افزایش ۴ درصدی مصرف برق در کردستان / گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۲

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از رشد قریب به چهار درصدی میزان مصرف برق در ایام پیک مصرف تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از افزایش مصرف برق در استان خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف برق در پیک مصرف تابستان سال جاری ( از خرداد تا شهریور ماه) ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته قریب به ۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان مصرف برق در ساعت ۲۰:۳۵ (پیک شب) در تاریخ ۲۱ مرداد ماه به مرز ۵۶۴ مگاوات رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۵۴۴ مگاوات به ثبت رسیده بود.

لهونیان در ادامه با اشاره به پیک روز مصرف برق در ساعت ۱۲:۳۰ مورخ ۲۰ مرداد ماه به میزان ۵۲۲ مگاوات ، افزود: این میزان تقاضا برای مصرف در مدت مشابه سال گذشته ، ۵۰۶ مگاوات بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به منظور عبور موفق از شرایط پیک و مدیریت بار مصرفی در استان ، از ابتدای خرداد ماه برنامه های مناسبی با همکاری نهاد ها و دستگاه های اجرایی سطح استان، طراحی و عملیاتی شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا مصارف مشترکین بخش های صنعتی، کشاورزی، خانگی و ادارات به صورت روزانه کنترل و ارزیابی و هشدارها و راهنمایی های لازم به مشترکین پرمصرف اعلام می گردید تا نسبت به تعدیل میزان مصرف روزانه و رعایت الگو های مصرف اقدام کنند.

لهونیان از پرداخت قریب به ۱۱۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکین بخش خانگی در ایام پیک امسال خبر داد و افزود: با برنامه ریزی و اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکین بخش های صنعتی، کشاورزی و خانگی توانستیم با کمترین آسیب، پیک تابستان امسال را پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطر نشان کرد: در ماه های آتی نیز میزان پاداش قابل پرداخت برای مشترکین بخش های کشاورزی و صنعتی متناسب با میزان همکاری در مدیریت بار استان ، محاسبه و از طریق صورتحساب های برق مصرفی پرداخت می‌شود.

وی تدوین و اجرای برنامه های مختلف با هدف پایش و کنترل میزان مصرف در بخش های پرمصرف استان متناسب با هریک از بخش های تعرفه ای و هم چنین بهره گیری از ظرفیت مولد های خود تامین (دیزل ژنراتور) و الزام برای به مدار آوردن آنها در ساعات پیک مصرف توسط بخش های اداری و صنعتی را از اقدامات این شرکت برای مدیریت مصرف برق در ایام پیک عنوان کرد.

لهونیان تصریح کرد: به استناد مصوبه ابلاغی دولت، ادارات، سازمان ها و ارگان ها باید برای تامین برق مورد نیاز خود در شرایط خاص ، مصرف خود را از طریق دیزل ژنراتور و یا نیروگاه های مقیاس کوچک ( به میزان حداقل ۲۰ درصد) تامین کنند، به همین منظور از همه ارگان ها ، دستگاه ها و نهاد های سطح استان در خواست می گردد قبل از شروع پیک سال آتی تدارک لازم برای احداث نیروگاه های مقیاس کوچک در پشت بام ساختمان های اداری برای تامین حداقل ۲۰ درصد مصرف خود و یا نسبت به تعمیر و اورهال احتمالی دیزل ژنراتورها به منظور ایجاد آمادگی برای تامین برق مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: عبور موفق از شرایط پیک جز با همراهی همه مشترکین امکان پذیر نیست ، به همین جهت از همه مشترکین و ارگان ها و نهاد ها که در ایام پیک ، شرکت توزیع برق کردستان را همراهی کردند، قدردانی می کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =