راهبرد دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد اشتغال در جامعه است

معاون سیاسی امنیتی لرستان در آیین اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی رویش گفت: راهبرد دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد اشتغال در جامعه است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، آیین اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی رویش با حضور دکتر عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ، دکتر یاوری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاتمی مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، برخی از برگزیدگان، داوران، دانشجویان و مدرسان به میزبانی واحد استانی لرستان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این مراسم، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان این‌که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیوست شغلی رشته‌های آموزشی برنامه ویژه ای دارد تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیشترین محقق کننده این هدف است که در کنار آموزش، نگاه به شغل و نقش‌آفرینی آموزش‌دیدگان در جامعه را در برنامه دارد.

دکتر یاوری با اشاره به رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم، اظهار کرد: دولت روی این نقطه متمرکز شده که در تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، صرفاً تعلیم مدنظر نباشد بلکه تربیت به عنوان یکی از ارکان مهم مراکز آموزشی و دانشگاهی دنبال شود و این جشنواره‌ها در راستای تربیت دانشجویان و تحقق این سیاستگذاری است.

وی با اشاره به ارسال آثار دانشجویان به این جشنواره افزود: خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوبی توسط دانشجویان این دانشگاه‌ بودیم و برای وزارت علوم و بنده به عنوان یک دانشگاهی اهمیت دارد که بتوانیم در این گونه جشنواره‌ها، ذوق، هنر، استعداد و خلاقیت آنان را شکوفا کنیم.

معاون استاندار لرستان تاکید کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره‌ها زمینه‌ بیشتری برای معرفی استان و پرورش استعدادهای بی‌نظیر جوانان این خطه باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان، ۷۰ درصد دانش‌آموختگان در همان آموزش‌هایی که می‌بینند مشغول به‌کار می‌شوند و امیدواریم به جایی برسیم که ۱۰۰درصد دانش‌آموختگان در راستای مهارت‌هایی که آموزش دیده‌اند مشغول بکار شوند.

وی یادآور شد: ضرورت دارد تفاهم‌نامه‌ای در قالب تورهای علمی با آموزش و پرورش استان لرستان منعقد شود تا دانش‌آموزان در کارگاه‌های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی حضور پیدا کنند تا بتوانند برای آینده تحصیلی خود، رشته‌های فنی دارای بازار کار را انتخاب کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1828376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =