۶ مورد گرمازدگی طی روزهای گذشته در کرمانشاه/ اطفال و سالمندان در ساعات گرم از منزل خارج نشوند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۶ مورد گرمازدگی از روز گذشته (چهارشنبه) تا کنون در استان کرمانشاه گزارش شده است.

مسعود قلعه سفیدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: از روز گذشته (چهارشنبه) تا کنون ۶ مورد بیمار با علائم گرمازدگی به اورژانس مراجعه کردند.

وی افزود: از مجموع ۶ مورد ٢ مورد به بیمارستان منتقل شده و چهار مورد هم در محل، مشاوره و درمان شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افراد در روزهای گرم باید از فعالیت در محیط های بسته که تهویه مناسب ندارد بپرهیزند.

وی گفت: گروه سنی اطفال، سالمندان و افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و گروه‌های بیمار قلبی و تنفسی در ساعات گرم از منزل خارج نشوند.

این مسئول بیان کرد: استفاده از لباس‌های نخی با رنگ روشن هم در هوای گرم کمک کننده است و مصرف مایعات بدون کافئین، آب، شیر و آبمیوه‌های طبیعی توصیه می‌شود.

قلعه سفیدی اضافه کرد: در صورت مواجهه با فرد گرمازده بیمار را به محلی که سایه است و دمای پایین‌تری دارد منتقل کنید.

وی گفت: در موارد حاد که فرد گرمازده علائمی مانند خشکی پوست، ضربان قلب بالا و گر گرفتگی دارد، بر روی کشاله های ران بیمار کیسه یخ قرار داده و یا در وان آب قوطه ور شود.

این مسئول اضافه کرد: افراد گرمازده باید سریعا از محیط گرم دور شوند و برای درمان آن‌ها بلافاصله با شماره ١١۵ تماس حاصل نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1797178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =