عدم مستندسازی املاک متروکه مشکل اصلی مولدسازی مدارس قدیمی کرمانشاه

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: عدم مستندسازی املاک متروکه اصلی‌ترین مشکل مولدسازی مدارس قدیمی در کرمانشاه است.

محمود رشیدی اقدم در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت یعنی املاک مازاد راکد و بدون استفاده دستگاه‌های اجرایی را برای تأمین منابع مالی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی در قالب فروش، اجاره، معاوضه یا تهاتر واگذار کنیم.

وی افزود: از جمله اهداف آن تأمین منابع مالی، ساماندهی اموال غیرمنقول، افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی و اصلاح ساختار بودجه است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: مدارس تخریبی یا متروکه آموزش و پرورش در راستای سرمایه‌گذاری در مناطق و محلات محروم از طریق فرایند مولدسازی واگذار می‌شوند.

وی اذعان کرد: از جمله مشکلات مولدسازی مدارس قدیمی در کرمانشاه عدم مستندسازی املاک متروکه است و بعضی از املاک آموزش و پرورش که اغلب هم قدیمی هستند به صورت هدیه ای توسط اشخاص حقیقی خیرین به آموزش و پرورش انتقال یافته که در حال حاضر شخص اهدا کننده تمایلی به فروش و مولدسازی آن ندارد.

وی عنوان کرد: ١٠٠ درصد وجوه حاصل از واگذاری دارایی‌های دولت در راستای مولدسازی و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام قابل هزینه خواهد بود و هیچگونه هزینه جاری از این محل قابل پرداخت نبوده و جرم تلقی می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری دارایی‌های دولت است و لازم به ذکر است تمامی واگذاری‌ها از طریق مزایده عمومی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کمبود نیروی تخصصی در زمینه حقوقی و املاک در آموزش و پرورش از عوامل ایجاد معضل در مستندسازی و مولدسازی است.

رشیدی اقدم در خصوص اهمیت این املاک برای مدارس، عنوان کرد: بعد از مشخص شدن املاک مازاد، این املاک (مدارس) به بهترین شکل ممکن بازسازی و یا مدارس نو با امکانات جدید ایجاد خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1825185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =