سازماندهی ٧۴ تیم پلیس راه در جاده‌های کرمانشاه/رانندگان از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به تداوم بارش‌های پاییزی و لغزندگی جاده‌ها گفت: ٧۴ تیم پلیس راه به منظور کنترل و نظارت ترافیک در جاده‌های استان کرمانشاه سازماندهی شدند. 

عبدالحسین زارع در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: بارش باران طی روزهای اخیر سبب لغزندگی جاده‌ها شده و با توجه به اینکه با بارش قبلی چند روز فاصله داشت مواد روی سطح جاده با قطرات باران ترکیب و سبب افرایش لغزندگی شده است.

وی افزود: در شرایط لغزندگی جاده‌ها و تدوام بارش ها رانندگان باید با صبوری و احتیاط رانندگی کنند و از عجله و حرکات شتاب زده و غیرمتعارف بپرهیزند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با خودروهای جلویی ٢ اصل بسیار مهم در جاده‌های لغزنده است که منجر به جلوگیری از بروز حوادث احتمالی می‌شود.

وی گفت: از طرفی رانندگان توجه به جلو را فراموش نکنند ممکن است آبگرفتگی های مقطعی و پراکنده در سطح راه‌ها به وجود آمده باشد که اگر به صورت ناگهانی وارد آبگرفتگی شوند احتمال برخورد با سایر وسایل نقلیه وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مورد مهم دیگر برای رانندگی در جاده‌های لغزنده این است که رانندگان هنگام عبور از پیچ ها توجه لازم داشته و با سرعت مطمئنه از این پیچ ها عبور کنند تا تعادل خودرو حفظ شود.

وی اذعان کرد: به محض اعلام هشدارهای هواشناسی برابر با وضعیت آب و هوا نیروهای پلیس راه در محل‌هایی که بارش بیشتر است مستقر شده و تمرکز نیروها در آنجا است و نقاط حادثه خیز را بیشتر پوشش می‌دهیم.

زارع عنوان کرد: تیم‌های عملیاتی به محورهای مهم اعزام می‌شوند و در حال حاضر ٧۴ تیم پلیس راه سازماندهی شده و وظیفه نظارت و کنترل ترافیک را بر عهده دارند.

وی تشریح کرد: رانندگان در صورت امکان با توجه به شرایط بارش ها سفرهای خود را به زمان دیگری موکول کنند در غیر این صورت موارد ایمنی را حتما مد نظر قرار دهند.

کد خبر 1837522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =