٨۴٠ هزار کرمانشاهی در طرح «پویش ملی سلامت» شرکت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ٨۴٠ هزار نفر از استان کرمانشاه در طرح ملی پویش سلامت (غربالگیری دیابت و فشار خون بالا) شرکت کردند. 

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: پویش ملی سلامت (غربالگیری دیابت و فشار خون بالا) در کرمانشاه از ۲۰ آبان ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه هم ادامه دارد.

وی در خصوص روند اجرای این طرح افزود: جمعیت هدف ما افراد بالای ۱۸ سال و بالاتر یعنی افرادی که متولد ٢٠ آبان ١٣٨۴ به قبل هستند از نظر فشارخون و قندخون کنترل می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در آخرین بررسی که تا ساعت ١٢، ٢ شب گذشته انجام شد بالغ بر ۸۴۰ هزار نفر در استان کرمانشاه در این طرح شرکت کرده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افراد بالای ۴۰ سال علاوه بر فشار خون، قند خونشان هم کنترل و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای افراد ۱۸ تا ۴۰ سال اگر یک عامل خطر داشته باشند قندخونشان کنترل می‌شود مثلا اگر چاق باشند یا سابقه دیابت در اعضای درجه یک خانواده دارند و کم تحرک باشند.

وی گفت: این ها به عنوان افراد با فشارخون بالا و مشکوک به دیابت برای ادامه روند درمان به پزشک مرکز ارجاع داده می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: پزشکان مرکز به صورت رایگان این افراد را ویزیت می‌کنند و اگر تشخیص فشارخون بالا و دیابت بدهند برایشان دارو تجویز می‌شود.

وی افزود: این بیماری‌ها بیماری‌های بسیار مهمی هستند که معمولا بدون علائم هستند و شخص مبتلا از بیماری خود بی خبر است.

شکیبا خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم افرادی که مراجعه نکرده‌اند حتما به مراکز خدمات جامع سلامت، مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1848878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =