تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری به اراضی حوزه‌ی سیمره از سال آینده

با پیگیری‌های استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  ردیف اعتباری تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری به اراضی حوزه‌ی سیمره از سال آینده تخصیص یافت .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، استاندار لرستان به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر آب و خاک این سازمان با دکتر صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و دکتر فریبرز عباسی مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های آبیاری نوین دیدار کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار بیان کرد: «با توجه به این‌که استان لرستان بالاترین قرارداد را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کرده است، لذا در ابلاغ تخصیص‌ها و مصوبات نیز باید بر اساس قرارداد، بیشترین مبلغ را دریافت نماید.

وی با تاکید بر عدالت در توزیع اعتبارات، افزود: تیمی با کمک دکتر عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری برای بررسی حوزه‌ی سیمره تشکیل و از سال آینده یک ردیف اعتباری مجزا برای اراضی حاشیه رودخانه سیمره در کوهدشت و رومشکان تعریف می‌شود تا بتوانیم این اراضی را به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز کنیم.

نیازی شهرکی تصریح کرد: «۷۵ درصد از اعتبارات زیرساخت‌های بخش کشاورزی مختص حوزه‌ی آب و خاک می‌باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: «مقرر گردید هماهنگی‌های لازم با مدیران آب و خاک استان‌های زاگرس‌نشین صورت گیرد تا با دبیری استان لرستان در حوزه‌ی آب و خاک، پتانسیل‌های این استان‌ها شناسایی و معرفی شوند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان در این دیدار با اشاره به پتانسیل و ظرفیت استان در حوزه‌ی کشاورزی و آمار اشتغال استان در این حوزه، خواستار افزایش اعتبارات حوزه‌ی آب و خاک شد و در قالب چندین موضوع این مطلب را بیان کرد.

وی با گریزی به زیرساخت‌های گلخانه‌ای، خاک و تامین آب، اظهار داشت: «تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، تجهیز اراضی آبی به سیستم‌های نوین آبیاری و افزایش راندمان آبی تاثیر چشمگیری در پیشرفت حوزه‌ی کشاورزی خواهند داشت.

زیویار تاکید کرد: «با توجه به این‌که تنها یک سوم اراضی آبی استان به این سیستم‌ها تجهیز شده‌اند لازم است پیگیری، دقت و تامین اعتبار در این بخش مجدانه صورت گیرد.

استاندار لرستان ادامه داد: «همچنین اجرای شبکه‌های نوین در اراضی پایاب و سدها نیز باید در دستورکار قرار گرفته و به مرحله‌ی اجرا درآید.

وی به جلسه‌ی هم‌اندیشی استان‌های زاگرس‌نشین گریزی زد و تصریح کرد: در این جلسه بر فعالیت این استان‌ها در حوزه‌ی آب و خاک تاکید شد و مقرر گردید شاخص‌ها را جمع‌آوری و ارائه کنند.

زیویار اضافه کرد: «ما در حوزه‌ی اعتبارات استانی همواره توجه ویژه‌ای به زیرساخت بخش کشاورزی داشته و خواهیم داشت.

سیدعماد شاهرخی، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به قرارداد منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: «بالاترین قرارداد با این قرارگاه توسط لرستان منعقد شده است لذا انتظار می‌رود همواره بالاترین تخصیص‌ها را از معاونت آب و خاک وزارتخانه دریافت کنیم.

وی ضمن تشکر از معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به دلیل همراهی و همدلی همیشگی، عنوان کرد: «در حوزه‌ی آبیاری تحت فشار، یک ردیف اعتباری از سال آینده برای اراضی حوزه‌ی سیمره تخصیص خواهد یافت که این اراضی که به آب پایدار دسترسی دارند به سیستم‌های نوین مجهز شوند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: «استان لرستان در حال پیگیری ظرفیت‌ها به جهت جذب سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی است که امیدواریم این مهم به زودی تحقق یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =