ماجرای مجسمه‌ای در تهران که سرش را دزدیدند/ عکس

خبرگزاری‌ها امروز از مرمت مجسمه برنزی «مرد نشسته» خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین، خرداد امسال اعلام شد که پیکر برنزی «مرد نشسته روی پل» که روی مسیل خیابان شهید مجتبایی (سیمرغ) در سیدخندان جای گرفته بود، سربریده و برچیده شد.کاربران فضای مجازی خبر دادند که «سر پیکره» ناپدید شده و ساعاتی بعد «ماموران شهرداری اقدام به بردن بقیه پیکره کرده‌اند».

ماجرای مجسمه‌ای در تهران که سرش را دزدیدند/ عکس

البته جزئیات این تخریب و دزدی اعلام نشد اما امروز رسانه‌ها خبر دادند که مجسمه برنزی «مرد نشسته» با توجه به نیاز اثر به مرمت، توسط سازمان زیباسازی شهرتهران بازسازی شد.

مجسمه "مرد نشسته" اثر منتخب سال ۱۳۸۷ به هنرمندی شبنم محمدی‌زاده از جنس برنز و به سفارش سازمان زیباسازی ساخته و جای‌گذاری شده است.

هنرمند این مجسمه‌شهری که بخشی از هویت مادی و معنوی پایتخت محسوب می‌شود، معتقد است این اثر به معنای قرار گرفتن در موقعیتی برزخی یا میانی است. این موقعیت می‌تواند بین دو دنیا، دو واقعیت، دو حالت یا دو انتخاب متضاد باشد.

ماجرای مجسمه‌ای در تهران که سرش را دزدیدند/ عکس

شخصی که روی پل نشسته است، به نوعی در حال عبور بین دو واقعیت یا دو حالت است و به مواجهه با انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم می‌پردازد.طرف دیگر، پل نمادی از ارتباط بین جهان مادی و جهان غیبی، زمین و آسمان، زمان حال، گذشته و آینده است.

در این صورت، نشستن روی پل می‌تواند به معنای تجربه لحظاتی برزخی باشد که شخص در آن به طور همزمان در دو جهان و دو واقعیت حضور دارد.»

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1823112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =