کاهش نرخ سود وام نهضت ملی مسکن به ۱۸ درصد

مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان با اشاره به اینکه هر واحد نهضت ملی مسکن مشمول ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات است، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امید راست‌بین مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین، با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی بانک مسکن به ۴ هزار و ۲۷۳ واحد مسکن تسهیلات پرداخت می کند، اظهار کرد: شهرستان سنندج با بیشترین واحدها و شهرستان سقز در ردیف دوم قرار گرفته اما تاکنون در شهرستان بانه و مریوان به دلیل نبود زمین اقدامی انجام نشده است.
مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان بیان کرد: رقم عقد قرارداد تسهیلات به واحدها در استان حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال بوده که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یعنی ۴۵ درصد پرداخت شده است.
راست‌بین با اشاره به اینکه هر واحد نهضت ملی مسکن مشمول ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات است، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: تسهیلات به مسکن روستایی در سطح استان تاکنون با ۲۳۴ واحد عقد قرارداد شده که رقم آن ۴۰۱ میلیارد ریال است.

افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در کردستان

وی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در کردستان، تصریح کرد: براساس موافقت شورای پول و اعتبار و در راستای اثر بخشی میزان تسهیلات مسکن و ارزش املاک مسکونی و شرایط خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه، سقف این تسهیلات از محل اوراق بهادار نسبت به گذشته افزایش یافته است.
مدیرعامل بانک مسکن استان کردستان گفت: سقف پرداخت این تسهیلات بدون سپرده گذاری با نرخ ۲۲.۵ درصد و مدت باز پرداخت آن ۱۲ ساله انجام می‌شود.

راست‌بین اضافه کرد: اقساط پرداخت این تسهیلات می‌توان به صورت ساده و یا پلکانی باشد. همچنین حداکثر قدمت ساختمان تا ۳۰ سال، تسهیلات پرداخت می‌شود.(افرادی که ساختمانی با قدمت ۳۰ هم خریداری کنند می‌توانند از این طرح استفاده کنند)
وی به افزایش تسهیلات خرید مسکن برای زوجین، اشاره و عنوان کرد: بانک مسکن به صورت انفرادی۳۲۰ میلیون تومان تسهیلات جهت خرید مسکن و ۱۶۰میلیون تومان بابت تعمیرات پرداخت می‌کند اما در طرح زوجین تسهیلات دو برابر خواهد شد و سقف تسهیلات مسکن در شهر سنندج با شرط املاک حداکثر ۳۰ سال ساخت ۸۰۰ میلیون تومان و برای دیگر شهرستان‌ها ۶۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مدیرعامل بانک مسکن استان کردستان، به شرایط تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت و خاطرنشان کرد: دولت در نظر دارد در حالت تکلیفی بند (الف) تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۲، فرزند سوم به بعد ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت کند.
راست بین یادآور شد: همچنین در بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در شهرستان سنندج ۱۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان ها ۸۰ میلیون تومان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1795117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =