آخرین مهلت بازنشستگان برای ثبت‌نام وام/ رقم وام چقدر است؟

مهلت ثبت‌نام بازنشستگان تامین‌اجتماعی جهت دریافت وام که از ۲۱ مردادماه آغاز شده بود، ساعت ۲۴ امشب به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهلت ثبت‌نام بازنشستگان تامین‌اجتماعی جهت دریافت «وام ۲۰ میلیونی» که از ۲۱ مردادماه آغاز شده بود، ساعت ۲۴ امشب به اتمام می‌رسد.

ثبت نام این وام که به صورت «غیرحضوری» از اول هفته (۲۱ مردادماه) آغاز شد، «غیرحضوری» است و بنابر اعلام سازمان تامین‌اجتماعی متقاضیان بازنشسته و مستمری‌بگیران صرفا تا ساعت ۲۴ امروز (جمعه ۲۷ مرداد ماه) برای ثبت‌نام فرصت دارند.

این در حالیست که لازم است متقاضیان از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام خود را نهایی کنند لذا بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

شروط دریافت وام چیست؟

تامین اجتماعی برای پرداخت این وام شروطی از جمله داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، اعلام کرد که انتقادات مستمری‌بگیران را به همراه داشت.

محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محدودیت منابع سازمان را دلیل اتخاذ این شروط دانست و گفت که باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد که معیشت و دریافتی مستمری، از جمله اولویت‌هاست لذا دریافت ۱۵ میلیون تومان مستمری را ملاک قرار دادیم که در جمع‌بندی‌های کارشناسی احصاء شد. این در حالیست که درصد بالایی از بازنشستگان مشمول دریافت وام و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بازنشستگان خارج از محدوده هستند.

وی راه‌ دریافت وام برای سایر بازنشستگان را بسته ندانست و از سایر مستمری‌بگیران که مستحق دریافت وام هستند خواست با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و بدون شرایط ، تقاضای خود را برای دریافت وام ثبت کنند.

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه ثبت تقاضای وام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اگر نام مستمری‌بگیری در قرعه‌کشی برای دریافت وام برگزیده شود، نیاز به مراجعه به بانک ندارد و وام بدون ارائه ضامن به‌حسابش واریز می‌شود.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1803021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =