظر گرفته شده است.

میرزایی تاکید کرد: این طرح از پانزدهم تیرماه تا پایان مرداد ماه سال جاری ویژه دانش‌آموزان در رده‌های سنی هشت تا ۱۸ سال اجرا می‌شود.

46

کد خبر 1786691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =