تولید ۵۰۰ هزارقطعه جوجه تا پایان دی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در نیمه اول دی هم‌ حداقل  ۲۱۰ هزار قطعه در تنها کارخانه جوجه کشی تولید و به مرغداران عرضه می‌شود، گفت: این روند تا پایان دی ماه ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم  تا پایان دی ماه ۵۰۰ هزار قطعه جوجه را عرضه کنیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی در جلسه وبیناری تنظیم بازار که با حضور معاونین بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی و مدیران حوزه ریاست، حراست، بازرسی، زراعت، طیور، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد، بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و تنظیم بازار و مجری طرح جهش تولید در دیمزارها و مجری کشاورزی قراردادی در محل سالن جلسات برگزار شد، بر راه‌اندازی و نظارت بر سامانه کابوک و تامین مرغ بر اساس سهمیه تعیین شده و نظارت بر سامانه کابوک تاکید کرد و افزود: نکته دیگر فعال کردن GPS خودروهای حمل مرغ تا پایان هفته است، هیچ توجیهی برای عدم نصب GPS قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: مورد دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد تسویه حساب با مرغداران بر اساس مرغ تحویلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای احکام قطعی، اظهار کرد: اجرای احکام قطعی موضوعی است که به طور جد در دستور کار مسوولان امر قرار دارد، امروز هم رئیس کل دادگستری و دادستان در جلسه حفظ حقوق بیت المال بر این نکته تاکید کردند.

شاهرخی گفت: طبق ماده ۱۵ آئین نامه مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مکلف هستند که با جهاد کشاورزی در مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز و جلوگیری از آن همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: طبق تاکید امروز رئیس دستگاه قضا هر مدیری که در راستای ساخت و ساز غیر مجاز اراضی کشاورزی اقدامی انجام ندهد ترک فعل او اعلام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان محدودیتی در پرداخت هزینه قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز وجود ندارد.

شاهرخی همچنین بر آموزش، پیشگیری، ارائه الگوی کشت و جلوگیری از کشت‌های ممنوعه تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر کشاورزی قرار دادی و بیمه محصولات کشاورزی است، متاسفانه روند ما در کشاورزی قرادادی لاکپشتی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بر اساس موجودی سالن‌های مرغداری تا پایان دی ماه در تامین و توزیع مرغ در استان مشکلی نخواهیم داشت، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ ما این است حداقل تا پایان دی ماه ۷ هزار تن مرغ تولید شود که از این تعداد ۵ هزار تن نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه امروز به اندازه کافی و حتی بیشتر از نیاز استان سویا در بازارگاه برای استان بارگزاری شده است، گفت: علاوه بر آن ذرت و کنجاله سویا هم به قیمت مناسب وجود دارد، قیمت کنجاله‌ سویا ۲۰ تا ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان است، قیمت ذرت هم به ۹ هزار و ۶۰۰ کاهش پیدا کرده است.

شاهرخی تاکید کرد: هر مرغداری که اقدام به جوجه‌ریزی کند پس از تایید تخلیه ظرف ۴۸ ساعت سامانه شارژ و امکان خرید کنجاله سویا و ذرت برای او وجود دارد، از طرفی هم ۳۵ هزار تن دان‌ آماده داریم که می‌توانیم به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نیمه اول دی هم‌ حداقل ۲۱۰ هزار قطعه در تنها کارخانه جوجه کشی تولید و به مرغداران عرضه می‌شود، گفت: این روند تا پایان دی ماه ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان دی ماه ۵۰۰ هزار قطعه جوجه را عرضه کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =