کم‌فروشی برخی نانوایان به دلیل نبود نرخ متعارف در کرمانشاه

رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه گفت: کم‌فروشی برخی نانوایان در کرمانشاه به دلیل نبود نرخ متعارف و وجود هزینه‌های سنگین برای این صنف است.

نوروز عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: گران‌فروشی در نانوایان کرمانشاه دیده نشده اما بعضی اوقات گزارش‌هایی از کم‌فروشی دریافت می‌شود.

وی افزود: دلیل کم فروشی نانوایان کرمانشاه ثابت بودن نرخ فروش در چند سال اخیر با توجه به افزایش هزینه‌ها است و نهادهای مربوط در پنج سال گذشته تنها یک الی ۲ بار نرخ فروش نان را اعلام کردند.

رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه تصریح کرد: گاهی اوقات در برخی از نانوایی‌ها ممکن است با کم فروشی، افزایش درآمدی برای مدیریت هزینه‌ها نداشته باشند، به همین دلیل در این مواقع بحث آرد فروشی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: اگر نهادهای مربوطه نرخ متعارف و منطقی برای فروش نان اعلام کنند هیچ یک از این تخلفات (کم فروشی) رخ نمی‌دهد.

وی بیان کرد: شکایاتی از سمت همشریان در خصوص مقدار پخت و تولید کم نان از نانوایان مشاهده شده که بستگی به سهمیه آرد نانوایان استان کرمانشاه دارد.

وی افزود: در استان کرمانشاه نانوایان از ۲ کیسه تا ۲۰ کیسه سهمیه آرد دارند که مدت زمان کار و مقدار پخت نان آن‌ها بستگی به سهمیه‌ها دارد
هر میزان سهمیه بیشتر باشد مدت زمان کار و مقدار پخت نان بیشتر خواهد بود.

عزیزی عنوان کرد: قرار بر این است نرخ جدید متعارف و منطقی با هماهنگی استانداری، فرمانداری و ادارات زیر مجموعه اعلام شود که مشکلات نانوایان و تخلفات در آینده‌ای نزدیک حل شود.

عزیزی بیان کرد: سرانه مصرف آرد استان کرمانشاه، ۸/۴ کیلوگرم و برای سایر شهرستان‌ها ۹ کیلوگرم و بیشتر برای هر نفر در ماه است.

وی افزود: سبوس گیری نان بستگی به نوع پخت نان دارد و میزان استفاده سبوس در نان با توجه به استاندارد آن به صورت درصدی انجام می‌شود که شامل نان سنگک هفت درصد، نان لواش و تافتون ۱۵ درصد و نان بربری ۱۸ درصد.

عزیزی اذعان کرد: ۱۴ واحد کارخانه تولید آرد در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: قرار بر این است یک نرخ جدید متعارف و منطقی با هماهنگی استانداری، فرمانداری و ادارات زیر مجموعه اعلام شود که مشکلات نانوایان و تخلفات در آینده‌ای نزدیک حل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1795146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =