افزایش ظرفیت زیرساخت‌های جمع‌آوری معتادین متجاهر در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: سال جاری ظرفیت زیرساخت‌های جمع‌آوری معتادین متجاهر در کرمانشاه افزایش یافت‌.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، بهزاد شهبازی شامگاه روز گذشته در آیین گرامیداشت مقام خبرنگار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی ۵۲ مأموریت دارد، یکی از این مأموریت‌ها موضوع اعتیاد است که از دغدغه‌های همیشگی اهالی رسانه نیز هست.

وی افزود: تمام برنامه‌های سازمان بهزیستی در استان کرمانشاه و در زمینه اعتیاد طی سال‌های اخیر اورژانسی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در هشت ماه اخیر که به عنوان مدیرکل سازمان بهزیستی فعال هستم یکی از اولویت‌های ما «معتادین» به ویژه معتادین متجاهر است.

وی ادامه داد: در همین راستا برای استان کرمانشاه گام‌های جدی به منظور تدوین برنامه‌های راهبردی اعتیاد برداشته و در ۶ ماه اخیر ظرفیت زیرساخت جمع‌آوری معتادین متجاهر را از ۷۵۰ نفر به یک هزار و ۵۰۰ نفر توسعه داده‌ایم.

شهبازی با اشاره به طراحی یک برنامه جامع در این زمینه، خاطرنشان کرد: با اختصاص اعتبار قابل قبول به این طرح و عملیاتی کردن آن، گام‌های جدی در حوزه اعتیاد در کرمانشاه بر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون چهار هزار معتاد متجاهر در استان کرمانشاه وجود دارند، گفت: نخستین گام برای ساماندهی این معتادین آغاز شد و یک هزار و ۴۵۰ نفر از معتادین متجاهر استان کرمانشاه جمع‌آوری شدند.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه بیان کرد: غربالگری معتادین و ارائه خدمات تخصصی به آن‌ها همچنین شناسایی خانواده‌های معتادین و تأمین نیازهای ضروری آن‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات در راستای ساماندهی آن‌ها است.

این مسئول با تأکید بر اینکه اردوگاه چشمه سفید باید به بی‌خانمان‌ها و معتادین متجاهر اختصاص می‌یافت، ابراز کرد: شهرداری اقداماتی در این راستا انجام داده‌ که فضای چشمه سفید را به متکدیان و معتادین متجاهر اختصاص دهد.

شهبازی خاطر نشان کرد: بعد از جمع‌آوری یک هزار و ۴۵٠ معتاد متجاهر گام بعدی ما جمع‌آوری ۲ هزار و ۵۵۰ معتاد متجاهر دیگر با همکاری شرکای اجتماعی است.

وی ادامه داد: شرکای اجتماعی از جمله سازمان فنی وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صمت استان کرمانشاه است با این هدف که با اجرای یک سری آموزش‌ها این افراد دیگر به چرخه اعتیاد برنگردند.

شهبازی گفت: گام سوم این است که با کمک گروه‌های مردم نهاد، گروهای جهادی، هیئت‌های مذهبی و خیرین استان کرمانشاه بتوانیم به بازگشت این افراد به جامعه کمک کنیم و شاهد حال خوبی برای مردم استان کرمانشاه باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =