پیش بینی خرید ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی

مدیرکل غله لرستان  گفت : امسال خرید بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان پیش‌بینی  می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان : مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در لرستان خریداری شود.

حجت الله بیرانوند در نشست سه‌شنبه‌های خبری استان در سالن آمفی تئاتراستانداری اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت بسیار مناسب و مطلوب بارندگی در لرستان، پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن گندم اضافه بر نیاز استان و مازاد بر نیاز کشاورزان نیز خریداری شود.

وی گفت: امسال به برکت بارندگی‌های مطلوب در استان برخی شهرستان‌ها مانند پلدختر، چگنی و رومشکان در تولید گندم رکورد چندین ساله زدند.

وی افزود:تاکنون در فصل برداشت در لرستان درسال جاری ۲۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از آنان خریداری شده که در مقایسه با خرید تضمینی مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیرانوند یادآور شد:تاکنون در سال زراعی جاری در حوزه دانه‌های روغنی ۲هزار تن کلزا توسط غله استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در استان خریداری شده که ۲۵ هزار تن نیز از بیرون استان خرید گندم داشته‌ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت:سال قبل‌تر از سال گذشته غله لرستان ۱۲ هزار تن گندم خریداری کرده و ۱۸۰ هزار تن نیز از محل واردات استان استفاده کرده که امسال با توجه به وضعیت مناسب در تولید، لرستان می‌تواند نیاز سایر استان‌ها را نیز تامین کند.

وی زیرساخت‌های استان را مطلوب عنوان کرد و افزود: لرستان بیش از ۸۵۰ هزار تن ظرفیت استاندارد نگهداری غلات را دارد.

بیرانوند یادآورشد: استان لرستان ۱۳ کارخانه آرد پراکنده با ظرفیت اسمی ۷۰۶ هزار تن دارد در حالی که کل آرد مصرفی استان ۲۷۸ هزار تن می باشد.

وی به وظایف اداری ِغله اشاره کرد و گفت تکلیف اصلی این اداره خرید ،ذخیره و تبدیل گندم به آرد در کارخانه و تحویل آن به نانوایی‌ها است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: تهیه کالاهای اساسی خانوار در حوزه تنظیم بازار از جمله برنج و شکر زمانی که تقاضا بیشتر از عرضه می‌شود، نیز به عهده اداره غله است که سال گذشته ۱۳ هزار تن کالای اساسی شامل هفت تن برنج و ۶ تن شکر در استان توزیع شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: امسال تاکنون بیش از ۲۵ تن کالای اساسی برای توزیع در اختیار اداره‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1788252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =