قربان‌زاده و ویرانی استقلال آیینه تمام نمای شماست آقای خاندوزی!

تصمیمات حسین قربان‌زاده باعث شرایط این روزهای استقلال شده است.

آخرین گزینه پیش روی استقلال یعنی ماشاریپوف هم از دست این تیم پرید تا آبی ها در جشن ۷۸ سالگی یکی از وخیم ترین دوران تاریخ شان را جشن بگیرند. بله بخش عمده ای از این روزهای سیاه حاصل ندانم کاری تیم های مدیریتی حاکم بر استقلال است اما این مدیران ناکارآمد حاصل چه مکانیسمی هستند؟
برای مثال ، این آخری شاگرد اول کلاس مدیریابی حسین قربان زاده است. جانشین وزیر اقتصاد که از سازمان خصوصی سازی به این سمت رسید.
مردی که نامش تا سال ها در خاطر فپتبال ایران می ماند. حقوق خوانده دانشگاه امام صادقی که در تیم محمد باقر قالیباف کار رسانه ای می کرد و با روی کار آمدن دولت رییسی با شعار انحصار زدایی و اصلاح ساختاری اقتصاد کشور به هم دانشگاهی اسبقش خاندوزی در وزارت اقتصاد پیوست.
دو طرح جنجالی او در جایگاه جدید واگذاری استقلال و پرسپولیس بود . واگذاری سهام ده درصدی واگذاری آبی ها و قرمزها که از طریق افزایش سهام حاصل شدند و در بورس به فروش رفتند و با وام های گرفته شده بیش از ۱۰۰۰ میلیارد منابع مستقیم را برای این دو تیم خلق کردند!
او خود را ناجی می دانست و به گفته های متخصصین این حوزه توجهی نداشت اما حاصل کار آن روز او ویرانی امروز است. اینکه فقط به خلق پول می اندیشید و توجهی نداشت به اینکه خلق پول غیر از آثار تورمی و حیف و میل هیچ حاصلی ندارد تا زمانی که به قول اقتصادخوانده ها ، پول خلق شده خرج زیرساخت های تولید نشود.
حاصل این اقلا هزار میلیارد اما امسال حذف استقلال از آسیا، این ورشکستگی مالی و روزهای سیاه است که در بورس ۵۲۳ میلیارد ریزش ارزش سهام را ثبت کرده و دل هواداران تیم را خون کرده و بسیار بسیار نارضایتی عمومی ایجاد کرده است. پرسپولیس هم البته حال و روزی بهتر از این ندارد اما هنوز به لطف حامیان بیرون از زمین، سونامی مالی باشگاهش را از هم نپاشیده است.
حاصل مدیریت این دانش آموخته غیر متخصص در واگذاری استقلال و پرسپولیس آیینه ای تمام نماست از مدل اداره اقتصاد تیم اقتصادی دولت که طرح جنجالی مولدسازی را هم روی میز دارند . همین ها که برای جمع کردن کابوس استقلال و مبری کردن خود از این فاجعه کارشان به قسم جان بچه کشیده تا بگویند ما که فقط پول آوردیم.
همین ها که در آزمون استقلال و پرسپولیس که پیش چشم همه مردم چنین ناکامی بزرگی را رقم زده اما دنبال مولد سازی در پستویی بودند که معلوم نبود چطور نور شفافیت به آن می تابد و تا بزرگی چون احمد توکلی در دیدبان شفافیت پرتویی از نور بر آن تاباند، حتی این پیرمرد را برنتابیدند و با ادبیاتی تند و خارج از عرف بر او آوار شدند.
بی تردید آنچه برای استقلال رقم خورده آیینه تمام نمای توان مدیریتی این گروه اقتصادی در همه عرصه هاست که حاصلش چنین مشکلات دشواری برای زندگی مردم شده است.
چالش هایی که به جای پاسخگویی ، مدیران مسئولش ژست طلب کار هم گرفته اند!

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1818539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =