آبروداری بانوان فوتبالیست ایران مقابل تیم چهارم جهان

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اولین بازی خود در مرحله دوم مقدماتی المپیک را با نتیجه آبرومندانه تمام کرد.

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه HFB پارک شهر پرث در اولین بازی خود در چارچوب مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک به مصاف استرالیا رفتکه این بازی در نهایت با برتری ۲ بر صفر میزبان تمام شد.

داور: اوه یونگ جون(کره جنوبی)

کمک‌ها: پارک می سوک(کره‌جنوبی) باو مینگ ژاو(چین)

کارت زرد: زهرا خواجوی از ایران

کارت قرمز: -

گل: الی کارپنتر (۲۰) و سامانتا کر(۷۹)

ترکیب استرالیا: تیساه میگان، الی کارپنتر، نوین کورتنی، کلیر پولکینگهورن(۴۶_ الانا کندی)، چارلوت گرانت(۶۵- استفانی کتلی) کورتنی واین، کلیر ویلر، الکساندرا چیدیاک(۶۵- سامانتا کر) تامکا یالوپ(۶۵- ماری فاولر)، امی سایر(۸۳_ کیرا کراس)، امیلی ون اگموند

سرمربی: تونی گوستاوسون

ترکیب ایران: زهرا خواجوی، بهناز طاهرخانی، فاطمه امینه برازجانی، زهرا سربالی(۸۷_ سمانه چهکندی) فاطمه عادلی(۵۳- مونا حمودی(۸۷- هستی فروزنده) حدیث بساط شیر، ملیکا محمدی، زهرا قنبری، شبنم بهشت، افسانه چترنور(۶۴- محدثه زلفی) و نگین زندی

سرمربی: مریم آزمون

حواشی:

* در شرایطی که استرالیا رنکینگ ۱۱ جهان و دوم آسیا را در اختیار داشته و در جام جهانی اخیر نیز به جایگاه چهارم رسید، دختران قرمزپوش کشورمان که اکنون جایگاه‌شان شصت و سوم جهان و دوازدهم آسیا است، با ارائه یک فوتبال منطقی در حضور بیش از ۲۰ هزار هوادار حریف با ۲ گل بازنده شدند.

* استرالیا در این مسابقه سامانتا کر، ستاره تیم چلسی و یکی از بهترین بازیکنان جهان را در ترکیب اصلی‌اش قرار نداده بود. این بازیکن در دقیقه ۶۵ به بازی آمد و بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.

* تعدادی از هم وطنان کشورمان نیز با حضور در ورزشگاه به حمایت از شاگردان آزمون پرداختند.

* افسانه چترنور، یکی از بازیکنان کلیدی ایران در دقیقه ۶۴ به دلیل مصدومیت جای خود را به محدثه زلفی داد.

* زهرا خواجوی در این مسابقه مقابل حملات پرتعداد حریف روز پرفروغی را پشت سر گذاشت و بارها با عکس‌العمل‌های به موقع خود مانع گلزنی شاگردان گوستاوسون شد.

* مونا حمودی که در دقیقه ۵۳ به بازی آمده بود در دقیقه ۸۷ جای خود را به هستی فروزنده داد.

*بازیکنان کشورمان در نیمه دوم بارها به دلیل مصدومیت روی زمین افتادند.

* داور کره‌ای برای نیمه دوم بازی ۱۱ دقیقه وقت اضافی اعلام کرد تا با احتساب ۴ دقیقه نیمه اول، این مسابقه ۱۰۵ دقیقه طول بکشد.

* در مجموع با وجود برتری قابل توجه استرالیا در بسیاری از آمارهای این مسابقه ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه آبرومندانه ای مقابل حریف قدرتمند خود شکست خوردند.

* بانوان کشورمان در ادامه دیدارهای خود در این مرحله در روزهای ۷ و ۱۰ آبان به ترتیب مقابل چین تایپه و فیلیپین قرار می‌گیرند.

251251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1829509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =